• Gullan

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Stegring på ÄL-testet idag Och jag blev minsann förförd av mannen mitt på dagen idag, lägligt {#lang_emotions_cool} Nu blir det mys varje dag i 2-3 dagar, och sedan massor av tumhållning. 25 jan borde vara BIM.

Missade faktiskt det vackra vädret idag, vår lägenhet var i skrikande behov av omsorg...så idag har hela julen städats ut, dammsugaren har fått jobba hårt (monsterdammråttor!!) och moppen också. Tvättid har vi hunnit med också. Känner mig som värsta desperata husfrun Nu skall jag bara slappa resten av kvällen!

Puchiko, såå frustrerande det måste vara för dig...varken mens eller plus Håller med de andra, boka en tid hos gyn och kolla upp.

Jag ringde faktiskt min gynekolog nu i veckan och hörde mig för om möjligheten att göra en hälsoundersökning typ...för att se att allt verkar ok down there, trots att det bara gått drygt ett halvår sedan vi började försöka. Jag blev jättebra mottagen, trodde de skulle börja med att säga "kom tillbaka när ni försökt i ett år". Jag har dessutom subklinisk hypotyreos som jag äter Levaxin för, och det kan ju påverka. Men hon vill tydligen göra undersökning när jag har ägglossning, så jag skall ringa igen när jag fått nästa mens (fast den SKA ju inte komma såklart ) Känns skönt att ha tagit kontakten!

• Gullan

Jag har rätt dos nu, men kroppen kan ju ändå spela en ett spratt. Men förhoppningsvis är det inte därför vårt plus dröjer, än är det ju inte onormalt länge (även om jag är extreeeemt otålig )

• Gullan

Lojisen, jag har full koll och väldigt bra kontakt med min läkare, så det är inga problem Jag fick gravförbud fram tills mitt TSH-värde var korrekt, så jag vet hur viktigt det är att man är rätt inställd. Det kan trots allt förhindra att man blir gravid och/eller medföra att utvecklingen av fostret kan bli påverkat.

Det är nog rätt normalt att man får många tankar kring varför det inte lyckats på en gång, trots att det är helt normalt upp till ett-två år. Jag brottas iaf med många tankar. Och alla är vi olika, jag försöker att inte stressa upp mig men sånt styr man samtidigt inte alltid över.

• Gullan

Zix, jag blir otroligt illa berörd av det du skriver och då sitter jag bara här och läser om det ni fick uppleva Jag håller med Tian, anmäl dem! Skit i om du får samma läkare en gång till, hon brydde sig uppenbarligen inte om er..så varför skall ni bry er om henne.

Jag håller alla tummar för att allt går bra!! *massor av kramar*

• Gullan

Jag hade ÄL i söndags och vi har sexat mån, ons (förra veckan alltså), sen lör, sön och så idag mån. Om ingen liten vit springare hittat fram så vet jag fasen inte HUR man gör

Och vet ni, nu tycker jag faktiskt att ALLA på BIM-listan skall bli på smällen..för då kommer vi alla ha BF ungefär samtidigt Det hade varit coolt!!

SailorGirl: ÄL 31/12 BIM 15/1
    Mojutten: ÄL 5-7/1 BIM 18/1
    Lurven83: ÄL 9/1, BIM: 23/1
    Gullan: ÄL 10/1, BIM 25/1
    Gosemysan ÄL ca 14/1, BIM ca 26/1
    Ronyas matte: ÄL ca 17/1, BIM 31/1
    Claire: ÄL ca 20/1 BIM 4/2
    Puchiko: ÄL ???, BIM ???

• Gullan

Ja, det känns inget vidare med alla era dåliga erfarenheter av KK i Malmö.

När det är dags att föda, är det bara att åka till Lund? eller tar man den kontakten innan och säger till att man vill till Lund?

• Gullan

Välkomna hit Vacker Utsikt, Headrush och emelillen {#lang_emotions_laughing}

• Gullan

Jag har hört att Blutsaft tydligen inte vara så effektiv, så järntabletter är kanske det bästa (tyvärr...jag blir också knasig i magen av järntabletter). Vi får köpa en järngryta och laga en gryta på blodpudding, lever, broccoli  och spenat och dricka ett glas ren citronsaft till. Låter hiiiimla gott hihi Här finns en del tips: http://www.geblod.nu/general.aspx?PageId=983

Tråkigt med negativt test Puchiko Jag tycker också du skall kolla upp det, så du får rätsida på dina cykler.

Jag tycker det skall bli den 25 januari nu...min BIM.

• Gullan

Åh vilka underbara nyheter Zix, jag är såå glad för er skull

Välkommen hit FamiljenBrocka!

• Gullan
    Ronyas matte skrev 2010-01-15 18:55:46 följande:
    Skönt att höra att provsvaren blev bra Zix! Tråkigt med minus sailor, men så länge inte mensen kommit, så hoppas vi.. För min del är vi ju i ÄL-tider nu... tänk så blir det en liten 10-10-10.. hehe
    Åh jag har inte ens tänkt på det datumet {#lang_emotions_laughing} Skulle jag bli gravid den här gången så är det BF 101002 enligt FL:s uträknare. Vad cooooolt det skulle vara om det blev 101010.
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4