Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

ÄD på KS/Huddinge tråd 6

Vet inte vad som hänt men jag tappar alla radbrytningar i mina inlägg nuförtiden. Ser jättebra ut när jag skickar iväg det men sen hamnar allt i ett och samma stycke. Nån annan som också varit med om det? Nåt tips? Kram

Väntar på ÄD i v.6
  • villsågärna38

Kramiiis: Det kommer säkert att gå jättebra - tredje gången gillt!!! Vilken kurator ska du träffa? Vi träffade Agneta på KS. Hade ett jättebra samtal med henne, jätteskönt att få berätta om hela ivf-svängen. Beslutet om ÄD har ju mognat fram för oss i ett år och hon tyckte att vi tänkte på ett bra sätt, verkade lämpliga som föräldrar etc så det var inga konstigheter alls. Vi är ju mottagarpar 2 den här gången så rent teoretiskt skulle ju den här hemska nedregleringen kunna vara till ingen nytta. Hoppas verkligen inte det men man vet ju aldrig. Vi kommer att få hjälp som första mottagarpar i mars/april i så fall om detta inte funkar. Det är nog ganska vanligt att man först är mottagarpar 2 om man vill, vi hade fått tacka nej om vi ville det och vänta lite längre på att vara nr 1. Men har även hört om de som bara fått erbjudande som mottagarpar 1. Ring Kristina på ÄD-telefonen på HS om du har frågor, hon är supergullig och svarar på de frågor man har Kramar

Bette: Låter underbart Kram

Alla ni andra - kramar till er med!!!

PS. Allmän fråga - har någon av er fått en knöl i magen av procrensprutan? Har fått en knöl på det jag tror är samma ställe som jag tog sprutan på. Den är stor som en körsbärstomat ungefär, en bit nere under huden. Gör inte ont men det är ju 2,5 vecka sen jag tog sprutan nu så det verkar så konstigt att den ska vara kvar därifrån. (Har inte känt den förrän igår.)

Väntar på ÄD i v.6
  • villsågärna38
    kramiiis skrev 2010-01-14 12:05:34 följande:
    villsågärna: det är agneta vi ska träffa. Jag är mest orolig för min sambo, jag vet ju inte ritkigt hur han tänker alltid och han tycker ju inte om kuratorer. Vad frågar hon egentligen? Inboxa gärna om du vill. kram
    Har inboxat dig
    Väntar på ÄD i v.6
  • villsågärna38

Kramiiis gumman - det kommer säkert att gå jättebra. Visst frågade hon en del om familj, hur vi hade det, hur länge vi varit ihop, jobbade med etc men framför allt handlade det om hur länge vi velat ha barn, hur vi kommit fram till äggdonation etc och samtalet är ju bara i en timme så man hinner inte med så himla mycket Kan inte tänka mig att de inte kommer att godkänna dig. Kramar

Väntar på ÄD i v.6
  • villsågärna38

Hello!

En fråga till er. Har några av er fått Trombyl utskrivna av Huddinge? Jag frågade idag då jag gärna skulle vilja testa det denna gång. Då jag vet att t ex IVF-kliniken i Falun skriver ut det till alla sina patienter så borde det ju inte kunna skada iaf och som jag förstått ska det öka blodgenomströmningen i livmodern och öka chanserna men fick besked från HS att de inte skriver ut det till någon. Enligt dem finns det inga bevisade rön som visar att det skulle ha någon som helst positiv effekt. När jag berättade om Falun så skulle de kolla upp detta igen men blev förvånad över att de är så dåligt pålästa. Vad är er erfarenhet? Finns det forskning på området här som HS inte känner till? Ska även maila till Reprocentralen men inte hunnit detta ännu.

Kram

Väntar på ÄD i v.6
  • villsågärna38
    kramiiis skrev 2010-01-19 14:10:18 följande:
    villsågärna: jag kommer få trombyl utskrivet av HS troligtvis, vi hade en diksussion om det på nybesöket och hon ansåg att det inte skulle skada och att det kan hjälpa men att hon inte lovar. Näe det försår jag oxå... Hon skulle iaf skriva in det i våran journal att vi skulle få det. Annars pressar jag dem igen med lite artiklar som underlag så får väl se hur det blir när vi väl är där. Annars tar jag barnalbyl...
    Tack gumman! Maila gärna lite artiklar om du har. Har också tänkt pressa dem Kram
    Väntar på ÄD i v.6
  • villsågärna38

Precis pratat med Huddinge igen och de vill inte skriva ut Trombyl. Ssk Kristina hade konfererat med Margareta Fridström. Surt tycker jag så ska jag ha recept måste vi nu kika på annat håll. Har du bra tips på läkare Estra så inboxa gärna Annars kanske vi kan fråga en av makens kompisar som är läkare på akuten, de har gjort ivf och är rätt insatta iaf. Han kanske kan fixa ett recept i så fall. Jäkla skit att de ska vara så krångliga...

Väntar på ÄD i v.6
  • villsågärna38
    Miranda01 skrev 2010-01-19 20:41:51 följande:
    Ska göra ÄD på KS i vår. Väntar på brev hem att de har hittat en donator. Man blir helt nervös! Vill så gärna att det ska bli ett barn
    Va roligt!!! Välkommen i gänget Du får gärna hänga med oss i tråden Vi som ska göra vårt första ÄD-försök 2010 också om du vill. Det här är året då det ska hända - nu jäklar ska vi också bli mammor!!!! Kram

Kramar till alla er andra med
    Väntar på ÄD i v.6
  • villsågärna38

Idag kommer det att handla om Ofrivillig Barnlöshet på Efter 10 med Malou på fyran. Har ställt in digitalboxen för inspelnng och tänkte att jag skulle tipsa er Intressant att se hur de kommer att ta upp denna fråga. Idag ska det visst handla om embryodonation. De verkar ha ett tema för hela veckan:

www.tv4.se/1.1455295/2010/01/22/barn_till_varje_pris

Kramar till er alla

Kramiiis: Va spännande!!! Ska hålla tummarna stenhårt för dig imorgon. Det kommer säkert att gå superbra!!!! Kram

Väntar på ÄD i v.6
  • villsågärna38
    kramiiis skrev 2010-01-25 10:33:01 följande:
    eller vänta malou är ju nu va, på morgonen?? hmm har ju ingen tv på jobbet Får kolla på datorn sen kanske. trött idag. haha
    Yes, det var nu kl. 10 Men det finns säkert på TV4 play sen. Kram
    Väntar på ÄD i v.6
Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6