Pricken76 skrev 2010-01-28 12:48:51 följande:
Men jösses vad tungt det är att dra vagn i all jäkla snö. Blir helt matt i hela kroppen. Tror att jag går i ide nu, kommer fram till våren när det börjar knoppas på buskarna. Här syns knappt trottoarerna, är lättast att gå i gatan men det är läskigt med bilarna. Näe du, inga fler promenader i dag. Tror det blir te och bullar i soffan nu. Sweet!
Idag kommer vi vara inne hela dagen och bara mysa, de har inte plogat uppe hos oss. De är alltid sist med att ploga här, har ringt kommunen och gnällt, jag sade att vi är fler barnfamiljer och jag menar man vill faktiskt kunna komma ut med barnvagnen och gå. Jag fattar inte att de inte tänker på oss som har barn och på alla pensionärer med rollatorer och alla de som är handikappade och tar sig fram med rullstolen. Nej nu får det inte komma mer snö tycker jag.
Inatt sov C hela natten rakt igenom, helt otroligt. C sov från kl 22:30-07:00 det var nice, hoppas att det fortsätter så. Inatt var det maken som väckte mig med sina snarkningar istället, man är ju mer lättväckt nu för tiden.
Jag har dragit ur telefonjacken, så skönt och så har jag mobilen på ljudlöst för nu vill jag ha det lugnt och skönt och ringa de jag vill ringa från mobilen. Vi har faktiskt sagt upp vårt fasta abonnemang vi använder inte det så mycket.
Ha en superbra dag i snökaoset
Bette