Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

Buttelina skrev 2010-02-11 22:07:52 följande:
    hon växer din lilla snutta hörde att hon väger 15 nu?? isabel väger 15.7 nu så då är ju maia snart ikapp KUL att hon mår så bra och växer
    jag tror att Maia är ikapp nu! Var en månad sen jag vägde henne o jag gissar på att hon gått upp ännu mer! Ska försöka väga henn imorgon
    Kunde ju inte knäppa den rosa hängselklänningen i 104 idag i midjan!
    SmillaMilla skrev 2010-02-11 22:08:13 följande:
    Denna är det jag söker, men i en större stl
    ja precis den i 98/104 är det jag har. Hoppas Isabelle släpper sin till Maia...och är det någon som ser brun/bruna strumpbyxor eller leggings i 104-110 så HOJTA!!
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-02-11 22:18:16 följande:
    Nej men nu har jag fått tag i en annan. Vågar ju inte ta Maias käraste ägodel. Så behåll den!
    okej, tror den faktiskt får bli morgondagens outfit till öf

Nu ska jag krypa ner till mina små som äntligen slocknat nu (Ja eftersom Maia sov mellan 16-17.30 idag dumt nog, gick inte att hålla henne vaken efter dagis).

Emmsan - Vi ses imorgon {#lang_emotions_heart}
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2010-02-11 22:20:09 följande:
    Åh vad underbart att hon går upp så bra i vikt!! Måste nästan vara uppe på samma kurva som på längden nu va
    åh jag vet inte men får jag gissa vilt så väger hon 16kg och är cirka 1 meter lång. I så fall har hon gått upp över 5kg på ett år!!!!!!!!!!!!! Enligt anteckningarna vägde hon 10400gram 2009-02-10, exakt ett år sen!
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2010-02-11 22:31:43 följande:
    OJ!! Måste vara skönt för det är ju ett tecken på att hon mår bra
    Ja hon mår toppen har inte pratat så mycket om det för jag är ju rädd för att dra olycka över mig då eftersom det alltid blir dåligt när jag tycker det går bra *suck*
    Men hon har inte varit sjuk på flera månader nu, inte ens astma, och bajsar varje dag UTAN MOVICOL NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Zvartaliljan
    Duntoffla skrev 2010-02-11 22:37:22 följande:
    Hej hej! Pyret mår bra *hoppas jag*. Magen känns stor och degig Hur är det med lillkillen? Växer han något?
    Har det börjat synas något än på dig? Vilken vecka är du i nu?
    Lillkillen växer som bara den, har inte varit på bvc sen förra veckan men gissar på att han väger ca.3,5kg nu

hmm  jag skulle ju gå o sova var det {#lang_emotions_dreamer}
  • Zvartaliljan

Hej i tråden

Värst vad det var livat här Läste tillbaka lite o Butte jag förstår din oro. Vid 2 år vägde Maia 9kg och för ett år sedan vägde hon ju bara 10,5 o ni vet ju alla hur hon varit med maten. Hon levde på bara välling innan, men det var ju för att hon INTE VILLE ha något annat. Totalvägrade både burkmat o hemmalagat. Jag hade aldrig valt välling framför mat om hon hade velat ha det. I så fall är det bara av bekvämlighet för föräldrarna som de gör så...

Maia slutade med välling i februari/mars förra året då hon blev inlagd o vi skulle sluta med mjölk. Och ja, ni vet ju resultatet, nu har hon gått upp 5-6kg (ska väga henne sen men minst 15 väger hon) på bara ett år! Hon är fortfarande jättepetig och äter inte mycket alls men det är iaf riktig mat och hon mår mycket bättre.
    När hon inte fick vällingen så hade hon ju liksom inget val än att lära sig äta riktig mat.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16