• Tintene

Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!

trohoppkärlek skrev 2010-01-02 18:17:01 följande:
    Hej! Tänkte hoppa in på denna tråden om det är ok...Sj är jag i v 7+3. Har lite ömma bröst annars sliter jag med illamående. Är så orolig att det ska vara något fel eller att det inte ska finnas något i livmodern, har egentligen fått en VUL 11/1 men jobbar med lite gyn läkare så ska försöka få in ett VUL innan o kanske kunna stilla min oro=).Jag äter både hormon tabl og tar progestreon, jag har fått besked om att ta de till v12+0. skall börja trappa ner v 8+0 med hormoner.  Har aldrig hört om könsmissbildningar pga proggisar, ursch vad otäckt.Känner ni andra något att det hugger lite i hö sida?* Tetinne: + 1/12 (ICSI 4), Bf 4/8-10* Sthlmsjänta +5/12 (IVF 1) BF 9/8-10* Bäbifabriken + 13/12 (IVF 1) Bf 15/8 -10* Trohoppkärlek + 12/12 (ICSI 1) Bf 17/8-10* Ollemia: + 16/12 (IVF 1), Bf 22/8-10* 7879: +26/12 (ICSI 1, Försök nr 3), prel Bf 30/8
    Hej o välkommen! Och så grattis såklart!;)

Nej jag känner inga hugg men å andra sidan känner jag nästan inget alls......

Vet du anledningen till att du ska fortsätta med progesteronet till v 12? Nyfiken igen då de e så olika....
  • Tintene

Hej tjejer!

Idag var en stor dag då vi berättade den glada nyheten för min mamma! Hon blev så överraskad o glad att hon började gråta av lycka :) Blev själv alldeles rörd...
    Kände att vi ville berätta nu o inte vänta längre... Om nånting skulle hända känns det skönt att mamma vet. Min sambos föräldrar bor utomlands o ska få reda på det om 2 veckor när min sambo åker dit :) Mina föräldrar e skilda o jag står mycket närmre min mamma så vi får se när min pappa får veta.

• Tintene
    Lapsang skrev 2010-01-03 21:35:46 följande:
    ang progesterondiskussionen vill jag bara förtydliga att min läkare gav mig instruktionerna att sluta på TD, men hon gick med på att skriva ut mer till mig för att jag ville ha det, då hon sa att det inte kan skada heller. Jag vet inte så mkt om det, men en liten teori jag har då jag hört lite om det , är att det är om man fått missfall tidigare eller om man varit nedreglerad länge (alltså flera månader, som vid endometrios) som det kan vara bra med längre proggis-tid. Jag har inte haft missfall eftersom jag itne varit gravid förut, men jag har varit nedreglerad i ett halvår med ett kortare uppehåll, så därför ville jag fortsätta. Men jag har funderat så mkt på detta så tror jag ska starta en tråd och fråga, så får vi kanske lite klarhet!tetinne: Oj! vilken dramatik! förstår att du blev orolig! Jag hade också lite blödningar för några veckor sedan och fick panik, men då jag gjorde lite efterforskningar insåg jag att det är jättevanligt faktiskt! Det var för tidigt för VUL för mig då, men jag tog hcg med två dagars mellanrum och det steg fint så då blev jag lugnad. skönt att bönan fortfarande mådde bra och hade växt!trohoppkärlek: jag har hugg i äggstockarna när jag rör mig hastigt el typ sträcker på mig el nyser, men det är lika ofta på båda sidor.
    Ah ok, ja förstår att du ville fortsätta då. Försöker koppla bort det där o slappna av men samtidigt tycker jag att det e så konstigt att de e så olika. Läkarna borde förstå att man undrar när vissa rekommenderar att fortsätta till v 12 o andra vill att man slutar redan runt v 5 (i samband med plusset). Sen har jag oxå förstått att de som haft missfall tidigare kan få det extra länge för säkerhetsskull, men då kan jag tycka att alla "första-gångs-gravida" borde få det för säkerhetsskull (eftersom man då inte vet hur man har det med progesteronproduktionen).... Eller varför kollar de inte upp det med ett blodprov eller så om det nu kan leda till missfall vid för låg produktion? Ja starta gärna en tråd! Hoppas nån kan svara... Har själv startat en tråd om när man fått sluta med progesteronet men de e inte jättemånga svar....

