Allergitråden
Allergitråden
Allergitråden
Gjorde aldrig något patchtest på sonen men "gnuggade" ju äggvita mot armen utan resultat.
Började ge ägg igen då jag inte märkte någon större skillnad utan, så nu har han fått ägg 2 ggr (pannkakor båda gångerna). Efter första gången så märkte jag ingen skillnad på utslagen i hans ansikte men senaste 2 dagarna har han varit JÄTTERÖD...fick pannkakor i lördags...kan det vara det ändå??? fast det inte visade något när jag gnuggade ägg mot hans arm och fast jag inte märkte nåt första gången han fick ägg i tisdags??
Ringde barn mott o frågade vad de trodde om det här med att jag smörjt med mildison + locobase repair i över 2 v nu men de är inte alls borta, ser likadant ut (möjligtvis lite bättre ett tag...)
Hon snäste mest av mig och påstod att det var kylan, vilket jag är HELT säker på att det INTE är (däremot blir det ju inte BÄTTRE av kylan men det beror inte på det). Hon fnös lite åt mig och sa att han inte alls skulle vara ute på vintern, inte ens nu när det var - 2grader?!?!??!?! och HUR hade hon tänkt det skulle gå till???
Jag frågade om et inte kunde vara nån allergi, men det sa hon att det var väldigt otroligt att det var fast han har haft det sedan oktober utan någon förbättring.
Är det någon här som har barn eller som själv reagerat på nåt i hemmiljön???
Vi flyttade precis i samband med att detta kom. Han hade feber bara ca 1-2 v efter att vi hade flyttat och då började dessa utslag?? tänkte om han är allergisk mot nåt sånt o inte födoämne??
Måste fråga en sak till om ni orkar med mitt pladder
Barnsköterskan jag pratade med påstod att det INTE kunde vara allergi pga att det bara var i ansiktet och ingen annanstans. ÄR det så?? Han har ju på kinder och haka och börjar få lite på händerna... om det inte är över hela kroppen är det aldrig allergi då??
ELI: det är klart att det kan vara allergi ändå. Eksem börjar oftast i ansiktet på små barn. Vår dotter var ILLRÖD om kinderna och ibland vätskade det sig nästan ur skinnet och det enda andra stället hon hade lite lite prickar var på händerna vid tummarna som hon ofta hade i munnen.