• trohoppkärlek

Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!

Hej! Tänkte hoppa in på denna tråden om det är ok...

Sj är jag i v 7+3. Har lite ömma bröst annars sliter jag med illamående. Är så orolig att det ska vara något fel eller att det inte ska finnas något i livmodern, har egentligen fått en VUL 11/1 men jobbar med lite gyn läkare så ska försöka få in ett VUL innan o kanske kunna stilla min oro=).

Jag äter både hormon tabl og tar progestreon, jag har fått besked om att ta de till v12+0. skall börja trappa ner v 8+0 med hormoner.  Har aldrig hört om könsmissbildningar pga proggisar, ursch vad otäckt.

Känner ni andra något att det hugger lite i hö sida?

* Tetinne: + 1/12 (ICSI 4), Bf 4/8-10
    * Sthlmsjänta +5/12 (IVF 1) BF 9/8-10
    * Bäbifabriken + 13/12 (IVF 1) Bf 15/8 -10
    * Trohoppkärlek + 12/12 (ICSI 1) Bf 17/8-10
    * Ollemia: + 16/12 (IVF 1), Bf 22/8-10
    * 7879: +26/12 (ICSI 1, Försök nr 3), prel Bf 30/8

• trohoppkärlek

* Tetinne: + 1/12 (ICSI 4), Bf 4/8-10
    * Sthlmsjänta +5/12 (IVF 1) BF 9/8-10
    * Bäbifabriken + 13/12 (IVF 1) Bf 15/8 -10
    * Trohoppkärlek + 12/12 (ICSI 1) Bf 17/8-10
    * Ollemia: + 16/12 (IVF 1), Bf 22/8-10
    * 7879: +26/12 (ICSI 1, Försök nr 3), prel Bf 30/8
    * Ammy +23/12(IVF 1, första försök) prel.BF vet inte

Såg att jag missade Ammy=) så lägger in en ny lista

• trohoppkärlek

Gullvippan; sänder styrke kramar.... vad tråkigt o jobbigt. det är en tuff period men ge inte upp tänk att det ska lyckas.

igår fick jag den hemska upptäckten jag med, blod.... jag bröt ihop helt o trodde det var missfall igen. Vi lyckades få komma till en gyn läkare igår kväll o göra VUL o till våran förvåning så slog hjärtat o den hade växt som den skulle, var helt underbart att se=) Oron finns fortf eftersom det kan ju hända ngt ändå men måste ha i tankarna hela tiden att hjärtat slog iaf =)

Tetinne; vad kul att börja berätta för familjen, vi har fått vara ganska öppna från början alla vet om vad i går igenom.

Ang progesteron vet jag inte varför jag ska gå till v 12. men jag körde stimulerad FET så kanske har att göra med det. kommer känna mig skraj när jag ska sluta med de.

Skönt att höra att det finns fler som känner lite hugg vid äggstockarna. blir så orolig för allt känns det som =)  jag har liksom lite svårt att ligga rakt med höger ben då det känns mest i hö sida.   Nästa v ska jag på VUL på kliniken, längtar o hoppas att hjärtat fortf slår o att den växt=)

Hoppas att ni mår bra alla andra o inte mår allt för illa.  Själv måste jag ner o ta lite frukost nu innan illamåendet kommer mer...   kramar

• trohoppkärlek

Gullviopan; Nej vad tråkigt... sörjer med er, hoppas det blir bättre nästa gång.

Margaret; Känner igen mig i vad du skriver om oron. Då jag själv hade MA i 12+4 sist så när min brunröda blödning kom förra veckan bröt jag ihop o trodde det var samma visa igen, har t.o.m. svårt att kunna glädja mig riktigt än då oron finns där men samtidigt så måste man ju glädjas, jag har ju iaf nu ett tickande hjärta i mig=) De bruna flytningarna ska ju inte vara någon fara så vi får hoppas det... Hoppas att det inte kommit något mer.

