• Tintene

Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!

Plussade äntligen den 1 december efter 4 IVF /ICSI försök (3 ET o 1 FET)....
    Är såklart ÖVERLYCKLIG men oxå väldigt orolig för att nåt ska gå fel....

Den 21 dec var vi dock på VUL o fick se ett litet pyre på 15 mm med pickande hjärta!!! Det kändes fantastiskt o läkaren sa att missfallsrisken nu minskat , vilket känns liiiite lugnande iallafall :)

Skulle vara roligt att dela denna resa som förhoppningsvis leder till ett barn med andra som kämpat länge o tillslut lyckats mha IVF....OCH som dessutom ligger någorlunda lika tidsmässigt som mig... Hoppas ni hittar hit :D

(E nu i v 8+4 och har BF 4 augusti-10)

• Svar på tråden Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!
  • 7879
    Ammy01 skrev 2009-12-31 17:13:29 följande:
    Tetinne: + 1/12 (ICSI 4), Bf 4/8-10*Bäbifabriken + 13/12 (IVF 1) Bf 15/8 -10*Ollemia: + 16/12 (IVF 1), Bf 22/8-10* 7879: +26/12 (ICSI 1, Försök nr 3), prel Bf 30/8*Ammy +23/12(IVF 1, första försök) prel.BF vet inteIdag är jag jätte ledsen, har nästan inga symptomer alls. För varje dag är mindre och mindre. Magen är inte svullen längre så mycket, bröst som du skrev Tetinne liiiiite ömma, lite molnvärk. Jag är så på dålig humör att är inte klok. Vågar inte köpa en ny test tänk om den visar negativ. Jag är gråtfärdig idag. Varför känner jag ingenting?
    Jag har inte heller några symtom om det kan vara till någon tröst, test har jag tagit igen och det var fortfarande positivt. Kram på dig!
  • sthlmsjänta

Mina symptom lyser även de med sin frånvaro. Har till och från svagt illamående, men annars inga problem alls. Inga onda bröst, ingen molvärk, inge svårt att äta... Jag vet att man säkert ska vara jätteglad för det, men jag blir istället bara orolig.   Längtar så till på måndag då vi ska på ultraljud och se om det lilla därinne mår som det ska. Sen kan jag känna mig lugn.

Nyårkvällen var trevlig på tu man hand. Åt lite italienskt småplock till förrätt och laxplanka till huvudrätt. Sen var vi så mätta att vi skippade efterrätten helt Skönt att inte vara med andra och kunna äta precis det man vill och vet att man "får". Glodde lite på Sömnlös i Seattle och somnade sen till en liten stund innan vi firade in nyåret med Kanal 1.

Ny är det ett nytt år. Får se till att det blir VÅRA år i år, eller hur? Gott nytt år till er alla!

Tetinne: + 1/12 (ICSI 4), Bf 4/8-10
    *Bäbifabriken + 13/12 (IVF 1) Bf 15/8 -10
    *Ollemia: + 16/12 (IVF 1), Bf 22/8-10
    * 7879: +26/12 (ICSI 1, Försök nr 3), prel Bf 30/8
    *Sthlmsjänta +5/12 (IVF 1) BF 9/8-10

• 7879

Shlmsjänta: Vad skönt att det snart är kontroll!
    Bäbifabriken: Ok, a jag tror det var något sådant jag skulle fortsätta med progesteronet till jag med.

• ollemia

Tack för allt stöd angående min noja kring Levaxinet!

Det löste sig till slut efter lite gråt och insmitande bakvägen på Huddinge-akuten, en snäll läkare förstod min oro och hjälpte mig trots att detta "absolut inte är något akutärende och labbet gör absolut inte den typen av tester idag!" (citat av sur sköterska i luckan). Jag hade förstått det argumentet om det hade vimlat av allvarligt skadade på akuten, men där var nästan helt tomt. Nå, jag fick mina tester och dosen reglerades uppåt en aning. Nu är jag lugn, fröet kan äta sig så mätt på mina tillväxthormoner det vill!

