• Bette

ÄD på KS/Huddinge tråd 6

Hej på er,

Hoppas att alla mår riktigt bra. Imorgon bär det av till sjukhuset, nu börjar det bli riktigt pirrigt.

Emmy: Bra tips att ha en mjuk matta som de kan ligga på.

Pricken: Hur går det för dig med parveln?

AnkieG: Hoppas att allt är bra med blodtrycket, det är snart dags för dig också, så spännande.

Estra: Hoppas att det går bra för dig hos bm. Du får väl höra med de vad de tycker att du skall göra, om du skall göra NUPP/KUB.

Kramar

Från en pirrig Bette

• Bette
    NKmamma skrev 2009-11-30 21:25:59 följande:
    Bette hoppas du får sova inatt. Själv la jag mig tidigt för att vara utvilad och det slutade med att jag sov en timme på hela natten.
    Jag känner mig inte så trött, men skall snart gå och lägga mig. Skall bädda rent i sängen först, maken får hjälpa mig med det.

Bette
  • Bette

Hej på er,

Jag är mamma till en kille som föddes 1/12 3950 gram och 53 cm. Vi är kvar på sjukhuset, det var en turbulent början. Vi är på neonatalen, längtar hem, kommer nog åka hem vilken dag som helst. Uppdaterar mer snart, nu är det mjölkcentralen som ropar.

Bette

• Bette

Hej på er,

Vi åker hem imorgon. Det var en turbulent start för oss alla, men det har gått bra. Han fick sondmatas ett dygn och övervakas på grund av att han hade andningsuppehåll och kräktes upp all mat han fick i sig. Nu däremot är allt bra och han talar om för oss när han är hungrig och vill byta blöja osv. Han är världens gosigaste. De röntgade lungor och tarmar här och det var u.a. så skönt. Min livmoder ville inte dra ihop sig direkt efter det att de plockat ut snutt, fick massa dropp, mådde illa fick med mot det och sedan hade jag svårt att få in luft, men alla parametrar var bra.

Parveln är väl uppkollad här och det känns skönt, sover i egen säng och det går utmärkt.

Kramar

Bette

• Bette
    Emmylou skrev 2009-12-06 17:42:10 följande:
    Bette- Oj, vilken tuff start ni haft! Hoppas personalen var bra & att ni känner er trygga inför hemfärd i morgon. Det kommer gå jättebra! Stor Kram till dig & lillkillen
    Jo det var turbulent start, det ska bli skönt att komma hem.

Bette
  • Bette

Personalen är mycket bra här, vi är väl omhändertagna.

Hoppas att allt är bra med A och familjen.

Bette

• Bette

Hej,

Vi har kommit hem och allt är toppen, killen är mycket hungrig och vaken var han inatt, men nu är han helt däckad och ligger i sin babysitter och sover för fullt.

Vi ger extra tillägg tills mjölken kommer igång ordentligt, jag har hyrt bröstpump för att skynda på processen.

Bette

• Bette

Halloj på er alla,

Vill bara dela med mig av några braiga tips jag fick på neo, barn skall ha napp det är bra för matsmältningen, även de för tidigt födda där får napp, speciella små nappar. Om barn är mycket gasiga så kan man smörja med olivolja på rumpan så brukar det släppa.

Ha en superbra kväll

Bette

• Bette
    AnkieG skrev 2009-12-09 20:39:15 följande:
    Hej på Er! Nu är jag oxå mamma!! Blev inlagd förra måndagen på SÖS och blev igångsatt i fredags kväll så 03.06 (5/12) tittade en lite tjej ut som vägde 3080 och var 49 lång. Vi åkte hem i måndags och allt är bara helt underbart. Kommer snart en ny uppdatering
    Stort grattis till lilltösen, visst är det underbart att äntligen ha sin parvel hos sig. Lilla Christian bara äter och sover. Har ikväll varit ute och promenerat med grannen och hunden följde med också, helt underbart. Det var alldeles underbart att promenera med vagnen, den är lätt och smidig. Nu ropas det, skall mata lilla killen och byta blöja osv.

Kramar

Bette
  • Bette

Har precis varit ute och promenerat med sonen, hade svårt att få honom till ro. Vad mysigt det var. Nu sover han gott. Han hade ätit för mycket och då kräks han så klart, det är ett litet matvrak vi har.

Sov så gott

Bette

Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6