• ak74

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Millimina skrev 2010-02-10 19:35:31 följande:
    Får man fråga var du köper dina tryckknappar?
    De är ju så himla fina!
  • ak74
    Millimina skrev 2010-02-10 19:42:33 följande:
    Jo, jag har förstått att du har specialdesignade knappar...
    Har de något standardsortiment eller bara specialbeställningar?
  • ak74

Tackar... Jag hittade

Är de svinigt dyra, eller?
    Det känns löjligt att köpa en 10-pack tryckknappar á 50 spänn till varje plagg man syr.
  • ak74

Man måste kontakta dem för priser,va?

Jag hittade inget på hemsidan.
    Jag har företag så det är inga bekymmer...
  • ak74
    sorbet skrev 2010-02-15 11:41:11 följande:
    Jag inser att jag behöver en genomskinlig pressarfot till CoverPron för att kunna göra applikationer... Är det nån som vet om man kan få tag på den billigare än hos min lokala handlare nånstans? SMD? Säljer dom tillbehör separat?
    Jag köpte en annan pressarfot till cover pron på Textilia i Lidköping. Jag tyckte det var alldeles för dyrt att betala 99 kr i frakt för en pressarfot (som de tog på bl.a Skövde symaskiner).
    Jag mailade Textilia så skickade hon pressarfoten till mig mot förskottsbetalning. Frakten blev 12 kr
  • ak74
    Kaja skrev 2010-02-15 09:37:53 följande:
    Snyft... Jag kan inte. Det är för långt med 50 mil enkel resa...
    Låååångt ja...
    Vi får vara dom som stannar hemma
  • ak74
    sorbet skrev 2010-02-15 12:30:38 följande:
    Vad kostade hela kalaset då?
    Oj, Vad heter nu den pressarfoten...? En pressarfot med en mojäng i mitten som hjälp för att kunna följa en söm/linje...
    Jag gav nog omkring 250 kr...
    Vad ligger clear wiew foten på i pris då?
  • ak74
    Mimmi 71 skrev 2010-02-15 13:31:42 följande:
    Är det centerfootguide du menar?
    Japp Så hette den!
  • ak74
    Tjolanta 77 skrev 2010-02-15 13:43:32 följande:
    Funderar på att köpa en CP nu på symässan. Vilka tillbehör tycker ni att man behöver till den? Och vart köper man de billigaste och bästa delbara dragkedjorna? Är det hos Bibbi eller SoS, eller finns det någon som är ännu bättre?
    Kantbandmojäng, clearwiew foot, kanske en fåll guide...
  • ak74

Nu Mimmi! 

Nu har jag sytt gardiner till köket efter att ha inspirerats av dig. Tackar!!
    Bild kommer i bloggen efter att jag fått upp gardinstången igen. Jag var duktig och spacklade igen hålen innan jag målade. Nu ska jag passa på att höja stången lite. Undra om gubben ska träna idag {#lang_emotions_undecided} Antagligen får jag leta reda på skruvdragaren själv...  
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd