• Tintene

Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!

Plussade äntligen den 1 december efter 4 IVF /ICSI försök (3 ET o 1 FET)....
    Är såklart ÖVERLYCKLIG men oxå väldigt orolig för att nåt ska gå fel....

Den 21 dec var vi dock på VUL o fick se ett litet pyre på 15 mm med pickande hjärta!!! Det kändes fantastiskt o läkaren sa att missfallsrisken nu minskat , vilket känns liiiite lugnande iallafall :)

Skulle vara roligt att dela denna resa som förhoppningsvis leder till ett barn med andra som kämpat länge o tillslut lyckats mha IVF....OCH som dessutom ligger någorlunda lika tidsmässigt som mig... Hoppas ni hittar hit :D

(E nu i v 8+4 och har BF 4 augusti-10)

• Svar på tråden Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!
  • Ewing

7879

Har väntat och längtat efter VUL men nu när det är i morgon så är jag skitnervös!! Mår ju fortfarande illa, har min halsbränna och är tröttare än någonsin... men nu finns ju alla möjliga dumma tankar... tänk om det är utomkveds, tänk om det bara finns en tom säck, tänk om.... brrrrr.... Så håll nu tummar och tår för att allt är ok.
    Tänk om det är 2.....!!!!!!!!!!!

• 7879

Ewing: Visst är det nervöst med VUL men du ska se att det går bra! Jag hade ju också två men läkaren såg bara en men det hade varit kul med två tycker jag.
    Ollemia: Ja visst är det bra med närhet, men det kan man ha på olika sätt. Jag kommer aldrig att förlåta mig själv om jag får missfall efter ett samlag även om det säkert inte beror på det. Vi får se om vi vågar, känner för det och då kommer vi givetvis att försöka. Roligt att ni är två som gör VUL imorgon- kom med besked hur det går, jätteroligt att se livet som man bär på!

• Margaret

Det är så sorgligt att jag nästan inte orkar skriva, vul idag visade ett embryo på bara 2-3 mm och bara långsamma hjärtslag, inte de snabba embryo brukar ha.
    " vi kan vara försiktigt positiva" säger läkaren, men jag känner mig förtvivlad.JAg hade hoppats så mycket.

usch, nu en vecka till nästa vul. det är så tungt med all denna väntan och kast mellan hopp och förtvivlan. 

ta hand om er alla - hoppas ni har bättre lycka.

• trohoppkärlek

Hej!
    Har haft problem med internet här hemma...men nu verkar det äntligen fungera lite bättre=)

Jag var på VUL i måndags ( 8+5) hjärtat slog bra o armar, ben o huvud rörde sig. Äntligen vågar jag hoppas=) Äntligen vågar jag tro att jag är gravid =) Är sååå glad. Då jag fick MA sist o var i v 12+4 hade jag inte vart på ngt VUL. Mina symtom försvann bara helt runt v 10 o min magkänsla sa att ngt var fel o magkänsan var sååå stark o rätt var det. När missfallet väl kom var det inga sparsamma blödningar, det var färskt rött. Jag har hört att när det är brunaktigt så ska det inte vara någon fara...

Mina symtom; fortfarande illamående o spyr ibland men iaf så att jag kan äta, o mat måste jag ha typ var 2 till 3 timme... tror de kommer undra på jobbet snart, jag är nämligen en människa som kan vara utan mat en hel dag i vanliga fall=) Som er andra är jag också svullen om magen o TRÖTTTT. Får ingenting gjort hemma. Är så glad att jag har en underbar man hemma som tar hand om mig o allt hemma=)

Margaret; Vilken jobbig sits ni är i, vad slitsammt... Hoppas ni håller ut o att det går rätta vägen, måste ju iaf vara ett gott tecken att det fortf tickar. Stort Lycka till iaf.

Tetinne; vad stor din lilla plutt har blivit, vad fort det gått=) Kul

• Lapsang

Tetinne och 7879: grattis, vad härligt!!

tetinne: jag fick blödningar i v 5. Det var bara några dagar efter plusset.

margaret: oj, vad jobbigt, förstår att du är orolig! håller tummarna för att embryot hämtar sig!

ewing: håller tummarna för dig imorgon!

apropå trötthet: jag är också jättetrött och jag har bett min chef om semester varje onsdag för att vara hemma och sova och ta det lugnt. Hade det för första gången igår och det var UNDERBART!! kan verkligen rekommenderas! tror jag uppskattar det många gånger mer nu än om jag sparar dagarna till sommarsemester el dyl. Det är nu jag behöver dem som mest.

• ollemia

Hej igen!

Nu har vi varit på ultraljud och fått se lilla pyret, fantastiskt! Jag trodde inte riktigt att man skulle kunna se så pass mycket, det stora huvudet och den lilla kroppen med knoppar till armar och ben. Den rörde sig och hjärtat slog, även om själva hjärtat bara var en färgskiftning i pixlarna på skärmen. Helt underbart i alla fall, jag är helt upprymd!

