• Zixi

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

SailorGirl skrev 2010-01-23 18:33:48 följande:
    För mig som gillar Depeche Mode, så är 101 en mycket bra dag. Grattis! Blir väldigt nyfiken när du pratar om anime. Får man fråga vad det var ni såg? Ska själv på anime-mässa i slutet av mars, så man vill ju förbereda sig med lite olika genres. Har nog sett det mesta av Miyazaki, men inte mycket annat. Låter som en mycket bra ursäkt! Trevlig helg själv!
    Var hålls mässan? Just den här gulliga serien handlar om en tjej som inte kan se pojkar (pga av nåt trauma tror jag) och en pojke som är kär i henne. Sen råkar utomjordingar göra om honom till en flicka... Så nu är hon kär i honom men han/hon har blivit kär i sin barndomskompis.... rörigt. Vet tyvärr inte vad den heter, ska fråga mannen sen.

Men om du vill ha tips på bra serier så kolla in : www.familjeliv.se/Forum-5-156/m48640839.html  Jag har listat mina favoriter där.
    Vad gillar du för typ av serier? Action, drama, romantik, sci fi?
    Juli - 2010
  • Zixi

Har precis betalt räkningar, 7700kr.... Inte så kul när vår enda inkomst är mitt studiemedel. Tur att man har snälla föräldrar och svärföräldrar!
    Jag får csn en månad till, sen är det slut. Hoppas verkligen mannen får jobb snart!

Juli - 2010
  • Zixi
    SailorGirl skrev 2010-01-23 19:13:41 följande:
    Vad jag förstått finns det massor med jobb i hans branch, eftersom de utbildat för få de sista 10-15 åren, men jag vet inget om hur läget är innan man fått examen iofs. (För han hade väl nån enstaka grej kvar?)
    Dels är jobben som finns tillgängliga bara för de med legtimation (dvs efter genomgången AT) och dels har sjukhusen inga pengar att nyanställa för. Det har dragits in på en massa underläkartjänster i Malmö-Lund det senaste året.

Ja, han har lite kvar *suckar* Men snart tvingar jag honom att ta jobb på McDonalds eller som telefonförsäljare.
    Juli - 2010
  • Zixi
    SailorGirl skrev 2010-01-23 19:13:41 följande:
    Här: www.tokyoanime.jp/en/
    Så ni ska till Japan..... Såååååååååååååååååååååååå avundsjuk! Du har inte lite extra plats i resväskan?     VILL till Japan såååååå mycket!

Vi ska dit så snart vi har pengar och barnet är tillräckligt stort för resan. Men vi skippar nog Tokyo med barnvagn och håller oss till "mindre" städer.
    Juli - 2010
  • Zixi
    SailorGirl skrev 2010-01-23 21:08:49 följande:
    Men du, jag har läst att det är väldigt barnvänligt. Minns inte var, men jag har för mig att det var Maria Ahlgren som skriver för Sydsvenskan och på bloggen "from Tokyo with love". Ammningsrum och skötstationer överallt! Lovar att reka och återkommer med rapport i början av april!!!
    Arrigato   Vet bara att det blir väldigt trång på kollektivtrafiken. Beror kanske dock på var man håller till. Vi tänkte bo gratis hos vänner och de bor lite utspritt så det blir en hel del resande men de flesta bor kring Osaka. Det är bara kostnaden för flygbiljetten som hindrar oss från att resa imorgon... Saknar Japan jätte-mycket och älskade deras utbud av glutenfri kost för icke köttätare.
    Juli - 2010
  • Zixi
    Puchiko skrev 2010-01-23 20:37:41 följande:
    tittade på "Spermiernas kamp" idag, väldigt spännande program faktiskt.
    Såg den för några dagar sen, grymt coolt gjord!

Sen tror jag inte att det är lönt att sexa hela månaden om man vet ungefär när man har äl, men var annan till var tredje dag har jag hört från flera andra källor oxå.

Dock visste jag inte att det var så få spermier som fick en chans att ta sig in i ägget. Trodde att det handlade om några hundra stycken och inte ett par tre stycken. Är väldigt stolt över den spermie som tog sig hela vägen fram till mitt ägg!!!
    Juli - 2010
  • Zixi
    SailorGirl skrev 2010-01-23 21:20:19 följande:
    Fasen! Hade ingen aning om att något sådant gick på TV och det finns inte på vare sig SVT play eller UR play. Inte än iaf...Kom att tänka på när jag var hos en BM i somras och berättade om min statistikfil i excel. Hon tyckte jag kunde lägga ner statistiken och ägna tiden åt att ha sex istället. Jag har insett att hon nog hade rätt, för inte 17 snittar vi varannan dag
    www.kunskapskanalen.se 
    Juli - 2010
  • Zixi
    SailorGirl skrev 2010-01-23 21:27:30 följande:
    Har du varit i Japan många gånger? Var var du då?
    En gång men den största delen av månaden spenderades på ett lägerområde... Men jag fick några chanser att resa runt och se landet samt bo i värdfamiljer som visat upp vardagslivet.

Bodde i Nara men var i Osaka några gånger, hann även med en vända till Kyoto.

Älskar japaner, de flesta är jätte-snälla och hjälpsamma.
    Juli - 2010
  • Zixi
    Gullan skrev 2010-01-24 21:46:11 följande:
    Passar på att skriva det 1000:e inlägget också. Lite kul får man väl ha en dag som denna...med täppt näsa, yrsen OCH mens. Bläää!
    Grattis till det tusende inlägget (värst vad vi skriver) och ograttis till mensen. Den framtida bebis kanske inte gillar sommrar och vill vara en vinterbebis istället?

*kram och lycka till nästa gång*
    Juli - 2010
  • Zixi
    Vacker Utsikt skrev 2010-01-25 11:02:47 följande:
    Hej på er tjejer! Har inte varit så aktiv här i tråden den sista veckan, inte så aktiv alls direkt! Blev akut sjuk förra tisdagen med över 40 graders feber, hosta o masssa sammandragningar. Bebisen blev rejält stressad av min höga feber. Visade sig att jag åkt på lunginflammation.. Har nog aldrig varit så här sjuk innan, riktigt otäckt när man är gravid oxå! Idag är först dagen som jag orkat ta mig från sängen till soffan o till sittande läge! Fy för hosta när man är gravid!Har inte orkat läsa ikapp i tråden men jag hoppas att allt är bra med er andra!!Något mer plus här i tråden?
    Usch, vad hemskt! Har haft lunginflammation och det var verkligen inte kul, kan tänka mig att det var ännu värre med en liten bebis i magen.

Tur att du i alla fall är på bättringsvägen! Ta hand om er!!!!
    Juli - 2010
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4