• ak74

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Här får man passa på att sy medans gubben är borta. Han har 2 innebandymatcher att döma så han blir borta hela dagen. Hoppas nu bara barnen inte bråkar för mycket...
    Och så är det 1000 frågor.... Vad ska du sy? Vem är det till? osv osv... Det är ju julklappar jag ska sy!! Sluta fråga!!!

Tror ni att man kan sy en tunika i det rosa kanintyget med en cerice velourkjol till en 6-årig flicka? Till hennes storasyster på 9 år tänkte jag mig ett liknande set fast med blommig tunika...

Funderar på om jag ska ta mig ut en sväng och fota det gnistrande vinterlandskapet nu när solen visar sig termometern visade på -17 grader i morse.

• ak74
    GOBLIgobli skrev 2009-12-19 14:13:03 följande:
    Helt ot men vill bara beklaga mig lite... Igår fick jag åka ambulans för första gången. Det började med att jag fick svinsprutan på jobbet och en till två minuter senare, direkt när jag gått tillbaka till min truck, började jag må illa och bli snurrig. Klev av trucken och sen blev det svart. Vaknade av att jag satt på golvet och en höll i mit huvud och sa att det blödde. Jag hade alltså rasat bakåt och dammat i bakhuvudet i betongen. Fick en bula som sprack och heter duga. Sen kom ambulansen och de ville ta med mig in för röntgen för säkerhets skull. Allt gick bra till slut, inga skador syntes på röntgen men jag skulle ta det lugnt pga ev. hjärnskakning. Det jag däremot inte fattar hur jag kunde svimma av på det sättet för jag kopplar det till sprutan jag fick. Doktorn hade inte heller någon förklaring till det. Sitter nu med öm arm på stickstället, öm nacke och ett bakhuvud som ff blöder lite. Surfa på fl är väl det jag mäktar med.
    Stackars liten!
    Så brukar jag reagera på alla sprutor. Spänner mig så mycket innan och under själva sprutan och sen när allt är över slappnar jag av och allt blod rinner ur skallen och jag svimmar.
    Surfa på du... En bula i skallen är inte att leka med
  • ak74
    AMDA skrev 2009-12-21 08:34:25 följande:
    Tycker ni jag reagerar för starkt ang det jag skrivit om i min blogg?
    Oj, är det den länken jag kom med för ett tag sen? Det var absolut inte min mening. Hade ingen aning om hur det låg till... Ville bara hjälpa till...
  • ak74

Jag tycker också detta är en intressant fråga. Det finns säkert lika många åsikter som läsare...
    Kanske det får bli en egen tråd

• ak74
    Brooks skrev 2009-12-22 10:01:37 följande:
    GrrrHär får man av sin underbara sambo veta att det är helt okej att köpa en kantbandsfot till sig själv i julklapp - så långt allt gott.Kollar med Sycenter om de har hemma, det har de inte men kan beställa. Strålande. Men då kommer kallduschen - de har höjt priset till 1749:- (!)Kollar skövde, som har den för 998 (eller något) blir tveksam och frågar sycenter om de är olika modeller eftersom det nästan är halva priset, får beskedet att Skövde glömt att höja priset i sin webshop.När jag uppdaterar Skövdes sida nästa gång kostar den 1749:- där med. OH MY GOD! Det är inte en liten prisökning vi pratar om inte.Hade jag varit 'otrogen' hade jag kunnat beställa för under 1000-lappen (som även det är lite väl saftigt egentligen), men det var jag ju inte. Det finns faktiskt ingen chans att jag spenderar nästan 2000-spänn på den foten - hur bra den än må vara.Nu blir det att kolla Ebay och bygga en en lösning istället.
    Har du samma CP som vi andra har? Det finns ju att köpa billigare i England. Var det inte någon här på sidan som skulle dit i januari och då skulle passa på att köpa en CP...?
  • ak74

Ni som har hang tags på era plagg, vad köper ni dem? Jag kollade på Vistaprint men hittade inte...

• ak74

Jag önskar er en riktigt God Jul och ett Gott Nytt Syår

• ak74

fru fogeby skrev 2009-12-27 17:00:26 följande:

nån som vet om det finns nån lista på huvudomfång från nyfödd till 1 år?
    Enl en måttabell i en av mina böcker är måttet 44 cm vid 6 mån och 48 cm vid 1 år.
    Vet inte hur väl det stämmer...
  • ak74
    sarahl skrev 2009-12-27 17:28:46 följande:
    Idag har jag sytt lite lite. Har mest legat på soffan, men kände att nu måste jag sy något. Så lite namnlappar och lite fållande. Så inte mycket gjort egentligen. Nu väntar mat och sedan lite mer sömnad, har en härlig velourdress som jag hoppas blir klar i kväll.
    Här blir inte mycket sytt alls... Måste röja upp i systugan innan jag kan börja sy. Det är så rörigt att jag inte vet var jag ska börja... Det ligger tyger överallt som inte får plats i skåpen så för den saken skulle jag behöva sy upp lite tyger men det ligger så mycker bröte överallt så jag får inte plats att sy. Det blir inte bättre av att jag har lite lådor och påsar med grejer från jobbet liggandes i systugan för att det inte får plats någonstans... Hu... var ska man börja...?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd