• lindamit

Nya vänner i söderort/sthlm?

Hej hej!

Linda heter jag, är snart 24 år och väntar mitt andra barn nu i slutet på december. Storebror Neo blir 3 i mars!

Jag känner få som har eller väntar barn så det skulle vara jättekul om det finns fler därute som är i samma situation. Du behöver absolut inte ha barn sen innan men det skulle såklart vara roligt också =)

Någon som känner igen sig? Skriv gärna i så fall =)

• Svar på tråden Nya vänner i söderort/sthlm?
  • metste
    Elinsmamma skrev 2010-01-28 20:20:17 följande:
    JAA, berättade för tjejerna när vi sågs förra veckan, det är fortfarande tidigt så allt kan hända, men jag är och var chockad...det blir ju väldigt tätt mellan barnen... Är mest bara galet trött nu men det var jag med Elin också, somnade 20.30 igår och sover middag varje dag med Elin...=) har bestämmt mej för att gå in och jobba 15 april fram till juli, sen blir det semester och mys med Elin någon månad till innan bebisen kommer...=)
    ÅÅ va kul! Jag håller tummarna för att allt ska gå bra vilket jag tror att det gör. Att det blir tätt mellan barnen är ju bara kul men jag förstår hur du tänker men det är så kul när man ser hur roligt de har tillsammans och hur mycket de tycker om varandra då glömmer man allt det jobbiga. Då hinner du inte jobba så länge då, det var som för mig jag jobbade bara i tre månader. När är den beräknad till? Kram
  • lindamit
    metste skrev 2010-01-27 13:16:22 följande:
    Linda: Ja det är nog lika bra att vi träffas nästa vecka i stället så det inte blir så stressigt för jag antar att även du måste hämta från förskolan kl 15. Ja det där med att ta bort stygnen tyckte Teodor var värre än att sy, enligt hans pappa som fick gå med honom till VC, så att du är beredd på det ;) Det konstiga var att när Teodor slog sig så kom det kanske en droppe blod, blödde inget fast att man såg skallbenet......konstigt tyckte jag, blödde Neo nåt? Verkar som att vi har två vildar kanske ska de få träffas nångång, skulle va kul de är ju nästan lika gamla.Då kör vi träffen nästa vecka i stället, jag kan de flesta dagarna då skulle jag tro, när kan ni andra?
    Ja det var verkligen skumt! Neo blödde massor. När Amit kom till dagis efter att de ringt så hade inte fröknarna fått tvätta av honom så allt blod hade runnit ner längst hela högra halvan av ansiktet och in i ögat så alla trodde att det var jätteallvarligt =) Som tur var så var det ju inte det och nu är stygnen borttagna. Han ser ut som en krigare i ansiktet med ett stort blåmärke runt ögat (som blivit gult nu) och ett rött streck rakt över öonbrynet... Så kan det gå! Hoppas de lär sig en läxa varje gång de skadar sig!

Skulle vara jättekul att låta de träffas tycker jag! skiljer ju bara några månader och nu kommer de månaderna ju inte ens märkas. Vi får höras om någon passande dag! Kanske när det blivit lite bättre väder och man kan vara i någon park istället?

Jag kan träffas på tisdag! Hoppas ni andra också kan då =)

Frida: jättetråkigt att höra om allt som hänt er  senaste tiden =( Att allt ska komma på samma gång också. Hoppas ni har frisknat till iaf! Du får knapra järntabletter i massor nu för att orka med de första månaderna och en liten Elin!

Gabby: Hoppas laurina också mår bättre nu! Magsjuka är inte roligt!
  • Elinsmamma
    Tack Linda, jag behöver lite puch....=)

Vi kan ses på tisdag efter babysimmet, brukar vara klara vid 11.30 tiden...
    Skulle vi ses hemma hos Mette?
  • metste

Linda: Ja vi får se till att Teodor och Neo får träffas det skulle va jätte kul. Ja att släppa de lösa i en park kanske inte är en så dum idé :).
    Men så dramatiskt det blev, vad var det som hände? Teodor hoppade i soffan och ramlade och slog sig mot soffbordet men inget blod jätte skumt men han fick sitt jack en liten bit över ögonbrynet kanske är mindre kärl där. Gick det bra att ta bort stygnen?

Ja tisdag passar mig också. Hoppas alla barn och föräldrar är friska då.

Frida: Hur mår Elin nu, bättre idag? Och hur mår du?

• metste

Glömde att skriva att vi kan vara hos mig på tisdag :) Ca halv tre måste jag åka o hämta Teodor på förskolan då. Ska vi säga vid 11, så kan ni komma när ni är klara på babysimmet Frida?

• Elinsmamma
    metste skrev 2010-01-29 21:29:01 följande:
    Glömde att skriva att vi kan vara hos mig på tisdag :) Ca halv tre måste jag åka o hämta Teodor på förskolan då. Ska vi säga vid 11, så kan ni komma när ni är klara på babysimmet Frida?
    Toppen Mette, vi kommer efter simmet. Kul!
  • metste

Va kul att träffas på tisdag! Ska vi göra som vi brukar att man tar med lunch så fixar jag fika! Vi har tyvärr ingen micro men barnmat brukar jag värma i vattenbad och har man lunch som behöver värmas funkar ju ugnen :)
    Vilka är det som kommer så jag vet vilka jag ska maila adress till?

• lindamit

Maila adressen till mig! Som det ser ut nu så kommer jag och Milo =)

• metste
    Det här är ju typiskt, Jonatan fick feber igår kväll, idag har han ingen feber är relativt pigg men snorig. Jag vet inte hur vi ska göra imorgon, jag kan ju se under dagen hur han verkar må. För  min  del  får ni gärna komma men  jag vet  inte om han smittas de behöver ju inte vara så nära varandra. Annars kan vi flytta  på det till nästa vecka eller i slutet av denna, vad tycker ni?
  • metste

Jonatan har haft lite feber hela dagen o är lite hängig. Kanske bäst att flytta fram träffen så han inte smittar alla, eller vad tycker ni? ÅÅ va tråkigt jag som sett fram emot att ses, satt bara hemma förra veckan för att jag var sjuk nu verkar det som att det blir samma igen :( ÅÅ nu vill jag bara att våren ska komma så man slipper alla dessa sjukdommar!

Svar på tråden Nya vänner i söderort/sthlm?