• Zixi

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

mojutten skrev 2010-02-08 10:29:31 följande:
    Va kul Nilla att ni fick byta vagnen så att ni fick den ni ville.Ooops Lurven, men det kanske inte är hela världen. Jag har känt mig lite deppig i helgen, lite ur fas kanske eftersom det är ÄL-tider och inte BIM på gång men det känns lite hopplöst just nu. Jag har varit så glad över att jag känt mig så avslappnad sedan jul men nu kommer en  del av känslorna smygande igen, jag hoppas att det bara är en tillfällig svacka. Jag är helt klart glad över alla graviditeter på tråden men det känns som om det på senaste har varit ni som varit så mycket mer aktiva och att vi som fortfarande kämpar på är i minoritet. Det är nog mest mina egna känslor som färgar min bild av det.
    Förstår att det känns jobbigt när vi gravida tar över tråden. Tyvärr brukar det bli lite så att majoriteten tar plats   Innan jagade vi alla äl och bim men en efter en har vi hoppat över till andra sidan. Men det betyder inte att vi inte hoppas för er andra och har koll på när ni har era bim.  Sen får man väl se det som en positiv sak att det blir allt fler gravida efter hand, hade varit illa om ingen blivit gravid än...
    Juli - 2010
  • Zixi

Min kära svärmor gav mig en bok idag: Träna förlossning, psykoprofylax.
    Från 1974..... Det var flera år innan jag föddes! Synd att vi inte har nån LP-spelare så vi kan höra det medföljande ljudspåret...

Juli - 2010
  • Zixi

Inga sparkar här heller, men hon gör sig påmind på andra sätt...

Imorse vinglade jag upp ur sängen, vidare till badrummet och sen till vardagsrummet. Kunde knappt stå på benen alls och mådde verkligen inte bra. Plockade fram blodtrycksmätaren och upptäckte att min puls låg på 111 !!!!
    Men det kanske inte var så konstigt för mitt tryck var bara 78/56, inte konstigt jag inte mådde så bra... Drack en kopp kaffe på jobbet och lät mig själv bli lite nervös inför föredraget jag skulle hålla i, allt för att få upp trycket lite.

Ska snart iväg och berätta för två kompisar om magen, ska bli kul!

Juli - 2010
  • Zixi
    Subklavia skrev 2010-02-09 19:50:56 följande:
    Claire: Hoppas det löser sig för er. Stor kram på dig. Vad mysigt att få känna den lilla. Har inte känt något ännu, men hoppas att det kommer snart. Har dock börjat att få lite molvärk i magen igen. Har inte haft det på flera veckor. Ni som har gått längre tid än mig, är det normalt att ha det nu i vecka 16? Trodde mest att man hade det de första veckorna.
    Jag har oxå ont i magen, ibland gör det ordentligt ont. När jag promenerade hem idag fick jag stanna till och hålla om magen en stund för att det skulle släppa. Särskilt ett ställe där det gör intensivt ont. Besvärliga mage!

Har du börjat känna några rörelser än?
    Juli - 2010
  • Zixi

Oh, spännande! *håller tummarna för dig SailorGirl*

Angående nattligt kissande så är jag uppe en vända i stort sett varje natt. Och jag sover jätte-dåligt   Sover i 3-4 timmar sen vaknar jag om och om igen fram tills jag ger upp och stiger upp. Börjar bli lite jobbigt nu.

Annars växer magen så det knakar, lite läskigt. Bara en vecka kvar till rul!

Juli - 2010
  • Zixi
    Tian 10 skrev 2010-02-12 10:00:33 följande:
    Jag har inte riktigt fattat det än och jag har 50 dagar kvar!
    Oh, ska bli såååå spännande med första bebisen i tråden. Det var rätt avlägset när första inlägget skrevs, att det skulle bli riktiga bebisar av alla äl och bim
    Juli - 2010
  • Zixi
    SailorGirl skrev 2010-02-14 12:02:31 följande:
    Jag har två hektiska veckor framför mig, så det hinns inte med något promenerande förrän i mars. Då kommer det å andra sidan att vara lite ljusare, så vi ser varandra Ställde mig förresten på vågen i morse och insåg att jag tappat ett kilo. Hur gick det till? Jag är ju konstant hungrig och äter (förvisso mest frukt) hela tiden. Är det rimligt? Är det OK? Man ska ju inte gå upp något nämnvärt vad jag förstått de första 3 månaderna, men ner...Jag har förvisso lite att ta av och det ligger väl inom vad som kan anses vara normalt m.a.p. toabesök och vad man äter/dricker.Har någon av er andra preggobrudar gått ner under någon period?
    Jag gick ner 1 kilo men har de senaste veckorna legat på -½ kilo från innan jag blev gravid. Nu verkar jag dock gått upp lite, vägde mig i morse och ligger på +½ 

Parasiten stjäler en massa näring och frukt och grönt (som är godast) är inte så värst rikt på kalorier.
    Juli - 2010
  • Zixi

Vårt "firande" av Valentinesday (och vår 9årsdag) består av att slappa hemma i pyjamas hela dagen. Har blivit tokförkyld så det är inget annat jag orkar med...

Får ta romantiken nästa år när vi firar 10år

Juli - 2010
  • Zixi
    Puchiko skrev 2010-02-15 21:41:04 följande:
    Jag förstod det som om äggstockarna producerar så många äggblåsor att den glömmer bort att den ska stöta iväg ett ägg i månaden.. Tänker lite så oxå, att risken (chansen) för flerbörd finns.. Jag skulle inte tacka nej till tvillingar, men octonom?? Haha nej tack
    Tog barnmorskan upp IVF som alternativ? Min svärsyster har oxå PCOS och hon står i kö för ifv. Tydligen lättare att få äggblåsor att mogna och samtidigt ha koll på hur många ägg som blir befruktade.

Tänk på att det är extra viktigt att hålla vikten nere om man har pcos då det tyvärr även ökar risken för att utvecka typ 2 diabetes. Ingen rolig diagnos med pcos men faktiskt väldigt vanlig. Kommer du att få hormonbehandling?

Hoppas i alla fall att du får ordning på kroppen snart! *kramar*
    Juli - 2010
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4