• Gullan

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Mojutten, jag tänker mycket på dig och jag håller mina tummar stenhårt för dig!!

• Gullan

Måste fråga er, om någon har någon aning. Jag fick min mens förra helgen (20/2) och den håller på i ungefär 4-5 dagar, så den är alltså över sedan länge och det börjar bli dags för ägglossning nu i veckan. Men nu när jag var på toaletten och torkade mig så var det blodiga flytningar {#lang_emotions_undecided} Så har jag aldrig haft tidigare, inte innan ÄL (det liknande så jag brukar få innan mens). Det kom rätt mycket också, något som haft något liknande?

Tur jag har tid hos min gynläkare på onsdag, blir ju lite orolig.

• Gullan

Kram till dig Puchiko! *tänker på dig*

Zix - förstår också att de bilderna känns jobbiga, vilken bergodalbana med känlsor det måste varit. Så skönt att ni fick ett bra besked till slut

Surikaten - underbara UL-bilder! {#lang_emotions_heart}

Idag har jag varit på besök hos min gynekolog igen. Det var lite märkligt, för idag är jag på cykeldag 12 och jag brukar få ÄL på dag 12, 13, 14 eller till och med 15. Nu när hon gjorde VUL så fanns inga mogna folliklar. Först trodde hon att jag inte hade ÄL denna månaden. Dock så hade jag en tjock slemhinna i livmodern som tydde på att jag haft ÄL, och när jag nämnde att jag i måndags fick väldigt segt och blodiga flytningar så tror hon att jag hade ÄL då, på dag 10. Skumt, min menscykel lever ett vilda västern-liv. Nåja...vi sexade i lördags och i måndags...så då var det ju mitt i prick i så fall.

Det blev ett nytt besök inbokat om tre veckor och då skall min man följa med och få remiss för spermaprov. Innan dess hoppas jag dock att jag fått plus på stickan *lever på hoppet*

• Gullan
    Nilla21 skrev 2010-03-03 11:13:02 följande:
    tänkte säga att jag tänker på er som inte fått plusset än det är så himla tråkigt vet hur frustrerande man själv var och för oss tog de bara 4 månader kan inte ens tänka mig in hur ni känner de... *STOR KRAM TILL ER*
    Ne, det känns inget vidare...frustrerande är rätt ord 10:e försöket för oss nu, hatar denna väntan.
  • Gullan
    Tian 10 skrev 2010-03-03 15:43:28 följande:
    Gullan; kan ha varit problemet att ni inte träffat äl för att du inte haft den där den borde ligga? Men har ni sexat runt äl nu så....HOPPAS!!!!
    Nej, det tror jag faktiskt inte. Vi har "garderat" med sex varannan dag några dagar efter sista mensdagen och sedan har ÄL-dagarna stämt överens med när mensen kommit (mensen kommer alltid 15 dagar efter ÄL)....så det var nog bara den här månaden den kom på dag 10. Förra besöket hos min gyn, då var jag där dag 10 och då hade jag ännu inte fått ÄL (hade en mogen follikel på gång då).

Men lite förvirrande när min cykel hoppar fram och tillbaka....men får försöka se det positivt...kortare cykel, desto fler ÄL {#lang_emotions_wink}

