2små2stora skrev 2010-01-19 13:37:50 följande:
De får mer av det på sjukhuset. J har alltid aiolos, hon kan inte få i sig medicinerna tillräckligt bra med spacer. Det är lättare att få i sig med en aiolos då är medicinen i ångform och de bara andas som vanligt. Tar ca 2 min att inhalera. När vi hade spacer satt J med ryggen mot mig i mitt knä jag låste fast armarna med ena armen och höll spacern med den andra sedan fick jag parera när hon viftade med huvudet, gick lite bättre när vi gjorde det framför TV'n
Hur visste ni att spacer inte var tillräckligt? Jag har påtalat att det knappt syns att ventilen rör sig och att det krävs flera doser för att få effekt, men ailos är väl både omständigt och dyrt så det är ett "sistahandsalternativ, gissar jag.
Han har bara fått 4 doser airomir idag, och han väser värre. Borde ge fler men nu sover han, så jag låter det vara. Risk för tur til akuten ikväll med, om inte tidugare. Men i så fall blir det kollektivt och roligare kan man ha!
Just bestämt mig för att ta S i släptåg till läk på torsdag igen, stackarn. Hade tänkt fråga svärmor om hon kunde hämta o passa en timme ist. Men igår när hon passade under akutenbesöket gav hon yoghurt til mellis. För S ville det. Jaha, så nu litar vi på att en 3-åring själv ska ha koll på sina allergier, att yoghurt "kan" innehålla mjölk slog henne inte då