• Gullan

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

mojutten skrev 2010-02-18 08:53:53 följande:
    Hur gick det Gullan, vad sa läkaren?
    Jag har lämnat in ett brev till min läkare som behandlar mig för min subkliniska hypotyreos. Det är enklaste sättet att kommunicera tycker jag, än att jag först skall boka telefontid och försöka dra allt över telefon. Nu får jag sagt allt i ett brev och hon kan ringa upp mig när hon kan. Dock är hon sportlovsledig, så det blir inte förrän tidigast v9 som hon kontaktar mig för uppföljning. Då blir det det nya blodprov och höjning av Levaxindosen antar jag. Samma vecka skall jag också på besök nr två i vår infertilitetsutredning hos gynekologen.

Så nej, det blir inget plus denna gången heller, det är jag säker på. Jag har kraftiga spotting som inte skiljer sig åt från tidigare månader.

Just nu vet jag inte om vi ens får lov att bli gravida igen förrän allt är under "kontroll".

Det suger just nu, usch!
  • Gullan
    Tian 10 skrev 2010-02-18 20:44:45 följande:
    Kramar länge! Usch, hoppas att det finns en snabb fix på allt. Låter så trist om du måste ställa in medicinet och får gravidförbud. Varför har man det??? Bra är att du redan är inne i systemet och har din läkare som har din historia. Förstår att det känns tungt nu. Men vi finns här, så lasta av allt hos oss så lovar vi att ge lite stöttande ord på vägen!
    Tack finisar! {#lang_emotions_heart}

Om man har för högt värde på TSH-hormonet så kan det ge neurologiska skador på fostret. Det är som jag förstått inte så vanligt, men å andra sidan inget man vill riskera.
  • Gullan

Grattis HeavensAngel :)

Vilka fina bilder på din lilla tjej Zix :) Håller med om att UL-bilder framifrån är liiite scary =)

• Gullan
    mojutten skrev 2010-02-20 09:56:25 följande:
    japp, nu imorse.
    Vi är synkade, jag fick min mens tidigt imorse också.
  • Gullan

Ni är sötsmulor allihop!! Tack för alla värmande och stöttande ord {#lang_emotions_heart}

• Gullan

Åh Mojutten, vad glad jag blir!! Stort grattis!!!

• Gullan
    ojutten skrev 2010-02-24 22:04:28 följande:
    Tack Puchiko och Gullan, hur känns allt för er?
    Just nu känns allt väldigt tungt, det blir mycket negativa tankar. Men jag har iaf en tid bokad hos min gynekolog nästa onsdag för besök nr 2 i infertilitetsutredningen. Sedan har jag fått en tid hos min "vanliga" läkare som behandlar mig för hypotyreosen veckan efter. Så förhoppningsvis kan vi vara på rätt bana snart igen.
  • Gullan

Trevligt med fika, tyvärr kan jag inte. Vi skall till svärföräldrarna och fira svärfars födelsedag :)

Jag uppdaterar i ts!

• Gullan
    Puchiko skrev 2010-02-27 20:31:13 följande:
    yeah, lite blod på pappret idag när jag torkade mig
    Yeah {#lang_emotions_laughing} Hoppas du kan joina oss med datum i BIM-listan snart!!
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4