Håll tummarna alla, för att detta är VÅR månad!! {#lang_emotions_laughing}
  • Gullan
    Tian 10 skrev 2010-03-04 11:10:40 följande:
    *vågen*, älskar starkare test! Mina tummar har hållits så nu är de blåa, fortsätter en tag till (ivf till du känner dig mer säker). Låter som om det faktiskt är så att er Liten har hittat hem! Så glad för er skull! Gullan; förstår att det känns jobbigt just nu men ni kommer få ert plus, samma gäller Puchiko. Om jag får bestämma så borde plusset kommma NU! Finns inte så mycket mer att säga, kan ju inte hjälpa er på något sätt (tror ju inte att ni vill ha med mig i sovrummet med en tändare, gnollande på en Love-song och redo att skicka in en kompass till de där små simmarna. Jag tror jag låter er sköta den biten!).
    HAHA det hade varit något det {#lang_emotions_dreamer}
  • Gullan
    SailorGirl skrev 2010-03-04 15:23:51 följande:
    Usch. Idag fick jag en blödning. Ringde blödningsmottagningen som frågade hur jag mådde och vad som känndes hur och var i kroppen. Efter att jag betättat sa de "Det kan i värsta fall vara utomkvedshavandeskap och i så fall måste det åtgärdas omedelbart. Vill du boka en tid? Annars får du komma hit och vänta och se om vi kan klämma in dig."Så då begav jag mig bort. Gråten i halsen hela vägen. Väntade en evighet på att tjejen före mig i receptionen skulle vara klar och när hon väl var det satt receptionisten bara och tittade framför sig en god stund, innan hon ens tittade på mig. Jag frågade vart jag skulle ta vägen, om jag bara kunde gå in på akutmottagningen och hon verkade tänka evighetslänge innan hon sa "jaaaaaaaa, det kan du gööööra". Sprang nästan in, tog en nummerlapp och fick vänta lite. Max fem minuter dock, tror jag. Sen tog en sjuksköterska blodtryck (128/69 = bra) och jag fick lämna urinprov. Fick vänta en stund till, vet inte hur länge. Men så kom två läkare och hämtade mig. En gyn och en läkarstudent. Jag fick berätta hela historien igen och de undersökte mig med vanliga instrumenten och kände på livmodern. Sen blev det VUL. "Ser du hur det pulserar? Det är hjärtat" sa läkarstudenten och tårarna rann på mig, samtidigt som jag ändå inte kunde förstå att det var vår lilla semla därinne.Allt var bra.
    Åh jag blev också helt rädd när jag började läsa och en liten tår rann nerför kinden när jag läste slutet. Vad underbart att du fick se det lilla hjärtat {#lang_emotions_heart}
  • Gullan
    mojutten skrev 2010-03-05 11:27:54 följande:
    Det blev ett tredje missfall. Var in på kk idag och hon kunde inte se någon graviditet och slemhinnan var tunn så hon trodde inte att det berodde på att det var för tidigt.
    Åh neej, vad ledsen jag blir!! {#lang_emotions_frown} Många många kramar till dig Mojutten!
  • Gullan

Jag går och väntar på BIM, eviga längtan... Om det nu stämmer att jag hade ÄL den 1 mars, så infaller BIM den 16 mars. Bara att ha is i magen!

• Gullan

Grattis Headrush!! Vilket fint namn på er lilla flicka

Tråkigt att mensen kom Claire!

Välkommen hit MissMimmi! Jag är en av dem som fortfarande ligger kvar på BIM-listan, så jag blir bara glad över lite sällskap Jag och min man bor i Hästhagen (gränsen mot Fågelbacken) också.

• Gullan

Grattis mrsSoffi, så underbart!!! {#lang_emotions_laughing}

Mojutten, vilken klantigt misstag av kk

• Gullan

Usch vad jobbigt Zix! Jag hatar också att åka buss sent om kvällarna. Jag minns en gång jag och min man åkte hem från en fest i Trelleborg, bakom oss satt ett par där killen uppenbart var väldigt berusad. Efter en stund kom en otroligt äcklig doft...jodå, han hade kräkt ner hela sig själv...uäääck.

Vad roligt med massa nya ansikten :) Jag fyller snart 33 år och haft bebislängtan i väldigt många år. Förra året bestämde vi oss för att börja försöka, men än har det inte tagit. Vi är inne på 10:e försöket nu, och troligtvis BIM på tis (16/3)...fast jag är lite osäker då min menscykel hoppar lite fram och tillbaka. Jag längtar tills vi får vårt plus iaf, det är ett som är säkert!

• Gullan

Stämmer in med er andra, bra jobbat Puchiko! Jag tycker det lysande nyheter {#lang_emotions_laughing} Så härligt att det går framåt för dig!

• Gullan

Just nu känns allt hopplöst, hopplöst, hopplöst. Spottings som förvarnar om att mens kommer på lördag (och inte imorgon som jag trott pga gynbesök). Jag känner så väl igen tecknen, det följer samma mönster....så jag kan tyvärr inte hoppas på någon nidis eller något annat (tog dessutom gravtest idag). Jag tar en paus från tråden ett tag, och hoppas kunna komma tillbaka när livet känns lite ljusare igen!

Kramisar till er alla! {#lang_emotions_heart}

• Gullan

Tack alla, ni är underbara {#lang_emotions_heart} Just nu behöver jag nog bara ta en paus från allt och försöka hitta tillbaka till glädjen som det faktiskt är i att skaffa barn. Jag kommer tillbaka, lovar!

Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4