• Bette

ÄD på KS/Huddinge tråd 6

villsågärna38 skrev 2010-02-08 13:45:49 följande:
    PS. Det ringde precis på dörren, mamma och pappa har redan skickat blombud till oss (de bor i Norrland). Det värmer hjärtat!!! Kram
    Vad härligt att de har skickat blommor till er. Det kommer att gå vägen för er under våren, se det så här, ni gjorde ju inget försök den här gången egentligen alltså har ni inte misslyckats på något sätt. Ni får alla ägg nästa gång och det är förmodligen snart, under tiden skall du bara ta det lugnt och passa på att njut av goda viner etc.

För oss var IVF inget alternativ så vi gick till ÄD direkt så jag har "bara" genomgått två hormonbehandlingar.

Styrkekramar

Bette
  • Bette

Godmorgon tjejer,

Idag skall jag och C iväg och äta lunch, förhoppninsvis sushi. Först skall vi ha en lugn morgon med mys framför tv:n. Hoppas att alla mår toppen.

Villsågärna: Hoppas de hör av sig snart om att ni är mottagarpar 1.

Kram

Bette

• Bette
    villsågärna38 skrev 2010-02-09 16:46:21 följande:
    Hej kära vänner! Blev inte mycket sömn i natt, kunde inte sluta gråta men mår iaf lite bättre idag. Ibland funkar det att bryta ihop och komma igen som man brukar säga. Sakta men säkert får vi ta oss igenom detta helt enkelt för att gå vidare igen. Vi vet att vi kommer att vara mottagarpar ett nästa gång så det är ingen fara med det. Det vi inte vet är om det blir med "vår" donator eller någon annan. Vi fick ju kontakt med en tjej här på FL i höstas och hon lämnar sina andra infektionsprover i mitten på mars och sedan handlar det om att synka henne eller någon annan mot mig med start på min mens i slutet på mars då jag ska börja med p-piller. (Tjejen på FL är anonym för oss så vi skulle gärna ha henne som direktdonator men vet inte om HS godkänner). Prel startar vi någon gång i april enligt samtal igår med Kristina/ssk på Huddinge. Vi får se vad de kommer fram till bara, vem det blir, men det skulle vi få veta inom kort. Kramar
    Då är det ju snart behandlingsstart, ta det bara lugnt och njut, jag säger njut för sedan är det 10 månader minst utan gott vin{#lang_emotions_wink}. Försök koppla av och bara ha det bra, ta en spabehandling t ex eller åk iväg bara du och maken en helg.

Många kramar

Bette
  • Bette
    villsågärna38 skrev 2010-02-09 19:12:17 följande:
    Har visualiserat en barnvagn idag också - tycker om dina idéer. Gillar boken The secret och den handlar mycket om det. Att se det framför sig. På nåt sätt ska det gå. Om det är via ÄD eller på sikt via adoption (vi står i kö sen ett år) får vi se men någon gång ska vi ha barn jag och min man Kramar
    Det är klart att du kommer få barn via ÄD. Du kommer säkerligen få ett plus i vår om inte då så får du ett i år.

Massa kramar

Bette
  • Bette
    RedTopaz skrev 2010-02-09 21:50:09 följande:
    En fråga till er? Hur mycket får ni veta om donatorn? Hår/ ögonfärg? Ålder? Osv?
    Vi gjorde ÄD i Riga och vi fick veta hår, ögonfärg och längd, vi fick säga om vi ville ha den donatorn eller om vi ville vänta tills de kom med ett nytt förslag.

Bette
  • Bette
    Bette skrev 2010-02-10 09:50:01 följande:
    Vi gjorde ÄD i Riga och vi fick veta hår, ögonfärg och längd, vi fick säga om vi ville ha den donatorn eller om vi ville vänta tills de kom med ett nytt förslag. Bette
    Vi fick även veta ålder på donatorn.

Bette
  • Bette

Hej på er,

Idag har vi bara tagit det lugnt jag och C, vi var iväg igår, man blir så trött hela dagen går ju rätt fort, med blöjbyten och matningar etc så idag behövde vi bara ha en dag för oss själva, det är rätt skönt och bara vara hemma och softa. Igårkväll var C så trött så han somnade i babysittern som står i soffan kl 19:30 ca och sedan så nattade jag honom vid kl 21:00 och så sov han till kl 07:30.

