• Tintene

Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!

Plussade äntligen den 1 december efter 4 IVF /ICSI försök (3 ET o 1 FET)....
    Är såklart ÖVERLYCKLIG men oxå väldigt orolig för att nåt ska gå fel....

Den 21 dec var vi dock på VUL o fick se ett litet pyre på 15 mm med pickande hjärta!!! Det kändes fantastiskt o läkaren sa att missfallsrisken nu minskat , vilket känns liiiite lugnande iallafall :)

Skulle vara roligt att dela denna resa som förhoppningsvis leder till ett barn med andra som kämpat länge o tillslut lyckats mha IVF....OCH som dessutom ligger någorlunda lika tidsmässigt som mig... Hoppas ni hittar hit :D

(E nu i v 8+4 och har BF 4 augusti-10)

• Svar på tråden Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!
  • 7879

Hej Tetinne: Grattis till plusset och att ha fått se ett pyre!
    Jag plussade i lördags (26/12), känns jättenervöst och svårt att tro på. Hur räknar man v. när man gjort IVF, gjorde ÄP den 8/12 och insättning den 10/12. Är jag i v.4 eller 5 nu? Hopaps få göra VUL eller blodprov tidigt så jag känner mig lite säkrare, tror ajg kan ha BF 31 augusti eller början av sept. Kände du några symtom tidigt? JAg är ju så orolig för att jag inte känner något....Hur mår du nu?

• Ammy01

Här komme en till som plusade den 23/12. Samma här känns jättenervöst och overkligt. Vet inte heller hur man räcknar. ÄP är v.2, jag hade ÄP 7/12 och insättning 9/12. Nu räcknade jag och plötsligt blev det 6+1. Hur är det möjligt.
    Min mage är jätte uppsvullen och lite mensvärk och ingenting mer. RMC är stängt och ska ringa den 4/1. Vågar du sova på magen, jag är rädd att nåt ska gå fel om jag sover på mage och det är min favorit ställning.

• Tintene
    7879 skrev 2009-12-28 08:27:46 följande:
    Hej Tetinne: Grattis till plusset och att ha fått se ett pyre!Jag plussade i lördags (26/12), känns jättenervöst och svårt att tro på. Hur räknar man v. när man gjort IVF, gjorde ÄP den 8/12 och insättning den 10/12. Är jag i v.4 eller 5 nu? Hopaps få göra VUL eller blodprov tidigt så jag känner mig lite säkrare, tror ajg kan ha BF 31 augusti eller början av sept. Kände du några symtom tidigt? JAg är ju så orolig för att jag inte känner något....Hur mår du nu?
    Åh GRATTIS !!! Va härligt :) Vilket försök var detta för er? Var det ETeller FET?
    När det gäller veckor så ska man räkna dagen för ÄP som v 2+0 (detta betyder att du gått 2 fulla veckor)... Så om jag räknat rätt bör du vara i v 4+6 (dvs i slutet på v 5, imorgon e du i v 5+0 och har då gått 5 fulla veckor och börjar din sjätte vecka...) Hoppas du förstår hur jag menar och att jag räknat rätt; Du bör nog kontrollräkna ;)

Har du ringt till din klinik? Då ger de dig en tid för VUL (Jag fick göra första VUL i v 8...)

När det gäller symptom har jag nästan inga..... Något ömma, spända bröst (men inte mycket) ibland lite avsmak för viss mat , rikligare flytningar men d e nog allt..
    Veckan innan plusset hade jag dock molvärk som kom o gick men det har jag inte haft på flera veckor nu. Det e skönt men samtidigt jobbigt att inte känna så mycket - blir ju liksom ännu mer overkligt...
  • 7879

Tetinne: Har pratat med kliniken och de räknade precis som du! Ska på min första kontroll den 16 januari så det är väl precis i v.8 det om jag räknat rätt.
    Ja det är verkligen jobbigt att inte känna något, svårt att förstå att testet är sant, längtar tills den 16e...

• 7879

Ammy01: Ja jag vågar sova på magen men är så nervös! Du borde vara i v 5+1, för jag är5+0 imorgon, var ju bara en dag mellan insättningarna för oss :), men v. 5+1 är ju början på v.6 så vanligtvis säger man väl att man är i v. 6, tror jag...Var är RMC? Jag ahr gått på Huddinge och dom har öppet nu.
    Tetinne: Glömde svara är min tredje insättning och det var ett ET, gjort ett ET och ett FET tidigare. Det som är spännande är ju att det kan vara två....

• Tintene
    Ammy01 skrev 2009-12-28 10:12:03 följande:
    Här komme en till som plusade den 23/12. Samma här känns jättenervöst och overkligt. Vet inte heller hur man räcknar. ÄP är v.2, jag hade ÄP 7/12 och insättning 9/12. Nu räcknade jag och plötsligt blev det 6+1. Hur är det möjligt. Min mage är jätte uppsvullen och lite mensvärk och ingenting mer. RMC är stängt och ska ringa den 4/1. Vågar du sova på magen, jag är rädd att nåt ska gå fel om jag sover på mage och det är min favorit ställning.
    Hej o GRATTIS!!!
    Tror precis som 7879 att du e i v 5+1...
    Ja man e jättenojjig för allt- har inte gärna velat ligga på mage jag heller ;)
    Var detta ert första försök?
  • Tintene

7879: Å så ni satte in 2!!!! Gud va spännande :) Det gjorde faktiskt vi med men det blev en tillslut - e överlycklig över det med såklart!!!
    Du ska se att tiden går fort till den 16:e.... Nu e det ju snart nyår o massa helger då man e upptagen med allt möjligt så jag tror tiden kommer flyga iväg!!!

Själv ringde jag MVC idag o fick tid för info-samtal den 12 jan och inskrivning först den 15 feb...-då kommer jag var i v 16 tror jag..

Tror dock jag ska be att få ett till VUL innan dess på vår ivf-klinik- de erbjöd det om man ville, så vi tänker ta tillfället i akt :)

• 7879

Tetinne: Ja jag såg det, ja det kommer nog att gå jättefort :)
    Tog du med dig mannen på VUL?
    Självklart kan man få ett extra VUL så skulle jag nog också passa på att ta det för att vara säker på att det lever där inne...

• Ammy01

Vi satte in 2 också, då är det dubbel så spännande. Jag går på RMC i Linköping (IVF klinik)och de har stängt fram till den 4/1. Väntar bara tills på måndag att ringa dem och bokar tid för VUL. Ringde ni redan MVC? Jag värnat på IVF kliniken att fråga vad är nästa steg.
    Idag har jag nästan inga symptomer, bara magen är fortfarande uppsvullen och lite mensvärk. Brösten gär ont när jag klämmer på dem annars inget.
    Jag tror inte jag tar mennen med mig till VUL, han bara stressar upp mig ännu mer.
    Vad taskigt det låter, men så är det.

• Tintene
    7879 skrev 2009-12-28 22:22:40 följande:
    Tetinne: Ja jag såg det, ja det kommer nog att gå jättefort :)Tog du med dig mannen på VUL?Självklart kan man få ett extra VUL så skulle jag nog också passa på att ta det för att vara säker på att det lever där inne...
    Japp han har varit med på alla ÄP o nu kändes d extra viktigt att han var med för att se att allt stod rätt till- hade inte velat vara där själv om det inte såg bra ut dessutom var det ju härligt att få dela glädjen på plats när nu allt såg bra ut :)
Svar på tråden Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!