• ak74

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Kaja skrev 2010-02-15 14:33:03 följande:
    Du kan få gå med mig på Göteborgs symässa. Jag fick två biljetter häromdagen och även om julkilona hänger kvar på rumpan så räknas jag inte som två personer riktigt ännu...
    Gärna När är den?
    Det ska nog mycket till för att man ska räknas som 2 pers, Förutom när man ska flyga förstås
  • ak74
    78Misan skrev 2010-02-15 14:06:23 följande:
    jag ska oxå sy nya köksgardiner hittade mitt svarta tyg idag konstigt det låg ju i lådan märkt med privata bomullstyger.............. typ där det skulle ligga ............ men där hade jag inte tittat tydligen............. annars är det hustomten som spelar mig ett spratt
    Känner igen det!
    Jag fick leta efter mitt tyg också  
    Man kan skratta åt det i efterhand men man låter inte så rolig är man letar efter det [förbaskade] tygskrället...
  • ak74
    Mimmi 71 skrev 2010-02-15 15:50:09 följande:
    Kan du skicka över lite inspiration till mig också, för jag har fortfarande inte sytt dem, de är endast tillklippta
    Jajemensan!
    Här kommer lite cyber-inspiration i flygande fläng
  • ak74

Min 12-årige son sa i morse att han vill ha ett par stickade tumvantar (tror han menade lovikavantar). Jag höll på att tappa hakan. Och lillasyster ville också ha...

Jag nämnde att jag nog kan sticka sådana åt dem. Man blir så glad när grabben som annars ratar allt hemsytt kan tänka sig ett par vantar
  • ak74
    Dora skrev 2010-02-16 10:58:55 följande:
    Finns det nåt "mans-dagis" på mässan eller finns det nåt runt om för gubben att göra om man skulle lyckas lura med honom som chaufför?
    Ett rum med TV-spel och en TV-hörna med enbart discovery chanel, menar du?
  • ak74
    Skumboll skrev 2010-02-17 09:08:38 följande:
    Fel svar ju, ni ska ju säga att jag inte behöver den maskinen...  
    Näe, självklart måste man ha en sådan maskin. Man kan inte klara sig utan den...
    Vänta och se
  • ak74

Vad har hänt med min OL???

Jag lämnade in den på service för några veckor sedan. Tänkte att det inte kunde skada. Den har knallat och gått utan problem i 5 år nu men så var det en skruv till en trådledare som lossnat och skramlade. Då passade jag på att serva maskinen på samma gång.
    NU SYR DEN HOPPSTYGN SÅ FORT DET BLIR LITE TJOCKARE!!! Grrrrrr Så har den aldrig gjort förut {#lang_emotions_yell}
  • ak74
    Skumboll skrev 2010-02-17 19:20:48 följande:
    Ojoj, snabba puckar. Min maskin är nog här redan imorgon. Vad föredrar ni att kanta med? Mudd, interlock eller jersey?
    Jag kör med Kajsa Warg-varianten ... Tager vad man haver... Prova dig fram!
  • ak74
    tinni78 skrev 2010-02-18 09:08:52 följande:
    Jag tänkte göra en beställning på Stoff & Stil på lite sytillbehör och behöver lite tips och hjälp med vad jag behöver köpa. Jag tänkte köpa rullkniv och skärmatta, hur mycket använder ni era rullknivar, till vilken typ av tyg och är stoff & stils i okej kvalitet? När man syr väskor (typ dagisväskor) vilket mellanlägg brukar ni köpa och vad för tyg köper man som foder? Har ni fler tips på saker jag ska passa på att beställa när jag ändå gör en beställning.
    Tyg???
  • ak74
    Åsalie skrev 2010-02-18 10:05:12 följande:
    en fråga till....varför står det att overlockmaskinen är ett bra komplement till din vanliga maskin? Behöver man alltså fortfarande den vanliga? Jag som tänkte sälja den för att ha råd med overlocken? (trodde overlocken klarade allt som även den andra klarar?)
    Overlocken kan sy mycket men inte allt. Du behöver en vanlig symaskin också för att kunna sy fina raksömmar och fållar mm...
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd