• Zixi

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Tian 10 skrev 2010-03-12 08:25:24 följande:
    Härligt! Då får du stilla de värsta abstinensen efter din egen för en liten stund.Inte så långt kvar, och jag tycker det var igår vi startade denna tråden och vi alla var ogravida. Måste vara ungefär 9 månader sedan nu, jag plussade bara några veckor efter uppstart och imorgon så har jag 3 veckor kvar, där går gränsen för förtidigt född. Därav att det är bättre sent än aldrig. Min mormor skämtade alltid med Tulo.
    Håller med om att det känns som igår som alla försökte bli gravida. Kommer ihåg när du klagade på att din mage inte syntes.... det gör den verkligen nu!

Vi får boka in en fika snart så man hinner se dig höggravid innan bebisen tittar ut.
    Juli - 2010
  • Zixi
    LurvensFrö skrev 2010-03-12 11:10:08 följande:
    ok du kanske har rätt, Får ge det ett försök igen då.
    En gång i högstadiet skulle min klass cykla på Ven, då hade jag med mig en liten kudde som jag knöt fast på sadlen, men tyvärr hjälpte inte det.
    Juli - 2010
  • Zixi
    Tian 10 skrev 2010-03-12 13:35:36 följande:
    Klart jag är på.Får jag föreslå tisdag? Låter som en trelig dag!
      Jag kan inte tisdag.... Allt händer på tisdag, har redan fått tacka nej till en massa saker pga av tidigare planering.
    Juli - 2010
  • Zixi
    Nilla21 skrev 2010-03-12 13:40:58 följande:
    ska jag våga mig ut och visa mig denna gången
    Klart du vågar, vi är väldigt ofarliga! *lovar*  {#lang_emotions_innocent}
    Juli - 2010
  • Zixi
    mrsSoffi skrev 2010-03-12 16:46:42 följande:
    När blir det inskrivning då? Och vart ska du gå? Jag måste börja fundera på vart jag ska gå på mödravård...sist gick jag till Granen på Värnhemstorget.
    Det finns inte så mycket valfrihet när det kommer til mvc, tyvärr. Själv ringde jag runt till flera ställen där de bara skrattade och sa att de bara tar emot de som redan varit patient där, alternativt kunde ge mig tid för inskrivning runt vecka 20...

Tillsist lyckades jag tjata till mig inskrivning i vecka 12-13 på Familjernas Hus, inte mitt förstahandsval. Däremot kunde jag använda mig av kontakter och få göra ul på Cura, ville inte göra det på UMAS.

När jag kom till inskrivningen hade jag redan gjort ett tidigt vul, ett ul, ett kub och ett dubbelt moderkaksprov.... kändes som att inskrivningen bara var en formalitet.
    Juli - 2010
  • Zixi
    mrsSoffi skrev 2010-03-12 17:00:33 följande:
    hmm....är det så illa?!! Sist så skrev jag in mig här i vecka 30 eftersom jag bodde första delen av graviditeten i Örebro. Och det var inga problem då att få plats...men det var kanske en tillfällighet, för egentligen tillhör jag inte Värnhem..Hur var det nu med KUB, var det nåt alla gör i Malmö?
    Kub erbjuds de som är äldre än 35 eller går till rätt mvc... Själv gjorde jag det på Emmas ultraljudsklinik och fick betala för det. Det var dock något jag kände att jag ville göra och de dåliga resultaten ledde sedan till moderkaksprov men allt var ok.

Det är platsbrist på mvc, bb, dagis osv i hela Malmö, snacka om att ha dålig framförhållning! Barnafödandet har ökat konstant de senaste åren men inte utökade de bb när de byggde om, de tog istället bort familjerummen. *suckar*
    Juli - 2010
  • Zixi

Oj vad det skrivits sen jag tittade in här sist.... för några timmar sedan. Välkomna ni nya, själv är jag 30, planerat gravid med första barnet. En liten flicka beräknas titta ut 21/7. Har gjort vul, ul, kub, moderkaksprov och rul, men nu blir det en paus till nästa undersökning.

