• Tintene

Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!

Det där med att få mage..... Hittills har jag oxå haft svullen o spänd mage på kvällarna särskilt men nu de 2 senaste dagarna har jag haft svullen mage HELA dagen{#lang_emotions_surprised} Känner mig jätte "pluffsig". Vet inte vad det beror på men d känns som om allt maginnehåll tryckts upp och utåt liksom... Hoppas d e bebismagen som växer o trycker på!
    Imorgon ska jag på min inskrivning- lite sent men d beror på att jag ringde rätt sent o först bokade jag på ett annant ställe innan jag tillslut ändrade mig till Mama Mia som jag hört ska vara bra.  Hoppas det! Undra vad man får göra? Inget UL va?

• Tintene
    Goding80 skrev 2010-02-05 20:02:15 följande:
    Tittar inPluttens mamma: Tror garanterat att det bar bebisen du kände, man kan kännna det så tidigt men de flesta märker det inte. Jag tror att jag kände våran lille i slutet av v12
    Hej Goding!!! Och välkommen hit (om du vill){#lang_emotions_wink}
  • Tintene

Pluttens mamma: Å va häftigt om det var lillplutten!
    Men enligt min BM (var på inskrivning idag) så skulle jag kunna känna fosterrörelser först  i slutet av mars och jag e ju nu i v 14+1 ... så d blir ju typ i v 19-20 ungefär. Låter ju väldigt "sent" men jag tror det e väldigt indivudellt... Och jag har hört flera som känt rörelser tidigt.

• Tintene
    Rasmusnalle skrev 2010-02-06 11:10:19 följande:
    Bäbifabriken: Va skönt att det gick bra Ta det lungt nu ochnjut av den lille. Har du nån bild som du vill lägga upp.Alla vi frågar efter bilder Men det är ju så mysigt att se de små och så ligger vi ju alla så lika i tiden.
    Tittade på din senaste UL-bild - vilken "Goseplutt"!{#lang_emotions_smile}{#lang_emotions_flower}
  • Tintene

Var som sagt på inskrivning igår o  känner mig nöjd med min BM; självsäker¨på ett bra sätt, trygg och med glimten i ögat.
    Fick ställa massa frågor och hon informerade om allt möjligt. Sen var det blodtryck, blodprov och kissprov. De svar hon kunde se direkt var bra , men blodprovsvaren får jag om ett par veckor.
    Sen var d lite kul för jag frågade om jag borde kunna känna livmoderkanten i denna vecka då jag läst om flera som påstår att man ska kunna det nu. Men hon sa det att d behöver man inte alls kunna redan.... men så erbjöd hon sig att klämma på min mage då jag låg ner o enligt henne kunde man tydligt känna min livmoder över blygdbenet. Jag har då svårt att göra det men d beror nog på att jag inte vågar klämma för hårt{#lang_emotions_surprised}.

Frågade även om mitt BF- datum som min IVF-läkare ju har sagt e den 4/8, medans andra  som här på FL haft ÄP o ET samma dag som mig, fått den 3/8 (bla du Lallalo)...
    Men hon kollade på sin snurra o fick det oxå till den 4/8 så jag fattar ingenting men jaja...{#lang_emotions_wink} Det betyder iallafall att jag får flytta tillbaka mig en dag i sinnet o ställa mig in på att jag byter vecka på torsdagar istället för onsdagar.

Den 8/3 har vi tid för RUL o kan då oxå , om bebisen ligger rätt , få reda på könet{#lang_emotions_dreamer}.

Oj, va långt d blev! 

