• Tintene

Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!

Plussade äntligen den 1 december efter 4 IVF /ICSI försök (3 ET o 1 FET)....
    Är såklart ÖVERLYCKLIG men oxå väldigt orolig för att nåt ska gå fel....

Den 21 dec var vi dock på VUL o fick se ett litet pyre på 15 mm med pickande hjärta!!! Det kändes fantastiskt o läkaren sa att missfallsrisken nu minskat , vilket känns liiiite lugnande iallafall :)

Skulle vara roligt att dela denna resa som förhoppningsvis leder till ett barn med andra som kämpat länge o tillslut lyckats mha IVF....OCH som dessutom ligger någorlunda lika tidsmässigt som mig... Hoppas ni hittar hit :D

(E nu i v 8+4 och har BF 4 augusti-10)

• Svar på tråden Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!
  • Ammy01

GRATTIS va härligt!!! Men visst va ert pyre 18,3 mm o inte 18, 3 cm ...{#lang_emotions_wink} Annars får du nog det VÄLDIGT besvärligt vid
    förlossningen

Hehehhe tack Tetinne så klart var mm inte cm.
    Kan nån förklara vad KUB/NUPP-test är för nåt? 

• Lapsang

ollemia: Ang att orka med trötthet och illamående: Jag har berättat för min chef och bett om semester varje onsdag, vilket hon ok:ade. förstår om det kanske inte funkar om man är lärare... i värsta fall får det ju bli sjukskrivning, du ska ju inte slita ut dig. Jag känner som du att jag bara vill åka hem och sova, mår asdåligt på jobbet så får verkligen anstränga mig. Jag sitter inte heller själv vid datorn, utan mitt jobb går ut på att jag har möten hela dagarna med en person åt gången så behöver vara närvarande och uppmärksam. Min man lagar mat varje vardagkväll. Tyvärr är jag kvällsmänniska, så funkar inte att lägga mig vid 19 bara för att jag vill sova 12 timmar, utan då vaknar jag på natten och kan inte somna om. Så jag sitter som en zombie i tv-soffan eller vid datorn i några timmar på kvällen innan jag lägger mig. orkar abslout inte träffa vänner. tjoho vad rolig jag är just nu!

Ammy: grattis till det positiva beskedet på ultraljudet! KUB=kombinerat nackuppklarningstest och blodprov; NUPP=nackuppklarningstest. Det görs i v 12+3 till 12+5 ca och syftet är att bedöma sannolikheten att fostret har något av tre olika kromosomfel, bl.a. downs syndrom. Man mäter två olika hormoner i mammans blod, samt mäter bredden på fostrets nackspalt för att räkna fram en sannolikhet. Om sannolikheten är 1 på 200 eller mer kan man göra fostervattensprov som ger definitivt besked. Det ger alltså inte exakt besked som fostervattensprov, men är å andra sidan riskfritt för fostret, medan fostervattnesprov medför en risk på 1% att få missfall. Om du vill göra det är det hög tid att beställa tid för det på MVC!

Tetinne: lycka till på KUB/NUPP! det går säkert bra!

• Ewing

Är nu på konferens hela veckan och efter flyget igår som var extremt guppigt och en frukost i luften så mådde jag INTE bra... hade dessutom fönsterplats=instängd. Så det fick bli en liten men ack så avslöjande spya i den lilla bruna påsen... vilket betyder att min arbetskamrat numera vet om tillständet... Hade inte tänkt berätta men va fanken...

