• Gullan

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Zixi skrev 2010-01-24 21:49:21 följande:
    Grattis till det tusende inlägget (värst vad vi skriver) och ograttis till mensen. Den framtida bebis kanske inte gillar sommrar och vill vara en vinterbebis istället? *kram och lycka till nästa gång*
    Tack söta du! Jag som hoppades på en 101010-bebis {#lang_emotions_wink} Fast november är ingen dum månad det heller.
  • Gullan
    Ja, min bästa vän tycker jag skall satsa på november också. Hennes båda barn är födda då.

Jag skall faktiskt ringa min gynekolog imorgon och boka tid för en kontroll. Kombinationen av subklinisk hypotyreos, att vi försökt i åtta månader och prickat in ÄL plus min ålder (snart 33) gör att jag börjar bli orolig...så det är lika bra att göra en kontroll och ev. stilla oron eller faktiskt påbörja en utredning om något verkar "fel".

Jag ringde dem redan för en halv månad sedan, men de bad mig ringa nästa gång jag fick mens, eftersom de vill boka in en tid som sammanfaller med min ÄL...antar att de vill se så jag verkligen har ÄL eller något.
  • Gullan

Åh mysigt med fika! Jag tror jag kan hänga på, så jag skriver upp mig :)

{#lang_emotions_flower}Fika tisdag 2/2, klockan 18.00 (?), Hansagallerian (?){#lang_emotions_flower}

Tian
    Zix
    Puchiko
    Mojutten
    Claire
    Lurven83
    Vacker Utsikt
    Gullan
  • Gullan

Usch vad tungt det känns just nu. Jag är stundals otroligt ledsen för att vi inte lyckats ännu, får nästan panikkänslor ibland. Tänk om det är något fel på mig eller oss? All osäkerhet kring det och vad som händer då. Samtidigt så får jag dåligt samvete över att det påverkar mig så...eftersom vi "bara" försökt i åtta månader...det finns de som försökt längre. Risken att något är fel är ju minimal, men jag är nog inte unik som får de här tankarna. Det är inte roligt längre att skaffa barn och det gör mig också ledsen. Det skall ju vara något mysigt, roligt och förväntansfull. Nu är det bara ångestladdat och tvingat.´

well, inte dags att ge upp än...jag har iaf tid på onsdag den 3 feb för en gynkontroll. Enligt mina uträkningar skall jag ha ÄL den 6-7/2 så förhoppningsvis kanske han kan se något när han gör VUL.

• Gullan

Tack för dina fina ord Mojutten, det känns skönt att man kan få ur sig lite här hos er

• Gullan

Spännande med UL Heavensangel!! :)

Åh vilka söta fåglar Tian! Jag önskar jag sydde mer, jag kan nog egentligen om jag bara får tummen ur och GÖR...fast just nu kan jag skylla på att symaskinen är sönder {#lang_emotions_undecided}

Gosemysen, vad glad jag är för din skull!

Puchiko, hoppas du snart får ordning på din mens Är så ledsen för din skull! Det är verkligen skitjobbigt att få besked om att andra i ens närhet blivit gravida. Man är ju såklart jätteglad för deras skull, men så ledsen för sin egen...

Och jag är jätteledsen för att jag har fått förhinder imorgon, så jag måste tyvärr hoppa över vår fika. Men det går fler tåg hoppas jag

{#lang_emotions_flower}Fika tisdag 2/2, klockan 18.00 (?), Hansagallerian (?){#lang_emotions_flower}

Tian
    Zix
    Mojutten
    Claire
    Lurven83
    Vacker Utsikt
  • Gullan

Idag var jag på besök hos min gynekolog. Det blev ett väldigt bra besök! Jag var nervös innan att han skulle tycka att våra 8 månaders försök inte var något att komma med, men tvärtom tyckte han det var bra att vi redan nu börjar kolla upp.

Han frågade lite rutinfrågor, som senaste mens, när jag slutade med p-piller, rökning, alkohol. Sedan gjorde han VUL, och han berättade vad han såg på skärmen. Jag hade helt perfekt förutsättning i livmodern Lagom tjocklek på slemhinnan för ett befruktat ägg och så hade jag en mognande äggblåsa. Så där var det inga problem, så otroligt skönt att veta!!

Däremot ville han ändå påbörja en utredning. Som han uttryckte det är det inte ovanligt med 8 månader, men ändå liiiiite oroande att det inte tagit ännu. Det kände så skönt att bli tagen på allvar!

Jag skall tillbaka om 1½ vecka för att ta en blodprov och kolla hormonnivåerna av Östrogen och Progesteron efter ägglossning. Sedan blir det återbesök, och då skall även mannen med. Men förhoppningsvis är jag redan gravid då {#lang_emotions_laughing}

• Gullan

Jag går på Slottstadens läkarhus hos Dr Eva Lingman-Peters. Fast just nu har hon en vikarie, Dr. Peter Mellqvist. Känns så skönt att redan vara skriven hos en gyn med barnmorskemottagning. Den dagen det blir dags så behöver man bara ringa dit

Vi går in i vårt 9:e försök nu, troligtivs ÄL på söndag.

Jag håller tummarna stenhårt för att det gror en liten ärta i din mage!!

• Gullan

Spännande med BIM både för Ronya och Claire!! Håller tummarna!

Välkommen hit Spänd av förväntan Alltid roligt med nya ansikten!

Är ledsen för att jag inte kunde vara med i tisdags på fikat. Fick förhinder i dubbel bemärkelse. På väg till jobbet på morgonen så trillade jag med cykeln och slog i knät. Det svullnade upp rejält och till slut kände jag att det nog var dags för ett besök till vårdcentralen. Men det visade sig "bara" vara en rejäl stukning av ledbanden. Det ser helt galet ut med två stooora blodutgjutningar. Så nu är det vila som gäller...cykeln får stå i några dagar.

• Gullan

Skickar en stor kram till Puchiko och Claire! Jag känner så mycket med er båda {#lang_emotions_heart}

Claire: jag förstår att det inte känns lika angeläget att följa en gravid/bebistråd, men jag hoppas ändå du tittar in då och då annars är vårt lilla gäng inte "helt",

Sailor, du skriver så fint och träffande! Det hjälper så mycket att läsa andras kloka ord. En stor kram till dig också

Grattis till killen Nilla, William är ett jättefint namn tycker jag!

Jag fick ett telefonsamtal från en av mina närmaste vänner i morse, en liten Meja tittade ut igår kväll och jag blev så GLAD. Vilket mirakel det är när en ny människa tittar ut *ryser*

Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4