Jag blir dock lite orolig när jag läser att flera av er fått fortsätta med progesteron. Jag tog Crinone-gel och fick bara fem dagar extra efter plus, dvs för snart två veckor sedan. Nu sitter ju i och för sig Crinone kvar ett bra tag, jag har fortfarande grusiga flytningar när resterna tar sig ut. För övrigt tror jag också att ökade flytningar är något man får räkna med vid graviditet, jag har läst det någonstans.

Jag drack någon vit chardonnay (alk.fri) som faktiskt var drickbar. Det var inte Free, tror jag den där jättesöta äckliga heter, utan någon annan som var bättre. Men jag förstår inte varför alla viner med borttagen alkoholhalt måste smaka skit! Jag gillar verkligen vin, särskilt rött, och det här är en rejäl livskvalitetssänkning. Inte för att jag ens funderar på att dricka ändå, men som sagt lite mer tid kunde de lagt på smaken av de alkoholfria! Carlsbergs alk.fria öl är också drickbar, men jag är egentligen ingen öldrickare. Vad tycker ni?

Ta hand om er!

• Tintene
    ollemia skrev 2010-01-01 16:46:10 följande:
    Tack för allt stöd angående min noja kring Levaxinet!Det löste sig till slut efter lite gråt och insmitande bakvägen på Huddinge-akuten, en snäll läkare förstod min oro och hjälpte mig trots att detta "absolut inte är något akutärende och labbet gör absolut inte den typen av tester idag!" (citat av sur sköterska i luckan). Jag hade förstått det argumentet om det hade vimlat av allvarligt skadade på akuten, men där var nästan helt tomt. Nå, jag fick mina tester och dosen reglerades uppåt en aning. Nu är jag lugn, fröet kan äta sig så mätt på mina tillväxthormoner det vill!Jag blir dock lite orolig när jag läser att flera av er fått fortsätta med progesteron. Jag tog Crinone-gel och fick bara fem dagar extra efter plus, dvs för snart två veckor sedan. Nu sitter ju i och för sig Crinone kvar ett bra tag, jag har fortfarande grusiga flytningar när resterna tar sig ut. För övrigt tror jag också att ökade flytningar är något man får räkna med vid graviditet, jag har läst det någonstans.Jag drack någon vit chardonnay (alk.fri) som faktiskt var drickbar. Det var inte Free, tror jag den där jättesöta äckliga heter, utan någon annan som var bättre. Men jag förstår inte varför alla viner med borttagen alkoholhalt måste smaka skit! Jag gillar verkligen vin, särskilt rött, och det här är en rejäl livskvalitetssänkning. Inte för att jag ens funderar på att dricka ändå, men som sagt lite mer tid kunde de lagt på smaken av de alkoholfria! Carlsbergs alk.fria öl är också drickbar, men jag är egentligen ingen öldrickare. Vad tycker ni?Ta hand om er!
    Vad skönt att allt löste sig!

Håller med vad gäller alkofria vin..... Blev förvånad över hur illa det alkoholfria vinet jag köpte smakade...- Det var ju knappt drickbart- drack saft istället ;)

Hoppas ni alla hade en bra kväll iallfall !

Blir oxå lite nojjig när jag hör att flera av er fortfarande tar progesteron o ska fortsätta fram till v 12?! Jag fick sluta några dagar efter plusset.... Hur kan d va så olika? Vet att jag hört detta förut o frågade då min läkare o hon sa att det varken gör till eller från o att det inte kunde skydda mot missfall på nåt sätt.... Hon ville snarare att jag inte skulle ta det för länge då det finns forskning som visar att för mkt progesteron kan ge könsmissbildningar på fostret... Nån annan som hört det?

