• Fru Lycklig

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Ang viktdiskussionen så är det "skönt" att prata vikt med er... Utan det är alla släkt och vänner som hela tiden undrar. När man är gravid verkar det helt natrurligt att man får fråga om vikten. Det gör vi ju aldrig annars med släkten. Visst är det lite jobbigt att ha gått upp i vikt, men tänker på att så länge lill* mår bra, så är jag nöjd oh glad.

Fru H: I min MVC-journal har bm skrivit hur huvudets läge är. Tidigare har det varit  R(rörligt) och senast var det RU (ruckbart). Enl henne hade förlossningsstart inget att göra med om huvudet är fixerat eller inte. Förlossningen kan självklart börja även om huvudet inte är fixerat.

Sol: Hoppas bilderna hos fotografen blir bra. Låter mysigt.

Vanillie: Läste också att det var låg andel barn som föds på utsatt tid.

BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son 1258 g. 36,5 cm lång.
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt
    14/2 MissLillis
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9), Sol78

6 dagar kvar till bf. Väntar och längtar
  • Fru Lycklig

Grattis Syssling! Bröllop är såååå fantastiskt. Drömmer fortfarande tillbaka på vårt bröllop som var i somras. Vilken fantastiskt upplevlese.
    Skönt att lillkillen mår bra.

Jag har köpt amningslinne på Lindex. Det verkade ok. Använder ofta linne under tunikor och dyl, så jag hoppas ha lite nytta av det.
    Har även köpt en amningsbh. Men väldigt svårt att veta storlek. Hoppas kunna ha den någon vecka iallafall innan man kan lyckas köpa något mer.

Var hos bm idag. Helt ok. Magen fortsätter att växa. Idag SF-mått 37. Hon trodde på en bebis runt 3800 gr om den  tänker komma snart. Har lite molvärk långt ned i ryggen, mest på kvällarna, men annars känns det som "vanligt". Skottade tom snö igår kväll för att försöka sätta lite fart, men icke...

• Fru Lycklig

Det verkar som några är närmare målet nu iallafall... spännande

Här har det inte hänt så mkt. Lite molvärk och mer sammandragningar idag. Trött. Men väntar på att slemproppen eller något mer ska hända. Det blir nog att gå över tiden.

Popcornpysen: Vad skönt att ni alla mår bra!

MissLilllis: Bm sa till mig att kurvan kunde plana ut lite när bebsien var fixerad, så det är säkert så för dig. Min är inte fixerad, men när den sjunkit så låg SF-måttet stilla.

Vi har svårt att bestämma namn, men har en lista på både kill och tjejnamn. Får fortsätta fundera i helgen...

Misslillis och Syssling: Skulle vara roligt att också vara med och träffas längre fram i vår.

Lycka till, till de som är nära nu!

2 dagar till bf
  • Fru Lycklig

Hej,
    åh vad jag är less på att vänta och vänta.... När ska det sätta igång?
    Igår kväll hade jag jättemycket sammandragningar och ont i ryggen. Så fort den lill* vill "sträcka" på sig så gjorde det jätteont. Var helt säker på att det skulle bli en jobbig natt och även en förhoppning att något skulle starta, men... Sovit gott och ingen bebis på väg...
    Inget illamående eller något annat som antyder på att det ska starta.

Tänker på er alla andra!

Roligt om vi kunde bli några som vill träffas i vår när våra älsklingar är ute!

Nu blir det fika!

BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)

1 dag kvar till bf, kommer den i tid...?
  • Fru Lycklig

Septemberängel: Kämpa på! Vi har något gott att se framemot...! Känner mig rädd för att något ska hända bebisen nu, fast man är så nära mål. Jobbigt att man inte känner av sparkar lika ofta nu som tidigare.
    Hur många dagar har du gått över nu?

1 dag kvar till bf, kommer den i tid...?
  • Fru Lycklig

Ja, här har det inte hänt något... Idag är det planerad födelse..., men den lill*  vill fortfarande vara kvar i min mage...

Hoppas det händer något för någon annan...

Vanillie: Min man är också väldigt hjälpsam. Jag vill försöka klara allt själv, men det går ju inte...
    Ja tänk att det är finl nu. Det kunde man inte fatta för 9 månader sedan, att vi alla skulle hamna här... Det är så fantastiskt!

Septemberängel: Hur mår du idag? Är humöret lite bättre? Du kommer att få en fin liten gräddbulle när den vill komma ut! Lovar att den är din finaste bulle du någonsin sett!

Kram på er alla!

Idag är det tänkt att lill* ska komma, men...
  • Fru Lycklig

Inga barn på gång här... Kvällarna är ganska jobbiga med mkt sammandragningar och smärtor i underlivet, men sedan sover jag gott på nätterna och inget händer...

Ja, nu vet vi att det blir en februaribebis iallafall...

Misslillis: Tack, tack. Vi kämpar på! Ni kanske kommer att gå om oss...

Septemberängel: Skönt att det känns lite bättre. Men humöret går verkligen upp och ned. Självklart får man klaga, menade inte så... Jag klagar också, även om jag kan få lite dåligt samvete när jag gnäller för mkt, eftersom man längtat så efter detta egentligen.

Eftersom man tänker sätta igång förlossningen v.41+3, så är det, det jag ser framemot nu. Hoppas självklart att det kommer igång innan, men då vet man var målet är.
    Innan dess kommer det troligen att bli ett T-UL också, vilket alltid känns bra.

+1, vi väntar och väntar...
  • Fru Lycklig

Jag är fortfarande hemma... Men undrar var septemberängel är?

Imorgon bm-besök och planering inför ev ingångsättning i nästa vecka.

Vanillie: Nu  är det bara ut och promenera...

MissLillis: Vår bebis här också vänt sig fr sida till sida, men den senaste veckan har jag bara känt att den legat på en sida. Det kanske är för trångt nu...

+3, väntar och väntar...
  • Fru Lycklig

Bm.besök idag. Allt såg bra ut. Lill* ännu inte fixerad, ruckbart huvud... Ska ringa och boka T-UL imorgon, ska göras på måndag då jag är v.41+0. Kan ev bli igångsättning redan så, trodde bm, vi skulle iallafall förbereda oss på det.

Hur går det för septemberängel? Lite spännande...

Vanillie: Du verkar ju ocskå ganska nära...

Sol: Ha en mysig dag.

Nu ska jag skotta lite snö och hoppas på att något händer...

BF:

26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis

+4, vi väntar och längtar...
  • Fru Lycklig
    Åh Grattis Septemberängel! Vad skönt att äntligen få träffa er älskling!

Här händer det ingenting... Har haft ett par kraftiga värkar på kvällarna, men sedan har natten varit lugn och en ny dag börjar. Imorgon blir det T-UL och diskussion om, när och hur det blir igångsättning, hoppas jag.

Vanillie: Lycka till på UL imorgon. Vilken tid?

BF:
    26/1 -10 Septemberängel Pojke född 4/2
    31/1-10 Fröken Lycklig
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt. Pojke född 14/1 2010
    14/2 MissLillis
    +7, undrar hur länge vi får vänta på vår älskling...
Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3