7879 skrev 2009-12-28 08:27:46 följande:
Hej Tetinne: Grattis till plusset och att ha fått se ett pyre!Jag plussade i lördags (26/12), känns jättenervöst och svårt att tro på. Hur räknar man v. när man gjort IVF, gjorde ÄP den 8/12 och insättning den 10/12. Är jag i v.4 eller 5 nu? Hopaps få göra VUL eller blodprov tidigt så jag känner mig lite säkrare, tror ajg kan ha BF 31 augusti eller början av sept. Kände du några symtom tidigt? JAg är ju så orolig för att jag inte känner något....Hur mår du nu?
Åh GRATTIS !!! Va härligt :) Vilket försök var detta för er? Var det ETeller FET?
När det gäller veckor så ska man räkna dagen för ÄP som v 2+0 (detta betyder att du gått 2 fulla veckor)... Så om jag räknat rätt bör du vara i v 4+6 (dvs i slutet på v 5, imorgon e du i v 5+0 och har då gått 5 fulla veckor och börjar din sjätte vecka...) Hoppas du förstår hur jag menar och att jag räknat rätt; Du bör nog kontrollräkna ;)
Har du ringt till din klinik? Då ger de dig en tid för VUL (Jag fick göra första VUL i v 8...)
När det gäller symptom har jag nästan inga..... Något ömma, spända bröst (men inte mycket) ibland lite avsmak för viss mat , rikligare flytningar men d e nog allt..
Veckan innan plusset hade jag dock molvärk som kom o gick men det har jag inte haft på flera veckor nu. Det e skönt men samtidigt jobbigt att inte känna så mycket - blir ju liksom ännu mer overkligt...