• 7879

Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!

Hej Tetinne: Grattis till plusset och att ha fått se ett pyre!
    Jag plussade i lördags (26/12), känns jättenervöst och svårt att tro på. Hur räknar man v. när man gjort IVF, gjorde ÄP den 8/12 och insättning den 10/12. Är jag i v.4 eller 5 nu? Hopaps få göra VUL eller blodprov tidigt så jag känner mig lite säkrare, tror ajg kan ha BF 31 augusti eller början av sept. Kände du några symtom tidigt? JAg är ju så orolig för att jag inte känner något....Hur mår du nu?

• 7879

Tetinne: Har pratat med kliniken och de räknade precis som du! Ska på min första kontroll den 16 januari så det är väl precis i v.8 det om jag räknat rätt.
    Ja det är verkligen jobbigt att inte känna något, svårt att förstå att testet är sant, längtar tills den 16e...

• 7879

Ammy01: Ja jag vågar sova på magen men är så nervös! Du borde vara i v 5+1, för jag är5+0 imorgon, var ju bara en dag mellan insättningarna för oss :), men v. 5+1 är ju början på v.6 så vanligtvis säger man väl att man är i v. 6, tror jag...Var är RMC? Jag ahr gått på Huddinge och dom har öppet nu.
    Tetinne: Glömde svara är min tredje insättning och det var ett ET, gjort ett ET och ett FET tidigare. Det som är spännande är ju att det kan vara två....

• 7879

Tetinne: Ja jag såg det, ja det kommer nog att gå jättefort :)
    Tog du med dig mannen på VUL?
    Självklart kan man få ett extra VUL så skulle jag nog också passa på att ta det för att vara säker på att det lever där inne...

• 7879
    sthlmsjänta skrev 2009-12-29 11:46:54 följande:
    Hej,Vi är i 8+0 idag efter lyckat första IVF med ET. Väntar på VUL på måndag och inskrivning på Mamma Mia den 8:e. Skönt att läsa att det är andra som liksom jag inte har så mycket "symtom".
    Grattis! Vad kul att det snart är kontroll!
    Ammy01: Vad spännande! Nej jag har inte ringt MVC, fixar det när jag varit på min första kontroll.
    Tetinne: Ja, så tänker jag med, så orolig att allt inte är bra där inne utan symtom... Kan inte låta bli att leta och oroa mig fast jag säger till mig själv att det är tidigt och man får symtom på olika sätt och olika tid ;)
  • 7879

Jätteroligt att det är några som lyckas runt samma tid!
    Tror som Tetinne skriver att man kommer att känna sig lite lugnare efter första kollen, att ha fått se ett hjärta slå. Skönt att höra att det är fler som har frånvaro av symtom iallafall och är lika nojiga som en själv.

• 7879

Gullvippan: Vad spännande, hoppas det går bra i eftermiddag. Jag är också sjukt nervös och längtar tills jag ska på kontroll så man får se ett eller två pickande hjärtan.
    Tetinne: Roligt med en lista!

*Tetinne: + 1/12 (ICSI 4), Bf 4/8-10
    *Ollemia: + 16/12 (IVF 1), Bf 22/8-10
    * 19s9: +26/12 (ICSI 1, Försök nr 3), prel Bf 30/8

• 7879

Ollemia: Jag tror att det är öppet imorgon. Hoppas allt går bra för dig. Förstår din oro, när man har kommit så här långt så önskar man ju inget annat än att få gå hela vägen. Hoppas vi alla får uppleva bebis 2010.
    Gott nytt år på er allihopa!

• 7879

Ändrar, Tog visst jobbet med mig hem :)
    Tetinne: Ja jag känner också av mer flytningar. Är det någon som har fortsatt att ta progesteron och hur länge ska ni ta dem?
    Bäbifabriken- jobbet med illamående- hoppas det känns bra ikväll!
    Jag dricker cider jag, vi har sagt till våra kompisar att vi håller på med en behandling så de frågar inte.

Tetinne: + 1/12 (ICSI 4), Bf 4/8-10
    *Bäbifabriken + 13/12 (IVF 1) Bf 15/8 -10
    *Ollemia: + 16/12 (IVF 1), Bf 22/8-10
    * 7879: +26/12 (ICSI 1, Försök nr 3), prel Bf 30/8

Gott nytt år allihopa!

• 7879
    Ammy01 skrev 2009-12-31 17:13:29 följande:
    Tetinne: + 1/12 (ICSI 4), Bf 4/8-10*Bäbifabriken + 13/12 (IVF 1) Bf 15/8 -10*Ollemia: + 16/12 (IVF 1), Bf 22/8-10* 7879: +26/12 (ICSI 1, Försök nr 3), prel Bf 30/8*Ammy +23/12(IVF 1, första försök) prel.BF vet inteIdag är jag jätte ledsen, har nästan inga symptomer alls. För varje dag är mindre och mindre. Magen är inte svullen längre så mycket, bröst som du skrev Tetinne liiiiite ömma, lite molnvärk. Jag är så på dålig humör att är inte klok. Vågar inte köpa en ny test tänk om den visar negativ. Jag är gråtfärdig idag. Varför känner jag ingenting?
    Jag har inte heller några symtom om det kan vara till någon tröst, test har jag tagit igen och det var fortfarande positivt. Kram på dig!
Svar på tråden Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!