Allergitråden

kan det ta 2 dygn från att de fått i sig nåt tills de får utslagen??
Blir så irriterad. Vår bvc sköterska ringde barn mott i torsdags och de lovade att de bara skulle kolla igenom sonens journal och sen ringa upp mig för utredning...de har fortfarande inte ringt!!! Ska man behöva ringa och tjata???
Nu har han varit riktigt röd i 2-3 dagar i rad och han har sovit dåligt på nätterna...ser ut att göra så ont på kinderna, men han kliar inte men det ser inte roligt ut!
vi har som sagt fått tid till barn nu. de har börjat reagerar väldigt mkt på dagis ang hans kinder nu och de berättar alltid vad han ätit hela dagen så jag kan skriva upp mm.
Jag har inte sett nåt mönster ang maten däremot har jag sett ett mönster att när han är väldigt röd om kinderna så sover han mycket = väldigt trött!
När han är sådär röd sså sover han oftast hela natten (18-07) och sen minst 2 timmar på middag. När han är "normalt" röd om kinderna (de bra dagarna) så är han ofta vaken på natten och sover kanske 1-1½ timme på dagen. hmmm hur går det ihop???
Kan man kolla veteallergi på annat sätt än patchtest? Finns det pricktest eller RAST?
vad tycker ni att jag bör "propsa" på att de tar för tester på min son, ang hans utslag i ansiktet? Några förslag? Jag är mest inne på ägg och vete, nåt mer?
Ska ju dit på tisdag, tänkte vara lite påläst