Ha en superbra dag

Bette

• Bette

Godmorgon tjejer,

Jag hoppas att ni får en riktigt bra dag. Nu har C vaknat så jag ska ta hand om honom, byta blöja och mata och så där. Sedan så ska vi träffa en kompis och hennes lilla tjej idag, det kanske blir i Kista, vi får se.

Ha det superbra

Bette

• Bette
    Emmylou skrev 2010-02-11 10:02:14 följande:
    Hej på er! I dag ska vi till min Mamma i Sollentuna. A har sovit jätteknöligt. Tror det blev drygt 10 uppvaknanden i natt. Knöligt flera nätter senaste veckan, först blev han ju sjuk. Det händer så otroligt mkt i hans värld nu, tror han bearbetar allt i sömnen också. Första tanken i morse var- jag orkar inte åka dit i dag. Men, det är bara att ta sig i kragen & hoppas på att det blir en mysig dag. Snart kommer As Morfar & hämtar oss, transporten klagar jag inte på! Sen får vi skjuts hem med maken. Bette- Hoppas ni får d bra i Kista! Hoppas ni alla får en mysig dag, i morgon är det fredag igen På måndag är ni ju alla välkomna hem till mig i Åkersberga kl 15, ingen som har missat det hoppas jag. Pricken har jag skickat meddelande till, hon har inte varit här inne på länge. Bette & Kramiiis (som har sagt att ni vill komma på måndag): Jag inboxar er i morgon. Kram
    Inboxa imorgon, det blir superbra det. Jag vet att känner man sig däckad så är det inte roligt att åka iväg, men å andra sidan brukar det bli bra när man är iväg.

Bette
  • Bette
    Emmylou skrev 2010-02-11 10:17:15 följande:
    OK! Annars blir det du & jag Bette. För min del kan vi ses ändå. Bara du inte är en yxmördare Kram
    Jag lovar jag är ingen yxmördare{#lang_emotions_wink}.

Bette
  • Bette
    Brikken skrev 2010-02-11 18:46:23 följande:
    Var ute och åt middag igår, inget smakade bra, fisken som var dyr och tjusig smakade havsbotten och chokladmoussen bara växte i munnen...men sambon åt glatt upp min också.. Nu är det andra gången som jag inte kan äta choklad och jag mår illa jag bara tänker på choklad!? Helt galet jag som verkligen brukar gilla det!! 2 dygn kvar sen vet jag! Hoppas nu bara att jag inte är skengravid av hormonbehandling och önsketänkande :)
    Jag tror att du väntar barn, jag tycker det låter så. Hoppas innerligt att få läsa om ditt plus.

Bette
  • Bette
    Coulis skrev 2010-02-11 20:23:23 följande:
    kramiiis, vad spännande att ni har fått ett datum. Hoppas att tiden går fort! Hej Brikken, vilka fantastiska vänner du har! Hoppas att det blir ett fett plus! Jag tjuvtestade också tre dagar i förväg och fick ett snabbt plus. Estra, läskigt med en sån rejäl vurpa, men om du har känt bebisen efter det så är det säkert helt okej. Han eller hon ligger bra där inne i en massa vatten som stötdämpar. Idag har min lillkille och jag varit ute på vår första promenad på egen hand, vilket underbart väder det var! Jag nojjade lite i dom branta nedförsbackarna att jag skulle halka och tappa barnvagnen men det gick bra. Ikväll glömde jag bort mig och åt en massa vitlöksbröd, det är ju så gott, hoppas bara inte lilleman får lida för det, han har varit lite gasig ibland senaste veckan. Underbart med helg imorgon, då ska jag få sovmorgon! Kramar från Coulis
    Jag har vurpat en gång med barnvagnen och det var inget kul alls, jag lyckades dra ner barnvagnen så att den inte rullade ner för backen och bebben klarade sig utmärkt. Nu skall jag bada bebben och sedan blir det till att natta honom.

Kramar Bette
  • Bette

Godmorgon tjejer,

Hoppas att allt är bra med alla. Idag blir åter en lugn dag med C och vovven, blir promenad och bara softa.

Ha en superbra dag

Bette

• Bette
    villsågärna38 skrev 2010-02-12 09:39:57 följande:
    Hej! Kikar in och säger hej till er. Tänker på er alla men orkar inte vara så mycket här inne just nu. Luften har liksom gått ur oss. Kommer säkert igen snart igen men behöver lite tid att återhämta mig. Kramar till er alla
    Det kommer snart att gå vägen för er, ni kommer att få ert efterlängtade plus.

Bette
Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6