• Tintene
    Rasmusnalle skrev 2010-02-06 12:41:17 följande:
    Tetinne: Det gör inget att du skriver mycket..det är roligt att läsa Vaskönt att det gick bra och att du har en Bm du trivs med..det är viktigt..min är oxå lika gullig. Jag va med till bm med min syster och hon hade oxå samma så jag visste vem jag ville ha Det här med BF tycker jag är jättesvårt för alla  säger olika och beroende på vilken sida på nätet man gör sin beräkning..det handlar om en dag hit eller dit. Huvudsaken att det går frammåt och att det kommer ut något i slutändan.
    {#lang_emotions_flower}
    Du har så rätt , huvudsaken e att våra Pluttisar tittar ut tillslut! {#lang_emotions_dreamer} Åh kan inte vänta{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_baby}
  • Tintene

Pluttens mamma: Ja, försök att slappna av* Säger som de andra... sannolikheten att nåt ska vara "fel" e mycket liten... Men jag vet hur nojjig man kan bli- kan bara se till mig själv som ofta oroar mig för allt möjligt. Kan ju oxå få hemska tankar såsom att lillplutten dött, men man kan ju inte göra så mkt och som sagt, sannolikheten att allt  e bra med våra lillpluttar e mycket större än att det INTE skulle vara bra. Nu ska vi alla vara POSITIVA {#lang_emotions_flower}

Jag köpte förresten mina första mammabyxor idag på HM. Kändes jätte konstigt o nästan lite förbjudet.....Hoppas d inte bringar otur {#lang_emotions_surprised}  Men jag e så svullen så nu står jag bara inte ut med mina andra byxor som skär in i midjan... Har testat att knäppa upp knappen o sätta en gummisnodd - o visst d e skönare men inte så praktiskt när man snabbt behöver gå på toa... Dessutom tycker jag byxorna bara "halkar ner" när man har så...

*Kram på er*

• Tintene
    Pluttemor skrev 2010-02-06 20:52:33 följande:
    Tack för era ord tjejer! Jag är inte orolig över kromosomfel, Jag är mer än tacksam oavsett vad jag blir välsignad med för barn! Det är det att jag är rädd att något ska vara fel.. Dvs att plutten inte lever.. Jag har den skräcken enda sedan mitt missfall då jag gång på gång fick höra att plutten mådde bra fast än att jag blödde! Och så en dag så sa dom plutten inte levde längre..det är den känslan eller det beskedet som skrämmer mig Och just det här att symtom kommer o går lite som dom vill kan oxå skrämmas ibland.. Jag ska försöka att inte oroa mig, men det är inte lätt när man varit med om ett missfall tidigare..Tack för eran tröst!! Vad skulle jag göra utan er!???   
    Jag förstår verkligen. Jag kan tycka att jag e nog orolig o kan då bara föreställa mig hur jag hade känt om jag dessutom varit med om missfall tidigare...
    Jag tror generellt att vi ivf:are e mer oroliga  under graviditeten än andra då vi fått kämpa så länge- om man sen dessutom får missfall... Nä fy.

{#lang_emotions_flower}STOR KRAM till dig Pluttens mamma{#lang_emotions_flower}  Tänk oxå att sannolikheten att du ska drabbas av mf igen kan väl inte va särskilt stor?! Dessutom har du väl kommit längre redan i denna graviditet? Och inga blödningar.... Nej, jag tror din lill-plutt mår finfint!!!
  • Tintene

Nu låter väl jag skitknäpp, men efter att ha försökt lugna Pluttens mamma, måste jag få dela med mig av min egen senaste oro.... I början av graviditeten tempade jag mig ibland bara för att se då jag läst att man har något högre "normaltemp" när man e gravid. Och mycket riktigt hade jag runt 37.0-37,3 på kvällen istället för 36.6 ungefär...
    Igår kväll fick jag för mig att tempa mig (efter att inte ha gjort det på ett par veckor) och det skulle jag inte ha gjort för nu har jag fått ett nytt orosmoment att tänka på... Tempen visade då på 36,5 ungefär... tog ett par ggr o nån gång var den tom ännu lägre{#lang_emotions_surprised}
    Bör jag vara orolig???

Nån annan som tempat? Eller nån annan som vet vad ni har för temp just nu-högre än vanligt?

Suck.... som min sambo säger...-de e precis som om jag letar efter saker att oroa mig för.

Svar på tråden Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!