• Bette

ÄD på KS/Huddinge tråd 6

Hej Emmy och ni andra,

Hoppas att sexmånaderskontrollen går bra. Härligt att dagen med mormor blev kanon. Idag skall jag och C bara ta det lugnt, handla lite blöjor och så där och sedan softa hela dagen, det blir lite som vanligt. Imorgon skall jag iväg och klippa mig och då får C följa med, det är i Centrum så då somnar han i vagnen på vägen dit, han älskar att sova eftermiddag i vagnen.

Bette

• Bette

Hej alla,

Inatt sov C från kl 22:30-02:30 och sedan från kl 03:00 någon gång till 08:00, sedan så var han pipig och har inte velat somnat om, nu softar han i sin babysitter i soffan i vardagsrummet gosigos.

Han är så supermysig. Man får dock vara beredd med trasor och papper för att han kräks överskottet av mat som han får i sig.

Ha en superbra dag allihop

Bette

• Bette
    plupp06 skrev 2010-01-26 11:09:59 följande:
    Är så himla nervös, ska på RUL i eftermiddag. Tankarna snurrar, tänk om något är allvarligt fel eller tänk om det inte finns något kvar. Varför kan jag aldrig koppla av och njuta av att jag äntligen lyckats bli gravid.
    Vet precis som Emmy också hur det känns, så fort man varit på ett UL och allt är bra är man nöjd men nästa dag kan man vara minst lika nervös för att något skall gå fel. Ett tips är att skaffa en angelsound så du kan lyssna på hjärtljud hemma, det gjorde jag, jag lyssnade när jag tyckte att det var lite lite aktivitet etc, superbra att ha.

Idag har vi varit på promenad med en tjej som har tvillingar och så fikade vi, det var trevligt.

Kram

Bette
  • Bette
    kramiiis skrev 2010-01-26 13:59:03 följande:
    pricken: tack usch låter riktigt jobbigt när man inte kan få dem att sova. kram på dig! estra: tänker på dig och hoppas allt går super! Det gick bra hos kuratorn idag. tror jag iaf Men hon sa att vi skulle ladda inför nästa försök och undrade när det var planerat att det skulle bli. Så verkar ju inte vara så att hon tänkte ställa till det för oss... ett steg till på vägen avklarat. Bara hoppas pappret med godkännande dimper ner i brevlådan så att jag sen kan ligga på KS och få donator kram på alla
    Jo det är jobbigt det där med sömnen ibland, särskilt de första veckorna, då vaknar de varje timme eller varannan och skall ha mat och närhet. Nu vaknar C en gång på natten och skall ha mat och så sover han 4 timmar ca på dagen brukar det bli om jag är ute och promenerar med barnvagnen etc.

Bette
  • Bette
    kramiiis skrev 2010-01-26 17:10:01 följande:
    bette: kanske är bra att man är van med lite sömn då har alltid sovit dåligt, inte mer än någon timme i följd senaste åren. Har försökt få ordning på den länge nu, men inte ens mha sömntabletter går det... kansek det går när man är mamma och inte "får" sova av den anledingen. Hihi. härligt med promis kram kram
    Jo jag tror det stämmer, när man väl är mamma och inte får sova då längtar man ännu mer efter sömn.

Nu skall jag käka frukost och titta på morgontv.

Kram

Bette
  • Bette
    plupp06 skrev 2010-01-26 17:09:08 följande:
    Tack för tanken, det gick bara bra! Blev genast mycket lugnare när de hittade 2 armar, 2 ben, ett hjärta, magsäck, lever och sist men inte minst en liten..... 
    Vad härligt att det gick bra, grattis{#lang_emotions_flower}. Tog ni reda på kön under UL?

Bette
  • Bette
    plupp06 skrev 2010-01-27 10:38:34 följande:
    Japp, det är "troligtvis" en pojke! Så min teori att om man mår väldigt illa så bär man på flickfoster stämmer inte.
    Vad härligt med en liten kille, grattis. Jag mådde inte så illa under min graviditet och jag har ju fått en grabb så det stämmer nog inte som du säger.

Kramar

Bette
  • Bette

Hej,

Jag var i Centrum idag med C och klippte topparna bara, han var lugn hela tiden och sedan handlade vi lite på vägen och så tog vi bilen hem. Jag väntar på att maken skall komma hem, då tänkte jag ta bilen över till en annan affär och köpa blöjor och lite sådant. Inte kul väder, tänker vara inne hela dagen imorgon och mysa med C och titta på TV. Han är världens gosigaste lilla kille. Nu skall jag byta blöja och mata lilla underverket.

Kram

Bette

• Bette
    Pricken76 skrev 2010-01-28 12:48:51 följande:
    Men jösses vad tungt det är att dra vagn i all jäkla snö. Blir helt matt i hela kroppen. Tror att jag går i ide nu, kommer fram till våren när det börjar knoppas på buskarna. Här syns knappt trottoarerna, är lättast att gå i gatan men det är läskigt med bilarna. Näe du, inga fler promenader i dag. Tror det blir te och bullar i soffan nu. Sweet!
    Idag kommer vi vara inne hela dagen och bara mysa, de har inte plogat uppe hos oss. De är alltid sist med att ploga här, har ringt kommunen och gnällt, jag sade att vi är fler barnfamiljer och jag menar man vill faktiskt kunna komma ut med barnvagnen och gå. Jag fattar inte att de inte tänker på oss som har barn och på alla pensionärer med rollatorer och alla de som är handikappade och tar sig fram med rullstolen. Nej nu får det inte komma mer snö tycker jag.

Inatt sov C hela natten rakt igenom, helt otroligt. C sov från kl 22:30-07:00 det var nice, hoppas att det fortsätter så. Inatt var det maken som väckte mig med sina snarkningar istället, man är ju mer lättväckt nu för tiden.

Jag har dragit ur telefonjacken, så skönt och så har jag mobilen på ljudlöst för nu vill jag ha det lugnt och skönt och ringa de jag vill ringa från mobilen. Vi har faktiskt sagt upp vårt fasta abonnemang vi använder inte det så mycket.

Ha en superbra dag i snökaoset

Bette
  • Bette
    Pricken76 skrev 2010-01-29 09:59:53 följande:
    I dag ska vi vara hemma hela dagen. Får besök av en kompis så det ska bli trevligt. Tänkte då passa på att dammsuga och städa toaletterna, kul va I eftermiddag kanske jag lägger henne i vagnen och rullar ut på tomten så får hon lite luft i varje fall. Emmy: Glöm inte att stretcha efter din massiva snöskottning. Bette: Grattis till en hel natt för dig själv. Min Skrutta sov 23.45-05:10 Här är man glad för det lilla. Inte fy skam att få sova 5 timmar själv. Hurra. Trevlig fredag.
    Det är ju toppen med sömnen nu för er. Inatt sov C från 22:30-05:30 så det är toppen det med, han somnade om vid kl 06:00 och sov till 09:00 så det är bra. Idag skall vi ut och gå en sväng och handla lite. Igår var vi inne hela dagen, förutom att jag precis som Emmy var ute och skottade delar av vår uppfart samt framför huset, jag skottade bort vallen som plogbilen kört upp. Igår på kvällsnyheterna handlade det om all snöröjning, om vart de skall göra av all snö osv, förr fick man tydligen dumpa snön i havet osv. Viss snö får dumpas i mälaren det har de dispans på. Det är helt otroligt vilken vinter vi har, vi går nog inte mot varmare tider utan vi går säkert mot kallare tider tror jag.

Bette
Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6