-
Jag har haft mitt stygnsättningsprogram i snart 2,5 år och har fortfarande inte lärt mig stygnsätta. Jag börjar tvivla på om det är min grej. Jag har inga problem med datorer men tålamod... Jag vill helst kunna med en gång! Om jag kunde stygnsätta hade jag haft hur mycket som helst att göra...78Misan skrev 2009-12-29 17:13:20 följande:det här med stygnsättningsprogram är jättesvårt håller på att lära mig mitt nu jag köpte den högsta versionen av Designshop och det skiljer ca 35.000:- från grund till det största så jag tror mitt program går på nästan 60.000 men nu är det ju menat att jag ska kunna leva på detta.
-
Jag ska ju gå en kurs i mönsterkonstruktion har jag tänkt mig. Vi får lite bidrag från arbetsgivaren för att kunna gå lite olika kurser nu när vi ska lägga ner...
Antingen blir det en helgkurs på tillskärarakademin som kostar ca 3500 kr eller så finns ju klädskolan som tar 4500 kr. Klädskolan är på distans så man läser i sin egen takt. Tillskärarakademin låter väldigt bra men då får jag räkna med att lägga på ca 2000 kr i resekostnad.
Är det någon som vet något om mina alternativ? Vad som är bra resp dåligt med dem?
www.tillskararakademin.se/kurs/helg/monsterkonstruktion
www.kladskolan.se -
Vill bara tipsa om att det nu finns en täcksömsmaskin till salu på sysidan. Det är efterföljaren till Janome 1000CP. Tror den hette 1000XP.
Skulle själv vilja ha den men kan inte riktigt motivera 2 täcksömsmaskiner... än... Men det hade varit väldigt bekvämt att ha en för kantbandsmojängen och en annan för täcksömmar och stickningar. Eller hur...? -
Jag visste inte att de finns i plast. Var hittar men det?GOBLIgobli skrev 2010-01-01 17:05:47 följande:Förresten, jag ska inhandla såna där clips till napphållare och är nu alldeles fyrkantig av allt letande och klurande. Allt ska ju analyseras sönder så nu vet jag inte om jag ska köpa sådna i plast eller metall. Hur har ni andra tänkt? Plastisarna är nickelfria med de kanske inte håller lika bra och hur är Bibbis klämmor?
-
De var häftiga!!GOBLIgobli skrev 2010-01-01 17:21:26 följande:Ebay. cgi.ebay.ca/100-Baby-Binky-Badge-T-Plastic-Cl...Synd att mina barn har slutat med napp
-
Det kanske sitter någon trådtuss emellan skivorna. Prova att dra tandtråd igenomSkumboll skrev 2010-01-01 17:36:21 följande:Jag blir galen på min förbannade j*vla OL! Har problem med att den övre gripartråden inte fäster i vänster nåltråd ibland. Jag har trätt om, gjort rent, och sett till att alla inställningar är där de ska. Nu märker jag att trådspänningsskivorna för den övre gripartråden inte verkar "ta" när jag försöker öka trådspänningen. De andra blir ju trögare ju mer man ökar spänningen men denna har inget motstånd alls. Kan det vara så att det är något kajko med trådspänningsskivorna och att det därför blir såhär?? Hjälp, jag blir tokig snart!! (kanske ska tillägga att jag har en huskylock s15)
-
Bra gjortMimmi 71 skrev 2010-01-02 06:12:44 följande:Jag har aldrig startat en tråd här på www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html
-
Här har inte hänt mycket idag
Själv har jag sytt färdigt en huvtröja till lillgrabben. Hittade ett mönster från en Ottobre från i höstas på en vändbar huvtröja.JAG ÄR SÅ NÖJD!!!Grabben likasåSka se om jag kan få bloggat om den i morgon. Nu väntar stickningen. Hoppas på att bli klar med min sjal i kväll så jag kan börja på en kjol... -
Nja, min grabb drar 110/116 på köpekläder så jag sydde i 116. Det blev lite stor men inte görbred som Ottobre kan vara ibland. I och med att den är vändbar kan man vika upp ärmarna snyggt Jag har tänkt att tröjan ska användas som utanpåtröja till våren och då är det bra att den är lite större...Mimmi 71 skrev 2010-01-04 07:13:10 följande:Jag har samma tröja tillklippt till min lille kille. Hur var den i storlek? Håller med om att det är heldött här Skall också försöka få till lite sömnad idag. Har en omlotthoodie i fleece som skall sys på beställning. Det är kompisens son som skall få en sådan då de tyckte den som jag gav storasystern i doppresent var så himla bra. Kul med sådana kommentarer
-
Nu finns den på bloggenMimmi 71 skrev 2010-01-04 12:33:12 följande:OK! Jag befarar att jag valde för liten storlek. Lillemannen har 86 och jag klippte till stlk 80. Jag hade också tänkt att sy den som en utanpå-tröja i fleece fodrad med limefärgade nattåg. Får väl se hur den passar i värsta fall får den gå på försäljning.