ollemia skrev 2010-01-01 16:46:10 följande:
Tack för allt stöd angående min noja kring Levaxinet!Det löste sig till slut efter lite gråt och insmitande bakvägen på Huddinge-akuten, en snäll läkare förstod min oro och hjälpte mig trots att detta "absolut inte är något akutärende och labbet gör absolut inte den typen av tester idag!" (citat av sur sköterska i luckan). Jag hade förstått det argumentet om det hade vimlat av allvarligt skadade på akuten, men där var nästan helt tomt. Nå, jag fick mina tester och dosen reglerades uppåt en aning. Nu är jag lugn, fröet kan äta sig så mätt på mina tillväxthormoner det vill!Jag blir dock lite orolig när jag läser att flera av er fått fortsätta med progesteron. Jag tog Crinone-gel och fick bara fem dagar extra efter plus, dvs för snart två veckor sedan. Nu sitter ju i och för sig Crinone kvar ett bra tag, jag har fortfarande grusiga flytningar när resterna tar sig ut. För övrigt tror jag också att ökade flytningar är något man får räkna med vid graviditet, jag har läst det någonstans.Jag drack någon vit chardonnay (alk.fri) som faktiskt var drickbar. Det var inte Free, tror jag den där jättesöta äckliga heter, utan någon annan som var bättre. Men jag förstår inte varför alla viner med borttagen alkoholhalt måste smaka skit! Jag gillar verkligen vin, särskilt rött, och det här är en rejäl livskvalitetssänkning. Inte för att jag ens funderar på att dricka ändå, men som sagt lite mer tid kunde de lagt på smaken av de alkoholfria! Carlsbergs alk.fria öl är också drickbar, men jag är egentligen ingen öldrickare. Vad tycker ni?Ta hand om er!
Vad skönt att allt löste sig!
Håller med vad gäller alkofria vin..... Blev förvånad över hur illa det alkoholfria vinet jag köpte smakade...- Det var ju knappt drickbart- drack saft istället ;)
Hoppas ni alla hade en bra kväll iallfall !
Blir oxå lite nojjig när jag hör att flera av er fortfarande tar progesteron o ska fortsätta fram till v 12?! Jag fick sluta några dagar efter plusset.... Hur kan d va så olika? Vet att jag hört detta förut o frågade då min läkare o hon sa att det varken gör till eller från o att det inte kunde skydda mot missfall på nåt sätt.... Hon ville snarare att jag inte skulle ta det för länge då det finns forskning som visar att för mkt progesteron kan ge könsmissbildningar på fostret... Nån annan som hört det?
Ni som ska äta progesteron så länge , har era läkare sagt varför?