Juli - 2010
  • Zixi

Måste bara få beklaga mig lite...

Hade varit på en trevlig middag hos min syster och var helt slut efter en lång dag, såg verkligen fram emot att åka hem och ta det lugnt.

Hoppade på bussen som var full av folk, det var jätte-varmt så mitt blodtryck sjönk en massa och det luktade illa i bussen. Men det värsta var att längst bak satt en massa killar och förde enormt mycket oväsen, de skrek, gormade och busvisslade. 95% av människorna på bussen störde sig på dem och allt i kombination kändes som värsta tortyren, jag ville bara av bussen. Fick genomlida 10 minuter med dem innan de äntligen steg av. Gillar inte stökiga stupfulla människor *suck*

Till råga på allt så undrar jag om jag inte fått foglossning oxå... Det känns som att jag (appropå att cykla) suttit i 3 timmar på en stenhård cykelsadel.

Så, nu har jag fått klaga lite.   Ska krypa till sängs och hoppas på en bättre morgondag. Natt på er

Juli - 2010
  • Zixi

Jag har lite svårt att acceptera att jag inte orkar lika mycket som tidigare. Från 5 timmars sömn/natt måste jag nu sova 8-9 för att orka med vardagen. Sen orkar jag antingen en dagsaktivitet eller en kvällsaktivitet, men tyvärr måste man ibland göra båda. Heldag på jobbet idag och sen vidare till styrelsemöte, är sååååå slut nu och ska strax sova. Imorgonkväll ska vi på middag med vänner och onsdag kväll är det styrelsemöte igen... Dessutom ska mannens At-ansökningar in nu och min mormor fick en stroke i lördags. Jag vill bara pausa verkligheten och vila en stund.

Hoppas på att det är järnbrist som tar all min ork och inte bara graviditeten, annars kommer jag sova mig igenom hela tredje trimestern. *gäspar*

Den lilla saken i mig roade sig med att sparka på nerver genom halva styrelsemötet, sen började hon hoppa på blåsan istället. Första gången jag tagit toapaus mitt i ett styrelsemöte... Försökte dessutom hålla låg profil för att slippa bli tilldelad en massa extraarbete!

God Natt

Gullan: Tråkigt att du rymmer från oss men jag hoppas att du hittar hit snart igen och att allt då går precis som du vill!

Juli - 2010
  • Zixi
    SailorGirl skrev 2010-03-16 12:06:26 följande:
    Helt rätt tänk Puchiko! Snart är du redo för ökande midjemått av RÄTT anledning Du är varmt välkommen då (och om du trots allt vill kika in däremellan också).---Idag har jag inte känt av min graviditet det minsta. Jag mår som innan jag blev gravid och det oroar mig lite. Kan de tysta veckorna göra sig påminda redan i 8+6?
    Du kan helt enkelt vara lyckligt lottad som får en jätte-lätt graviditet, det är svårt att sia om. Själv var jag inställd på foglossning och ryggsmärtor redan för flera veckor sedan, men det är bara trötthet jag lider av nu. Och att det börjar bli svårt att springa till bussen för livmodern studsar på blåsan...
    Juli - 2010
  • Zixi

Önskar att jah kunde joina er ikväll men är tyvärr uppbokad på annat. Tian, du får hålla kvar bebisen i magen tillräckligt länge för ytterliggare en fika!

Juli - 2010
  • Zixi

Jag kan ta på mig att öppna en ny tråd. Det kan ju vara bra att komma överrens om vem som ska göra det innan 5 trådar öppnas parallellt.

Juli - 2010
  • Zixi
    Zixi skrev 2010-03-16 20:16:06 följande:
    Jag kan ta på mig att öppna en ny tråd. Det kan ju vara bra att komma överrens om vem som ska göra det innan 5 trådar öppnas parallellt.
    Föreslår ny titel: Vi som bor i Malmö och planerar, väntar eller fött barn - del 5
    Juli - 2010
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4