• Tintene
    Lapsang skrev 2010-01-20 15:09:50 följande:
    ollemia: Ang att orka med trötthet och illamående: Jag har berättat för min chef och bett om semester varje onsdag, vilket hon ok:ade. förstår om det kanske inte funkar om man är lärare... i värsta fall får det ju bli sjukskrivning, du ska ju inte slita ut dig. Jag känner som du att jag bara vill åka hem och sova, mår asdåligt på jobbet så får verkligen anstränga mig. Jag sitter inte heller själv vid datorn, utan mitt jobb går ut på att jag har möten hela dagarna med en person åt gången så behöver vara närvarande och uppmärksam. Min man lagar mat varje vardagkväll. Tyvärr är jag kvällsmänniska, så funkar inte att lägga mig vid 19 bara för att jag vill sova 12 timmar, utan då vaknar jag på natten och kan inte somna om. Så jag sitter som en zombie i tv-soffan eller vid datorn i några timmar på kvällen innan jag lägger mig. orkar abslout inte träffa vänner. tjoho vad rolig jag är just nu!Ammy: grattis till det positiva beskedet på ultraljudet! KUB=kombinerat nackuppklarningstest och blodprov; NUPP=nackuppklarningstest. Det görs i v 12+3 till 12+5 ca och syftet är att bedöma sannolikheten att fostret har något av tre olika kromosomfel, bl.a. downs syndrom. Man mäter två olika hormoner i mammans blod, samt mäter bredden på fostrets nackspalt för att räkna fram en sannolikhet. Om sannolikheten är 1 på 200 eller mer kan man göra fostervattensprov som ger definitivt besked. Det ger alltså inte exakt besked som fostervattensprov, men är å andra sidan riskfritt för fostret, medan fostervattnesprov medför en risk på 1% att få missfall. Om du vill göra det är det hög tid att beställa tid för det på MVC!Tetinne: lycka till på KUB/NUPP! det går säkert bra!
    Tack {#lang_emotions_smile} Börjar bli nervös.....
  • Tintene
    Ewing skrev 2010-01-20 16:30:00 följande:
    Är nu på konferens hela veckan och efter flyget igår som var extremt guppigt och en frukost i luften så mådde jag INTE bra... hade dessutom fönsterplats=instängd. Så det fick bli en liten men ack så avslöjande spya i den lilla bruna påsen... vilket betyder att min arbetskamrat numera vet om tillständet... Hade inte tänkt berätta men va fanken...
    Fy vilken jobbig resa {#lang_emotions_throwup} {#lang_emotions_wink}
  • Tintene

Nån annan som har känningar i svanken ibland?! Ibland känner jag mig liksom ansträngd/ svag smärta i svanken.....

• Lapsang

Ewing: uuuh, låter asjobbigt, lider med dig! Jag har också berättat lite här och där, känns ju faktiskt som att det inte gör så mkt om de vet även om det sen inte går bra!

• Rasmusnalle

Hej hej
    Är det ok om jag oxå hoppar in här? Kul att se så många välbekanta ansikten och att det har gått så bra för er.

Ledsen för er som har trillat bort och önskar er all lycka nästa gång i den här jobbiga karusellen.

Vi har försökt att bli gravvida i 6 år men utan nåt resultat. Vi har gjort 2 ivf försök som båda slutade i MF. Första i v.6 och det andra i v.8
    Nu gjorde vi ett FET i början på dec och plussade den 14/12.
    Vi har gjort ett VUL i v.5 då vi bara såg en hinnsäck på 9mm. Sen gjorde vi ett nytt VUL den 12/1 och fick se en liten groda med ett tickande hjärta och små paddlar till armar och ben.

Jag har varit illamående till och från men då bara lyckas kräkas upp magsyra och skum - hemskt!
    Trött har jag varit länge men förra veckan va nog hemsk..jag sov 14 timmar en natt.
    Just för tillfället är jag jättehungrig hela tiden och har redan gått upp 4kg Åt en kost utan kolhydrater tidigare men nu har jag ju varit tvungen att lägga tillbaka en hel del.

Går in i v.11 idag och hoppas på att få komma till slutet den är gången Har BF 19 aug. Skrev in mig på MVC i tisdags oxå Så nu rullar det på.

Den enda jag är orolig för nu är att sluta med mina mediciner. Jag tar prednisilon som är ett cortison samt att jag tar fragminsprutor varje dag. Är det nån mer som tar nån extra medicin?

Kram på er alla  

• Pluttemor

Hej tjejer!

Får jag vara med här?

Jag har plussat för andra gången i mitt liv, efter fjärde IVF behandlingen.. Jag plussade även på 3:e men då fick jag missfall

den här gången trodde dom att det var missfall på gång och jag grät i 2 dagar för jag fick felaktigt besked av läkaren efter en VUL pga blödning i v 5-6... Två dagar senare när jag var där såg man en liten böna på 5 mm

Jag hade VUL förra fredagen, och då hade plutten hunnit bli hela 23,7 mm Den rörde på sig o sprattlade o hade sig..

Jag har inte blödit mer sedan den dagen, och jag hoppas o ber varje dag att vi ska få behålla plutten hela vägen denna gång..

Om ni vill veta mer om blödningen osv.. så kan ni läsa det i min pres.

Får vi bli tre i familjen i år?
  • 7879

Rasmusnalle & Plutten: Kul att det kommer nya hit! Vilka historier ni har bakom er. Tetinne: Jag har lite ont i svanken ibland men det trodde jag var träningsvärk..

Svar på tråden Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!