Ni som ska äta progesteron så länge , har era läkare sagt varför?
  • 7879

Tetinne: Jag har strålbehandlats över hypofysen som barn och det var ingen balans i mina hormoner så jag tror att ajg ska fortsätta för det. Ang. risken för könsmissbildning har jag läst det någonstans men det verkar inte finnas några vetenskapliga belägg för det utan det kan vara lika stor risk bar med att göra ICSI, då vad jag förstod det som mannen bär på genen och om man lyckas med att injecera just en som bär på det... Men jag tar hellre risken och får en missbildning på mitt barn än att inte ha något alls om jag nu inte skulle ha något eget progesteron och isåfall få missfall för att jag inte tar progesteron. JAg ska tala lite med min läkare om det där med missbildningsrisken vid kontrollen om jag kommer ihåg.

Fortfarande inte något symtom.. Själv drack jag cider igår och det var gott! Fått avsmak för alkohol, jag som i normala fall brukar älska rödvin, men nu blir det inte svårt att hålla mig ifrån det.

• Gullvippan

Hej! Jag har varit helt off i några dagar efter det att vi fått väldigt dåliga nyheter på VUL i onsdags. Det ser ut som våra embryon har slutat växa och inte är så stora som de borde vara nu. VI ska på nytt VUL på måndag men egentligen så väntar vi bara på missfall vilket såklart känns som ett fruktansvärt hårt slag efter ha väntat och försökt så länge på att bli gravida.

Jag har fortfarande kvar mina graviditetssymtom och jag testade ett stort  plus bara för en vecka sedan så min kropp verkar fortfarande tro att jag är gravid men om det inte blit något missfall de närmaste dagarna kommer de att sätta igång det istället.

VI har helt enkelt brutit ihop en smula och nu börjar vi plocka ihop oss själva igen och i alla fall se det positiva i att vi i alla fall kan bli gravida, så långt har vi aldrig kommti tidigare.

Jag håller alla tummar jag kan få er andra och hoppas ni alla får uppleva att bli föräldrar i augusti!!! jag ska också få uppleva det men det kommer att ta några måndet till för oss.

• 7879

Gullvippan: Men nej, har ni tagit blodprover för att se om HCG ökar då? De kanske bara är långsamma? Hoppas.. Förstår att det är ett nederlag men jag hoppas att VUL på måndag visar att de växer. Stor kram!

• trohoppkärlek

Hej! Tänkte hoppa in på denna tråden om det är ok...

Sj är jag i v 7+3. Har lite ömma bröst annars sliter jag med illamående. Är så orolig att det ska vara något fel eller att det inte ska finnas något i livmodern, har egentligen fått en VUL 11/1 men jobbar med lite gyn läkare så ska försöka få in ett VUL innan o kanske kunna stilla min oro=).

Jag äter både hormon tabl og tar progestreon, jag har fått besked om att ta de till v12+0. skall börja trappa ner v 8+0 med hormoner.  Har aldrig hört om könsmissbildningar pga proggisar, ursch vad otäckt.

Känner ni andra något att det hugger lite i hö sida?

* Tetinne: + 1/12 (ICSI 4), Bf 4/8-10
    * Sthlmsjänta +5/12 (IVF 1) BF 9/8-10
    * Bäbifabriken + 13/12 (IVF 1) Bf 15/8 -10
    * Trohoppkärlek + 12/12 (ICSI 1) Bf 17/8-10
    * Ollemia: + 16/12 (IVF 1), Bf 22/8-10

• trohoppkärlek

* Tetinne: + 1/12 (ICSI 4), Bf 4/8-10
    * Sthlmsjänta +5/12 (IVF 1) BF 9/8-10
    * Bäbifabriken + 13/12 (IVF 1) Bf 15/8 -10
    * Trohoppkärlek + 12/12 (ICSI 1) Bf 17/8-10
    * Ollemia: + 16/12 (IVF 1), Bf 22/8-10
    * Ammy +23/12(IVF 1, första försök) prel.BF vet inte

Såg att jag missade Ammy=) så lägger in en ny lista

Svar på tråden Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!