Ja usch , inge roligt med blod! Hoppas vi alla slipper det framöver.
  • Tintene
    trohoppkärlek skrev 2010-01-04 09:30:44 följande:
    Gullvippan; sänder styrke kramar.... vad tråkigt o jobbigt. det är en tuff period men ge inte upp tänk att det ska lyckas. igår fick jag den hemska upptäckten jag med, blod.... jag bröt ihop helt o trodde det var missfall igen. Vi lyckades få komma till en gyn läkare igår kväll o göra VUL o till våran förvåning så slog hjärtat o den hade växt som den skulle, var helt underbart att se=) Oron finns fortf eftersom det kan ju hända ngt ändå men måste ha i tankarna hela tiden att hjärtat slog iaf =)Tetinne; vad kul att börja berätta för familjen, vi har fått vara ganska öppna från början alla vet om vad i går igenom.Ang progesteron vet jag inte varför jag ska gå till v 12. men jag körde stimulerad FET så kanske har att göra med det. kommer känna mig skraj när jag ska sluta med de.Skönt att höra att det finns fler som känner lite hugg vid äggstockarna. blir så orolig för allt känns det som =)  jag har liksom lite svårt att ligga rakt med höger ben då det känns mest i hö sida.   Nästa v ska jag på VUL på kliniken, längtar o hoppas att hjärtat fortf slår o att den växt=)Hoppas att ni mår bra alla andra o inte mår allt för illa.  Själv måste jag ner o ta lite frukost nu innan illamåendet kommer mer...   kramar
    Nej, inte du oxå... Förstår precis att du fick panik, jag blev oxå helt kallsvettig. Underbart dock att höra att allt såg bra ut för dig me! :) Var det förresten mycket blod som kom för dig? Sa er läkare nåt om varför det kan ske?
    Nä fy, som sagt så hoppas jag att vi alla slipper allt vad blod heter framöver!
  • Tintene
    sthlmsjänta skrev 2010-01-04 11:17:44 följande:
    Mina symptom lyser fortfarande med sin frånvaro, så har varit otroligt nojjig. Var på VUL idag äntligen (vecka 8+6), och fick se ett litet pyre med pickande hjärta. Sjukt att en så liten en kan röra på sig så mycket.  Värsta oron har nu släppt...
    Grattis!!! Va härligt!
    Har inte heller några direkta symptom så jag kan oxå vara nojjig men vi ska nog försöka skatta oss lyckliga o njuta istället :)
  • Tintene
    Margaret skrev 2010-01-04 15:35:53 följande:
    hej, tänkte fråga om man kan få smyga in här, det är tidigt än så länge... v 7 bara.
    Välkommen o GRATTIS!!! Självklart ska du va me här ;)
    Har du nåt VUL inbokat?
  • Tintene
    7879 skrev 2010-01-04 18:30:35 följande:
    sthlmsjänta: Vad skönt att få se ett pickande hjärta! Jag längtar dit för jag har också frånvaro av symtom! Men som Tetinne skriver, man ska väl var glas så länge det varar...Margaret: Välkommen hit! Jag är också tidigt, bara i v. 6, snart in i v. 7.Trohoppochkärlek: Gud vad jobbigt med en blödning men vad skönt att allt var bra, hoppas så att få slippa det... Annars samma frågor som Tetinne.JAg kollade upp med apoteket och biverkningar på progesteron och de enda kända biverkningarna var förstoppning, inget om könsmissbildningar. Tror inte riktigt på det där snacket, progesteron höjs ju normalt under en graviditet så varför skulle det skada då? Möjligtvis om det är alldelles för höga nivåer....Längtar till ons nästa vecka när jag får göra VUL.
    Nej precis, jag tycker du kan släppa det där med könsmissbildningar.... Även om risken kanske finns så e den nog minimal . Det var absolut inte min mening att skrämma upp med det- det var bara min läkare som nämnde det som en eventuell biverkning. Men jag skulle inte heller vara orolig om jag var du!

Förstår att du längtar till VUL! Jag längtar till ett nytt VUL även fast vi fick göra ett nyligen på gynakuten.... Det känns så lugnande att få kika in hos pyret o jag skulle gärna göra det lite då och då om det gick ;)
  • Tintene

7879: Såg att du har en såndär gullig "gravidmätare" på din presentationssida! Hur gjorde du för att få dit den?

• Tintene
    7879 skrev 2010-01-04 21:24:46 följande:
    överst på sidan finns det massa små knappar, symboler. En var för graviditet, bara att trycka på den och så kan du bestämma vilken bild du vill ha och så! Lycka till!
    Tack! Har hittat det nu :)
  • Tintene
    Margaret skrev 2010-01-05 08:53:30 följande:
    Blir tokig: har just fått blödningar, bara bruna än så länge, men jag tycker att det känns som att symptomen avtagit också (har inte haft mycket, bara lite spänd mage och lite spänningar i brösten).Fick missfall i vecka 13 förra FET så jag blir så arg på mig själv att jag tar ut glädjen i förskott. Har inte fått tid för VUL än, men ska ringa och be att få ett tidigt. Ursäkta om jag ligger lite lågt ett tag, håller tummarna för er andra!
    Neeeeej :( Fast e det bruna flytningar e de ju iinte färskt blod o de e väl ett bra tecken?! Håller tummarna ***

Får jag fråga ... när du fick missfall sist i v 13...-hade du varit på nån koll , typ VUL då innan eller inte?
Svar på tråden Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!