Tibell skrev 2010-03-21 07:09:50 följande:
Ja du har nog rätt! Nu har hon ju varit gnällig i några dagar ( fått i sig små mängder med vete dessa 3 dagar ) så nu ska vi hålla upp ett tag. Hon har nämligen ätit jätte dåligt nu dessa dar och det vill vi ju inte! Så nu får hon vara utan en vecka och sen testar vi igen!
ville inte låta elak
men tycker synd om henne (för att hon behöver må dåligt) OCH om er (för att ni känner er så osäkra). OM hon nu blir bättre när ni INTE ger vete och sen blir sämre när ni provocera så måste ni tro på det, det är ju synd om henne att behöva må dåligt samt att ni ska behöva uppleva att hon mår dåligt.
Jag har haft svårt att sätta fingret på vad sonens "fel" är. Eftersom ingen läkare trott oss och han inte haft jättetydliga symtom (enligt oss i alla fall, eftersom han "bara" varit missnöjd till och från) så har jag inte riktigt velat tro på det heller så jag förstår dig! MEN nu har vi ju redocerat vetet sedan en vecka nästan och från o i går fick han inget alls. I natt sov han 18.30-07!!!!!! Glad som en lärka och låg till och med kvar i sängen till 07:30 och bara mös utan att skrika och vilja upp!! Helt sanslöst! Han har t o m bajsat nu på morgonen, normalt, utan att ha fått laktulos sen i går morse och då bara 5 ml!!
Nu kör vi på med detta och jag ska prata med dem i morgon på dagis och säga att vi vill testa helt utan vete i ca 1 månad i alla fall.
Så OM hon reagerar nästa gång som sagt, TRO på det och ta bort vetet några månader i alla fall innan ni provocerar igen. Det är en fröjd att se en glad kille som bara springer runt och skrattar och busar och SOVER!! Han är NÖJD!
Och det är bara efter några dagar. Tänk vad bra det kan bli när han varit utan ett tag!