• 7879

Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!

Rasmusnalle: Låter jättejobbigt med din mamma, hoppas allt går bra för henne med behandlingen.

• 7879

Tetinne: Ok, hoppas allt går bra för er. Tittat lite på att göra 3D ultraljud just där på tittut, får se om det blir så eller om det stannar på tanke. Själv är jag så orolig att det inte ska gå bra, speviellt då vi fick besked från våra kompisar som varit på RUL att deras foster inte levde. Ska nog be om ett extra VUL i v.12 eller 13 så vi slipper att vänta med ovisshet ända till RUL.. Det enda jag känner är något ömmande bröst annars ingentinf, jo jag är hungrig hela tiden, men det har jag varit i perioder förut med i och med hur jag tränar.....

• 7879

Tetinne: Vad skönt att allt såg bra ut! Roligt att se när de växer och skönt med låga riskpoäng. Ja angående vår kompis så kunde de inte säga när det harde dött men troligtvis innan v. 12, livmoderna hade fortsatt att växa och symtomen var kvar, men på RUL var det bara som en 8. veckors, men de sa att de brukar krympa när de ligger kvar så därför kunde de inte säga exakt när det hade skett. Ja det är såklart jättetråkigt och jobbigt och det gör ju inte att oron blir mindre för en själv så när jag träffar barnmorskan på inskrivningen i nästa vecka ska jag prata med henne om extra VUL.
    I vilken vecka kan man börja göra vanligt UL?

• 7879

Ammy: Jag och min man har inte tagit ställning till om vi ska göra KUB/NUPP, men vi vill ju ha det här barnet så jag tror inte jag vill oroa mig med ett test utan det barn som kommer det kommer.
    Pluttens mamma: vad skönt att du har symtom, eller inte kanske... OK så om jag vill, önksar får göra en extra så borde jag kunna göra VUL där i v.13?
    Våra kompisar har inte gjort IVF men det är jobbigt ändå, man hinner tänka och planera ganska mycket när man kommit så långt som till v.19. Tråkigt men sådant som tyvärr händer, är också min största skräck och det har jag sagt till henne.

• 7879

Rasmusnalle: Vad roligt med bilder, tittade in!
    Lallalo: Vad roligt att ni fick bilder på den lille. Själv fick jag en bild från första kontrollen men den ser ut som en klump... hehe...
    Tetinne:  Vad roligt med CD och bilder och allt! Kul om du lägger in bilder!
    Plutten: Ja fråga skadar aldrig så det ska jag göra!

• 7879

Ewing: Jag ska på inskrivning nästa vecka och då går jag in i v.10.
    Ingen aning om hur svullna tarmarna kan bli men svullen är jag med. Kommer lite blod när jag snyter mig men annars blöder jag inget vare sig från näsan eller munnen. Hoppas du får tag på enBM snart så du kan komma på inskrivning!

• 7879

Rasmusnalle & Bäbifabriken: Ja det är ju därför jag vill göra en extra koll då våra kompisar upptäckte sitt troligen tidiga missfall innan v.12 först på RUL.
    Sedan tror jag att missfallsrisken minskat när man har gått hela vecka tolv men jag är också osäker hur det är. Vi får iallafall hoppas att det går bra för oss allihopa!

• 7879

Hej alla, här har det skrivits mycket! Verkar som det är lite prat om flytningar och jag tar ju progesteron vag så visst har jag men svårt att skilja, fast ibland har jag upplevt att det är mer. Angående blödningar oavsett om de är små eller stora så tycker jag också att de är extremt onödiga och oroar oss kanske i onödan. Som tur är har jag inte fått någon ännu, men finne på fel ställe har jag också haft..
    Angående extra ultraljud så hoppas jag att de kan vara generösa och ge en ett annars får man betala vad jag har hört.  Känner att om jag har sett pyret leva v.12 borde det vara extrem liten risk att det inte gör de sen. Vet inte vem som hade fråga om v.12 förut men jag räknar iallafall att risken är över när jag är v.12+0, dvs går in i v.13. Men nu borde väl några av er närma er det? JAg går in i v.10 idag, känns som tiden går ganska fort ändå!

• 7879

Jätteroligt med listan. Finns ju några som kommit förbi den magiska veckan! * Tetinne: + 1/12 (ICSI 4), BF 4/8-10 * Sthlmsjänta +5/12 (IVF 1) BF 9/8-10 * Bäbifabriken + 13/12 (IVF 1) BF 15/8 -10 * Trohoppkärlek + 12/12 (ICSI 1) BF 17/8-10 * Pluttens mamma (+ IVF3, MF), + IVF4 BF 18/8-10 * Rasmusnalle: + 14/12, FET2, BF 18/8-10 * Ollemia: + 16/12 (IVF 1), BF 22/8-10 * Ewing +21/12 (3 IVF, 3 FET alla med ICSI) BF 25/8BF * 7879: +26/12 (ICSI 1, Försök nr 3), BF 30/8 * Ammy +23/12(IVF 1, första försök) prel.BF * Lallalo: +1/12 (IVF 3) BF 3/10 v 10. (9+0 - 9+6) *Ewing BF 25/8-10 * 7879 BF 30/8 v 11. (10+0 - 10+6) *Pluttens mamma BF 18/8 *Rasmusnalle BF 18/8 v 12. (11+0 - 11+6) v 13. (12+0 - 12+6) *Tetinne BF 4/8-10 *sthlmsjänta BF 9/8-10 v 14. (13+0 - 13+6)

• 7879

Hej alla! Full aktivitet här inne. Vad fin listan har blivit. Idag ahr jag varit på inskrivning så det känns lite närmare verkligheten nu.
    Tetinne: JAg är också svullen och det blir mer på kvällen, tror att det är gaser och så som försvinner under natten och därför är man mer platt på morgonen, men min mage putar verkligen ut av svullnad nu, men känner inget därnere ännu... Ska få göra ett extra VUl i v.13 känns skönt det med.

Svar på tråden Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!