Allergitråden
Allergitråden
Allergitråden
Saffe: Orsaken till varför dom bråkar så om Neocate är pengar...
1 burk på 400g Neocate LCP 530kr sen efter 1år så kommer Neocate Advance som kostar 1295kr för 10påsar med 100g vardera.
1burk på 400g Nutramigen 199kr och dom blir inte direkt dyrare efter barnet fyller 1år. Nutramigen AA som jag hört ska vara samma som Neocate LCP kostar 529kr.
Tyvärr är det skattepengar dom försöker spara genom att smått tvinga oss föräldrar till att ge billigare ersättningar tills dom kan komma undan. Dottern fick leva sina första 12v på Nutramigen fast hon hade diaréer så hon blev inlagd redan som 10dagars. Dom ville då egentligen vid 12v ge Profylac men just då hade Profylac leveransproblem pga fabriksbyte så vi fick testa Neocate som sedan blivit kvar.
Varje sändning hem kostar 120kr men man får hicka när man ser summan som subventioneras... det handlar om MASSOR med tusenlappar! DOCK är det ändå billigare än inläggning på inläggning på inläggning pga olika allergireaktioner.
Stå på dig!
hej
jag har en son med allergi:
mjölk
ägg
vete
råg
korn
jordnöt
hasselnöt
pollen
häst
hund
katt
korsallergi
bönor
linser
stenfrukter inkl coccos.
han var tidigare även allergisk mot soja och havre men detta har vuxit bort.
jag skall nu baka en tårta till honom till hans 4årsdag, och har hittat en som ser ut som en buss, tänkte göra på sugar paste. är det någon som vet var man kan köpa svart färg? är det någon som har ett bra recept på tårta som passar in i vårt smala val av ingredienser
Catten: Baka bottnar på Leilas gula och köp färg på tex Coop om du inte råkar bo i Gbg för där finns bra och roliga färger på English Store vid Haga bion
Saffe: Jag förstår preciiiis vad du menar... jag var inlagd med dottern ett antal ggr och dom sa magsjuka! Det var först när jag blev riktigt arg och bad om hjälp via FL som jag fick veta om Neocate och "magsjukan" som min då inte längre nyfödda dotter sk haft försvann på bara någon dag. Jag hade det rätt lätt att förstå vad som inte funkade som jag inte ammade.
k kavat: hade han bara utslag på kinderna till att börja med?