• Zixi

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Subklavia skrev 2010-03-01 10:22:39 följande:
    Ska på rul kl 12:30 idag, så spännande. Hoppas allt är bra med den lilla.
    Oh, hoppas att allt ser bra ut. Skriv så snart du vet
    Juli - 2010
  • Zixi
    Subklavia skrev 2010-03-01 10:33:46 följande:
    Tack! Ska direkt till jobbet och kommer inte hem förrän efter kl 22:00 men har jag inte för mycket att göra på jobbet ska jag logga in i smyg och berätta hur det gickFår inte gå till vår gemensamma BM B-M idag då hon inte hade tid förrän jag var över vecka 20 något  Skulle helst velat gå till henne.
    Förutom att hon pratade med bebisen som om den var en liten hundvalp eller nåt, aningen irriterande (vi är anti bebissnack) så är hon grymt duktig. Och man kände knappt apparaten på magen, raka motsatsen till då jag blev halvt misshandlad vid kubet på Emmas.
    Juli - 2010
  • Zixi
    Vacker Utsikt skrev 2010-03-01 13:09:26 följande:
    Hi hi, måste vara samma ultraljuds-BM som jag går hos.. är det på Cura? Det var mkt gulli gull.. Idag har jag gjort glukosen och det gick över förväntan. Timmarna gick ganska fort och värdena var bra. Däremot hade busbebisen vänt sig och lagt sig i säte.. Måste varit det jag kände för nån vecka sen när den höll på en hel dag med att möblera om där inne. Nu spelar det iofs ingen roll eftersom jag ändå ska bli snittad men lite busig är den allt! Mojutten; du ska inte ringa in för säkerhetsskull? Tänker på dig!O lycka till idag Surikaten, spännande med UL!! Hur var det nu, ska ni ta reda på könet?
    Ja, på Cura. Det är en gammal vän till min familj och den sista jag trodde skulle prata så med ett foster...

Varför ska du bli snittad (om man får fråga)?
    Juli - 2010
  • Zixi
    Vacker Utsikt skrev 2010-03-01 17:08:17 följande:
    Hon är oerhört duktig! Gick hos henne när jag väntade Elias oxå men visst känns det lite lustigt när man ligger där.. Du får gärna fråga..  Jag kommer att snittas pga förlossningsrädsla och för att jag fick en förlossningsdepression efter min förra graviditet.. För att vara så förberedd som möjligt och "behålla kontrollen" ska det planerade snittet förhoppningsvis hjälpa så mycket att jag slipper bli så deppig den här gången oxå.. Fasar egentligen för allt ihopa men vill så gärna ha ett syskon till Elias att jag vågar försöka. Den här gången vet jag så mycket mera och kan nog lättare se tecknena om de skulle dyka upp igen..  Hoppas jag! 
    Hoppas att allt flyter på bra den här gången   Och nu vet du i alla fall vilka tecken som föregår en förlossningsdeppression så du kan åtgärda det tidigt om det skulle komma. Är lite orolig för det själv, har hemsk pms som troligtvis till stor del beror på östrogenabstinens, och efter en förlossning får man värsta östrogendippet.... Min man hotar med att sätta mig på medicinering innan jag ens får några symtom.

Hur tidigt får man en datum för snitt? Måste kännas bra att veta vilken dag bebisen kommer till världen.
    Juli - 2010
  • Zixi
    Subklavia skrev 2010-03-02 21:34:00 följande:
    Känns tråkigt att jag missade fikan idag men mådde skit. Har nu kommit underfull med att jag förmodligen inte kommer att bli av med illamåendet alls under resten av graviditeten. Är nu i vecka 19+1 och kräker fortfarande..bläää. Har lagt in bilder i från rul igår. Mojutten: Håller tummarna för dig att allt är bra.
    Vad tråkigt med illamåendet. Medicinerar du nåt? Jag har en massa lergigan om du vill ha några   Ska kolla in bilderna strax...

Hoppas i alla fall att illamåendet magiskt förvinner snart så du kan njuta lite av graviditeten!
    Juli - 2010
  • Zixi
    Subklavia skrev 2010-03-02 21:47:06 följande:
    Som tur är det inte varje dag som jag mår så här illa. Får jag bara sova ordentligt och inte gå upp kl 05:00 så mår jag ok. Jag njuter av graviditeten ändå, jag intalar mig själv att bebisen mår bra och växer när jag mår illa . Har tagit T. Postafen när det har varit som värst på jobbet, men jag blir så sjukt trött av dem och tycker inte att det hjälper något nämnvärt. Har du blivit helt av med ditt illamående!
    Ja, helt fri från illamående, nu är det nästan svårt att förstå hur illa jag faktiskt mådde innan. Blir oxå väldigt trött av postafen så jag käkade mest ingefära och härdade ut. Jag kräktes dock aldrig utan mådde bara illa. Försvann nog helt kring vecka 15. Har dock fortfarande svårt för vissa lukter, framförallt viss mat.

Sen vet jag inte riktigt hur jag skulle må om jag steg upp kl 5 på morgonen.... tror att jag skulle må dåligt av lågt blocktryck åtminstonde. Brukar stiga upp vid 7, idag sov jag till halv 8   Behöver minst 7 timmars sömn för att fungera nuförtiden, innan kunde det ibland räcka med 2...

Tittade på dina bilder men tycker nästan att kubbilderna är bättre, det tycker jag om mina egna oxå, man kan se bebisen mycket bättre och hela på en gång. Tur man har bilder från båda tillfällena
    Juli - 2010
  • Zixi
    Puchiko skrev 2010-03-02 21:38:39 följande:
    Tänker på dig mojutten! KRAMFina bilder surikaten Tack för prommis och fika tjejer Behövde jag innan jag kom hem och livet hann ikapp mig, är lessen, besviken, har ångest mm nu..
    Men ångest hjälper ju inget, bara skräp är det! Hoppas du mår lite bättre snart *kramar om*
    Juli - 2010
  • Zixi
    Subklavia skrev 2010-03-02 22:13:18 följande:
    Skönt att du har blivit av med ditt illamående. Ja jag tycker också att KUB bilderna blev bäst. Vet inte om det beror på bm som tog dem eller om det beror på att bebisen är större.
    Skulle gissa på det senare, har sett fler exempel på att kub-bilderna är bättre. Jag fick hela 11 stycken då.... fast inte så många bra. Har dock haft lite svårt att titta på dem för allt såg så mörkt ut när vi fick det dåliga beskedet så de är inga roliga bilder. Ska dock försöka komma över det nu, hon är ju faktiskt söt
    Juli - 2010
  • Zixi

Idag är jag halvvägs!!!!!

140 dagar gångna och 140 kvar (idag räknas visst dubbelt)

50%   Milstolpe, ikväll ska jag och mannen fira.

Juli - 2010
  • Zixi

När jag klädde av mig för att hoppa in i duschen så drog bröstvårtorna ihop sig, helt normalt när man fryser. Men.... den ena blev stor som ett plommon!!! Helt freaky, både jag och mannen höll på att skratta ihjäl oss av tanken på en liten bebis som skulle försöka få in den i munnen.... Hoppas det inte händer igen, läskigt.

Juli - 2010
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4