• Ammy01

Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!

Här komme en till som plusade den 23/12. Samma här känns jättenervöst och overkligt. Vet inte heller hur man räcknar. ÄP är v.2, jag hade ÄP 7/12 och insättning 9/12. Nu räcknade jag och plötsligt blev det 6+1. Hur är det möjligt.
    Min mage är jätte uppsvullen och lite mensvärk och ingenting mer. RMC är stängt och ska ringa den 4/1. Vågar du sova på magen, jag är rädd att nåt ska gå fel om jag sover på mage och det är min favorit ställning.

• Ammy01

Vi satte in 2 också, då är det dubbel så spännande. Jag går på RMC i Linköping (IVF klinik)och de har stängt fram till den 4/1. Väntar bara tills på måndag att ringa dem och bokar tid för VUL. Ringde ni redan MVC? Jag värnat på IVF kliniken att fråga vad är nästa steg.
    Idag har jag nästan inga symptomer, bara magen är fortfarande uppsvullen och lite mensvärk. Brösten gär ont när jag klämmer på dem annars inget.
    Jag tror inte jag tar mennen med mig till VUL, han bara stressar upp mig ännu mer.
    Vad taskigt det låter, men så är det.

• Ammy01

Tetinne: + 1/12 (ICSI 4), Bf 4/8-10
    *Bäbifabriken + 13/12 (IVF 1) Bf 15/8 -10
    *Ollemia: + 16/12 (IVF 1), Bf 22/8-10
    * 7879: +26/12 (ICSI 1, Försök nr 3), prel Bf 30/8
    *Ammy +23/12(IVF 1, första försök) prel.BF vet inte

Idag är jag jätte ledsen, har nästan inga symptomer alls. För varje dag är mindre och mindre. Magen är inte svullen längre så mycket, bröst som du skrev Tetinne liiiiite ömma, lite molnvärk. Jag är så på dålig humör att är inte klok. Vågar inte köpa en ny test tänk om den visar negativ. Jag är gråtfärdig idag. Varför känner jag ingenting?

• Ammy01

Idag pratade jag med IVF-klinik och fick tid för VUL den 19/1. Jag sa till henne att har inga symptomer men det enda hon sa är "det kommer".
    Håller med Tetinne och 7879 att man ska vara glad så länge det varar....
    Jag har berättat bara för min mamma och systrar och en person på jobbet som vet. Vill inte att alla ska veta tills jag blir riktigt säkert att allt är som det ska dvs inte före v.12 om allt är OK.

• Ammy01

Idag på första gången mådde jag illa. Imorse skulle till jobbet och i bilen började må så illa att jag trodde att ska spy, som tur hade jag vattenflaska och tog lite vatten och det blev lite bättre. Hela dan känner jag mig illamående och har huvudvärk.
    Det kanske börjar den roliga. Även är inte roligt med illamående men jag var så glad imorse ändå. Väntar på VUL den 19/1, det känns så lång framme...........    

• Ammy01

7879: Grattis! Är det ett hjärta som tickade? Sa läkare nåt om den andra embryon?
    Nu får du njuta av ditt graviditet.

• Ammy01

Idag var vi på efterlängtade VUL. Hjärta bultade  på och vi såg det jätte tydligt. Pyret är 18,3 cm. Enl läkare minskar MF risk nu v.9(8+2) markant.
    Nu ska jag ringa till MVC.
    Mår lite illa då och då men inte så farligt. Nu ska jag försöka njuta ordentligt

Tetinne: + 1/12 (ICSI 4), Bf 4/8-10
    * Sthlmsjänta +5/12 (IVF 1) BF 9/8-10
    * Bäbifabriken + 13/12 (IVF 1) Bf 15/8 -10
    * Trohoppkärlek + 12/12 (ICSI 1) Bf 17/8-10
    * Ollemia: + 16/12 (IVF 1), Bf 22/8-10
    * 7879: +26/12 (ICSI 1, Försök nr 3), prel Bf 30/8
    * Ammy +23/12(IVF 1, första försök) prel BF 23/8
    prel.BF
    * Ewing +21/12 (3 IVF, 3 FET alla med ICSI) Bf 25/8

• Ammy01

GRATTIS va härligt!!! Men visst va ert pyre 18,3 mm o inte 18, 3 cm ...{#lang_emotions_wink} Annars får du nog det VÄLDIGT besvärligt vid
    förlossningen

Hehehhe tack Tetinne så klart var mm inte cm.
    Kan nån förklara vad KUB/NUPP-test är för nåt? 

• Ammy01

Hur många av er har tänkte göra KUB/NUPP test. När jag ringde till MVC att skriva in mig då sa hon att vi ska fundera fram till tisdag om vi vill göra testet. Jag har kämpat rätt länge att bli gravid och vet inte om jag vill göra det eller inte.
    Hur gör ni andra?

Vad skönt för dig Tetinne att vet att risken är låg.

• Ammy01

Idag var jag på första samtal på MVC. Jag trodde att ska vara inskrivning idag men enl BM är det bara förta samtal idag. Vi gick genom kost, hur jag mår osv. Hon ställde frågan om vi vill göra NUPP/KUB test men vi frågade om vi kan bara göra en mer detaljerad UL och enl henne går det bra. Nu har vi bokad tid för inskrivning den 10/2 och UL den 15/2. Hon också sa att man kan se rätt mycket på UL så om det blir några avvikelse kommer de att säga till. Nu känns det mycket bra, vi kommer att få se pyret och ändå  slippa ha några tester som gör mig oroligt.

Rasmusnalle:Jag är också så uppblåst i magen särskilt på kvällarna och och ser ut att är i v.20.

v 10. (9+0 - 9+6)
    *Ewing BF 25/8-10

v 11. (10+0 - 10+6)
    *Pluttens mamma
    BF 18/8
    *Rasmusnalle BF 18/8

v 12. (11+0 - 11+6)

v 13. (12+0 - 12+6)
    *Tetinne BF 4/8-10
    *sthlmsjänta BF 9/8-10
    * Lallalo BF 3/8

v 14. (13+0 - 13+6)

*Ammy01
    v 10(9+0 - 9+6) BF 29/8
Svar på tråden Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!