Längden var 16,5 cm, vilket var helt normalt för vecka 9 (8+3) och nu tyckte läkaren att vi kunde vara lugna då risken för missfall minskat när man väl vet att allt gått bra så här långt. Jag frågade om det verkligen var sant och hon sa det igen, att den generella risken beräknas för ALLA missfall fram till vecka 12. Och alla vet ju inte att det är okej i vecka 9, som vi IVF-are vet, pga de tidiga ultraljuden, härligt eller hur?

Jag vet förstås att det kan hända ändå, men det var skönt att höra henne säga det! Så nu håller jag verkligen tummarna för vårt pyre! Och för er andra också förstås!

Godnatt!

• Tintene
    Margaret skrev 2010-01-14 18:50:04 följande:
    Det är så sorgligt att jag nästan inte orkar skriva, vul idag visade ett embryo på bara 2-3 mm och bara långsamma hjärtslag, inte de snabba embryo brukar ha. " vi kan vara försiktigt positiva" säger läkaren, men jag känner mig förtvivlad.JAg hade hoppats så mycket. usch, nu en vecka till nästa vul. det är så tungt med all denna väntan och kast mellan hopp och förtvivlan.  ta hand om er alla - hoppas ni har bättre lycka.
    Åh vännen... förstår att det känns tungt {#lang_emotions_frown}
    Men tänk att d e ju faktiskt inte kört än... och hjärtat slog ju faktiskt om än längsammare. Vilken v e du i nu? Sa läkaren hur stort embryot "borde" ha varit? Håller tummarna hårt för att det e en liten kämpe som växer på sig till nästa vecka*** STOR KRAM
  • Tintene
    trohoppkärlek skrev 2010-01-14 20:13:00 följande:
    Hej!Har haft problem med internet här hemma...men nu verkar det äntligen fungera lite bättre=)Jag var på VUL i måndags ( 8+5) hjärtat slog bra o armar, ben o huvud rörde sig. Äntligen vågar jag hoppas=) Äntligen vågar jag tro att jag är gravid =) Är sååå glad. Då jag fick MA sist o var i v 12+4 hade jag inte vart på ngt VUL. Mina symtom försvann bara helt runt v 10 o min magkänsla sa att ngt var fel o magkänsan var sååå stark o rätt var det. När missfallet väl kom var det inga sparsamma blödningar, det var färskt rött. Jag har hört att när det är brunaktigt så ska det inte vara någon fara... Mina symtom; fortfarande illamående o spyr ibland men iaf så att jag kan äta, o mat måste jag ha typ var 2 till 3 timme... tror de kommer undra på jobbet snart, jag är nämligen en människa som kan vara utan mat en hel dag i vanliga fall=) Som er andra är jag också svullen om magen o TRÖTTTT. Får ingenting gjort hemma. Är så glad att jag har en underbar man hemma som tar hand om mig o allt hemma=)Margaret; Vilken jobbig sits ni är i, vad slitsammt... Hoppas ni håller ut o att det går rätta vägen, måste ju iaf vara ett gott tecken att det fortf tickar. Stort Lycka till iaf.Tetinne; vad stor din lilla plutt har blivit, vad fort det gått=) Kul
    STORT GRATTIS!!! Underbar känsla va?! {#lang_emotions_smile}
    Ja , min lilla plutt har växt på sig en del{#lang_emotions_smile} Sjukt hur fort det går i början. Skulle dock önska att magen kunde växa lika fort!
    Fick en liten liten brunaktig flytning idag igen- jobbigt... men försöker att inte oroa mig då allt såg så bra ut o de inte färskt blod.

Den där tröttheten många pratar om har jag inte kännt av alls..., inte mer än vanligt iaf!
  • Tintene
    ollemia skrev 2010-01-14 21:50:13 följande:
    Hej igen!Nu har vi varit på ultraljud och fått se lilla pyret, fantastiskt! Jag trodde inte riktigt att man skulle kunna se så pass mycket, det stora huvudet och den lilla kroppen med knoppar till armar och ben. Den rörde sig och hjärtat slog, även om själva hjärtat bara var en färgskiftning i pixlarna på skärmen. Helt underbart i alla fall, jag är helt upprymd!Längden var 16,5 cm, vilket var helt normalt för vecka 9 (8+3) och nu tyckte läkaren att vi kunde vara lugna då risken för missfall minskat när man väl vet att allt gått bra så här långt. Jag frågade om det verkligen var sant och hon sa det igen, att den generella risken beräknas för ALLA missfall fram till vecka 12. Och alla vet ju inte att det är okej i vecka 9, som vi IVF-are vet, pga de tidiga ultraljuden, härligt eller hur?Jag vet förstås att det kan hända ändå, men det var skönt att höra henne säga det! Så nu håller jag verkligen tummarna för vårt pyre! Och för er andra också förstås!Godnatt!
    STORT GRATTIS till dig me!
  • Ewing

Hej alla!

Fantastiskt VUL idag med en liten skit på 18mm och ett hjärta som bultade på!! Lycka!!!!

Svar på tråden Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!