Frisören skrev 2010-02-05 20:31:35 följande:
ELI: Går ni på någon hudmottagning? Har du hört talas om DermaSIlk? Den är nästan magisk! :
www.medeca.se/ Har ju ingen aning om hur din son ser ut, men det kan vara värt att gå upp ett snäpp med kortison t.ex. men Locoid smöja 2ggr/dag i en vecka vila 2 dagar och sedan smörja 1v. med miniderm. Enligt ÖL på hud så ger det bättre effekt om man har en paus på 2 dagar (i följd) så att huden får vila sig lite. Annars blir den lätt "van" vid kortisonet. Men som någon sa så är miniderm väldigt svag (dock kortison) och det är ingen fara att smöjrja med. Snutten: Min tjej reagerade kraftigt på pricktestet, 49 på RAST men visade sig vara kraftigt luftburet allergisk (ägg) med risk för Anafylaxi. Så visst behöver RAST inte visa så jätte högt! Min dotter hade aldrig fått i sig ägg (annat än via luften) och de fick sluta efter andra dosen på provokationen. Reaktionen kom redan efter 1:a dosen.
jag lägger in dig på min adresslista så kan du titta på bilderna i mitt galleri.
vi går inte på hud. jag har inte haft möjlighet att visa sonens kinder förut eftersom de var väldigt nonchalanta på barn och de trodde det berodde på kylan vilket jag VET att det INTE gör.
ok. jag fick höra från barn att jag skulle gå upp till 3 ggr/dag med mildison men det har inte gett någon förbättring, men kanske ska ta uppehåll någon dag nu då.
för du menar väl mildison och inte miniderm, för det är väl ingen kortison va?
har inte hört talas om dermasilk. ska kolla in det, men ska nog vänta tills jag varit på barn på tisdag med att ändra nåt tänkte jag.