Allergitråden
Allergitråden
Allergitråden
Blå myran: singulairen hjälper främst mot hostan har jag förstått det som. Siri hade en envis natthosta tidigare men efter hon började med Singulair så försvann den. Om vi har försökt göra uppehåll med Singulairen så början hon hosta igen. Siri blir ofta inte så tät och pipig utan hon får en hosta som inte är av denna värld, hon hostar ungefär vartannat andetag hela nätterna. Det är gräsligt. Då brukar jag få ge henne ca 5-6 puffar airomir innan det har tagit ordentligt. De första får hon inte i sig så mycket av utan vi fortsätter. Tröskeln för att åka in till akuten mitt i natten ensam(min man är bortrest mycket) med två barn är HÖG. Jag har diskuterat ailos med A-C men hon tycker inte att Siri behöver det.
Jag väntar fortfarande på beslut från fk då jag begärde omprövning av vårt vb som vi fick avslag på.
Hur fungerar det om man får avslag på vårdbidragsansökan? Att man kan överklaga vet jag, men om man får avslag igen är det kört för all framtid då? Eller kan man söka om igen efter t.ex 6 månader?
Jah har ju glömt berätta något posivt! S har börjat äta nu På dagis åt hon all fisken i sin portion, en halv macka till mellis med 2 dl nyponsoppa, till kvällsmål en halv skinkschnitzel (!) med ris o sås och när pappan kom hem närmare vällingsdags så ville hon ha mer "fisk" Sen all välling på det. Superlycklig att hon äter ikapp! Jag som gjorde kött "för hon äter ju ändå inte" så åt hon till och med det. Så nu vet jag att hon kan tugga ordentligt.