Jag mådde riktigt illa sist jag var gravid o fick inte alls i mig mat och jag fick höra hela tiden att det var bra för då har fostret satt sig ordentligt. Det gjorde att man med glädje kämpade igenom mina 5 veckor med illamående men som sagt fick jag MA(missed aborten) i v 12+4 så jag har lite svårt att tro på den myten, tror bara att våra kroppar reagerar olika. Jag kan förstå eran oro som inte känner illamåendet men NJUT=) Jag har äntligen börjat må lite bättre, illamåendet finns men så lite att jag kan äta iaf=)

Imorrn ska jag på VUL igen, åh längtar vill se pyret igen o hoppas bara att det växt som det ska.

Ang. 6 känner jag som er=) Försöker hålla mig borta... alldeles för trött o illamående också..=) Fast de säger ju att 6 inte ska vara någon fara men jag tror man ska lyssna på sin egen magkänsla=)

kramar

• trohoppkärlek

Hej!
    Har haft problem med internet här hemma...men nu verkar det äntligen fungera lite bättre=)

Jag var på VUL i måndags ( 8+5) hjärtat slog bra o armar, ben o huvud rörde sig. Äntligen vågar jag hoppas=) Äntligen vågar jag tro att jag är gravid =) Är sååå glad. Då jag fick MA sist o var i v 12+4 hade jag inte vart på ngt VUL. Mina symtom försvann bara helt runt v 10 o min magkänsla sa att ngt var fel o magkänsan var sååå stark o rätt var det. När missfallet väl kom var det inga sparsamma blödningar, det var färskt rött. Jag har hört att när det är brunaktigt så ska det inte vara någon fara...

Mina symtom; fortfarande illamående o spyr ibland men iaf så att jag kan äta, o mat måste jag ha typ var 2 till 3 timme... tror de kommer undra på jobbet snart, jag är nämligen en människa som kan vara utan mat en hel dag i vanliga fall=) Som er andra är jag också svullen om magen o TRÖTTTT. Får ingenting gjort hemma. Är så glad att jag har en underbar man hemma som tar hand om mig o allt hemma=)

Margaret; Vilken jobbig sits ni är i, vad slitsammt... Hoppas ni håller ut o att det går rätta vägen, måste ju iaf vara ett gott tecken att det fortf tickar. Stort Lycka till iaf.

Tetinne; vad stor din lilla plutt har blivit, vad fort det gått=) Kul

• trohoppkärlek

Vet hur ni har det med illamående o tröttheten... Har sälv slitit med illamående från start, efter några veckor släppte det iaf så att jag kunde äta men är tvungen att äta väldigt ofta annars kommer illamåendet, även om det inte försvinner helt. det ligger hela tiden lite där men det blir iaf så att jag kan leva=)
    Men jag ahr hört att ingefäratabletter ska vara väldigt bra, har dock inte provat de men det kan ju vara värt ett försök=)

Ang trötthet så tror jag inte man kan göra något åt det, det är bara att acceptera men alla säger att man blir piggare efter v 12 så håll ut. Se till att ha en underbar man hemma som tar hand om er så ni kan ligga o slappa efter jobb, det är ändå så kort tid=)

Idag är det 1 v sen jag fick se pyret, känns som det är längre sen. O oron kommer till o från, illamåendet verkar avta lite o samtidigt som jag är glad att må lite bättre så blir jag bara oroligare att jag inte ska vara gravid, längtar till v 18 när nästa ul är=)

Vi har börjat berätta för allt fler, eller sambon berättar mest jag förösker vara mer försiktig men samtidigt jobbar jag på sjukhus o är en del grejer jag inte längre kan göra på jobb o humöret svänger lite ibland så då är det skönt att folk vet varför=)

Åh önskar tiden kunde gå fort o man börjar få mer mage så det känns mer verkligt=)

Svar på tråden Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!