• Fru Lycklig

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Syssling: Skönt att höra att ni mår bra och att lillkillen växer.

Hoppas alla ni andra också mår bra. Undrar vem som blir först ut på det nya året...

• Fru Lycklig

Kuddigt: Stort grattis! Åh, vad spännande! Skönt att allt gått bra! Blir också avundsjuk att ni fått träffa er lille. Vi längtar sååååå mkt just nu att den ska komma.

Syssling: Skönt att er lille också växer och mår bra. SKönt att vara hemma?

Själv har man 14 dagar kvar till bf idag... Längtar i massor. Känner mig redo nu, vill att den ska komma. Tänkt om man går över tiden med 14 dagar, då har man 1 månad kvar innan man får träffa den lill*... hur ska man stå ut

Septemberängel: Har du hittat Bf listan? Är det samma som medlemslistan? Om du inte hittat den kan jag försöka länka den.

• Fru Lycklig

Vanillie: Visst är det en hemsk tanke på att man ska gå över tiden. Läste igår i "du ska blli pappa", att förstföderskor går över 8 dagar! Vi får väl se...

Ska nog packa BB-väskan idag, men inte för att jag känner något, utan för att det ska göras...

BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son 1258 g. 36,5 cm lång.
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)

• Fru Lycklig

Fru H: Gör man alltid gynundersökning i slutet av grav? Jag har ännu inte fått göra någon.
    Får jag komma in och titta på dina bilder?
    Ja, man vet ju aldrig när lill* vill komma ut, hur mkt statisk man än läser... Bara vänta och se.

• Fru Lycklig

Fru H: Tack! Jättefin vagga!
    Jag har inte skrivrutan uppe.

Jag är också i vecka 39 och har ännu inte fått göra någon gynundersökning. Ska till bm på torsdag, får se vad hon hittar på då...

Nu har den lill* verkligen flyttat sig nedåt... Känns som magen ligger på låren när man sitter ned.

• Fru Lycklig

Tyst här idag... Några som föder barn eller

Imorgon bm-besök. Nu kommer det att bli varje vecka framöver tills lill* vill komma ut.

Har inte bäddat vagnen ännu, men kan tänka mig att det blir underlakan och åkpåse. Tänker inte ha kudde. Har fått för mig att bebisar inte ska ha kudde, varken i säng eller vagn.

Kuddigt: Jobbigt att inte bli trodd på, men skönt att allt gick bra till slut och att ni nu kan njuta av er lilla kille.

11 dagar kvar till BF.
  • Fru Lycklig

Vanillie: Jag försökte också ta en promenad igår, men det gjorde ont och gick väldigt sakta. Idag har det blivit lugnare aktiviteter.

Spännande att förlossningen tar över för IVF:are. Det har jag inte hört något om alls. Som vanligt väldigt olika hur man göra runt om i Sverige...

11 dagar kvar till BF.
  • Fru Lycklig

Vanillie: Får kolla med bm imorgon hur man gör i vårt landsting.

MissLillis: Du kan säkert ha rätt. Jag känner mig inte alls påläst när det gäller kudde eller inte...

Vera: Roligt med lite shopping. Skulle vara roligt att kunna köpa lite vårkläder till sig själv. Spännande att se vilken storlek man ska ha i vår...
    Har också köpt en amningsbehå, men det var svårt med storlek.

11 dagar kvar till BF.
  • Fru Lycklig

Sol: Skönt att allt såg bra ut

Igår var det bm-besök. Lill* är nästa fixerad. Magen växer och normala hjärtljud. Allt var bra, så nu kan lill* komma ut. Vi väntar och väntar...

Håller med om sexlusten...  Varit rädda att något ska hända, så det har varit ganska torka här också, men som ni säger har vi resten av livet på oss....

Ha en bra dag alla tjejer!

• Fru Lycklig

God Morgon!

Septemberängel: Här är tristenssen också stor. Väntar och väntar.

Sol: Jag har också mkt vätska. Stödstrumpor och att sitta med fötterna högt är det som hjälper. Att dricka mkt verkar också göra att svullnaderna minskar. Värst är det på kvällar och morgonen. Kan inte knyta händerna på morgongen när jag vaknar, brukar bli bättre under dagen.
    Har en nästan fixerad bebis. Känner att det trycker mer nedåt, men ingen direkt smärta.

Vanillie: Vi har haft IVF-datumet hela tiden att rätta oss efter. R-Ul ändrade inte tiden.

Jag är så fruktansvärd less på alla som hela tiden ska påpeka och kommenterar hur mkt man gått upp i vikt. Man får hela tiden frågan, och sedan suckas det när det hör att man gått upp 20kg

Idag blir det bak och en liten promenad för att se om det kan skynda på något... Ha en bra dag tjejer!

6 dagar kvar till bf. Väntar och längtar
Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3