• lindamit

Nya vänner i söderort/sthlm?

Hej hej!

Linda heter jag, är snart 24 år och väntar mitt andra barn nu i slutet på december. Storebror Neo blir 3 i mars!

Jag känner få som har eller väntar barn så det skulle vara jättekul om det finns fler därute som är i samma situation. Du behöver absolut inte ha barn sen innan men det skulle såklart vara roligt också =)

Någon som känner igen sig? Skriv gärna i så fall =)

• Svar på tråden Nya vänner i söderort/sthlm?
  • Elinsmamma
    HJ81 skrev 2010-01-13 20:59:45 följande:
    Passar mig jättebra vid 11, Mira brukar oftast sova framåt 13 så då blir det perfekt att sova efter det:) Tänker ni ta med lunch och äta där eller ska vi fika/äta nånstans i närheten efteråt?
    Men vi säger onsdag vid 11 tiden då, lite lek och fika efteråt..det finns två ställen på kulturhuset vad jag vet.....
  • Mamisita

Hejsan denna tråd verkar passa mig, kanske man får hoppa in här trots att ni ligger lite före???

Bor söder om sthlm och väntar syskon som är beräknad om ca 4v. Hemma har vi en förväntansfull blivande storasyster på 3,5 år

Ha en bra dag!

• HJ81
    Mamisita skrev 2010-01-14 13:12:14 följande:
    Hejsan denna tråd verkar passa mig, kanske man får hoppa in här trots att ni ligger lite före??? Bor söder om sthlm och väntar syskon som är beräknad om ca 4v. Hemma har vi en förväntansfull blivande storasyster på 3,5 år Ha en bra dag!
    Hej! Självklart får du också hoppa in, bara kul med fler nya bekantskaper! Spännande med en till bebis, jag läste i din presentation vad som hände förra gången, beklagar det. Förstår att det känns nervöst nu.
    Vill du inte hänga på nästa vecka då?  Vore jättekul!
  • lindamit
    Oj vad ni skriver och planerar!!
    Är det onsdag som gäller på Kulturhuset? Eller har jag missförstått helt? =) Funtar på att haka på då!

Vad roligt att fler hittat hit också, klart du får hoppa in Bejbybåm, och det skulle vara roligt om du också vill ses nästa gång Gabby!

Frida: Japp, det vart en liten mörkare miniman den här gången, får se om kalufsen stannar kvar =)
  • Elinsmamma
    lindamit skrev 2010-01-15 09:48:15 följande:
    Det blir kul att se lilla Milo på onsdag, Elin håller på att få fler tänder och kinkar rejält..
    I natt vaknade hon vid 4, och somnade om någon stund här och där det är hennes mamma lite mindre nöjd med...

Vi pallrade oss iväg till öppna förskolan en sväng allafall, men jag känner mej lite mossig i huvudet. =)
  • Mamisita

Tack för välkomnandet, vad är det ni planerar nästa vecka?
    Har det ganska uppbokat med läkarbesök mm men passar det så hänger jag gärna på!

HJ81: tack för omtanken

• Elinsmamma
    Mamisita skrev 2010-01-15 21:46:14 följande:
    Tack för välkomnandet, vad är det ni planerar nästa vecka? Har det ganska uppbokat med läkarbesök mm men passar det så hänger jag gärna på! HJ81: tack för omtanken
    Vi ska till Rum för barn på kulturhuset och sen blir det fika efteråt. Onsdag vid 11 har vi sagt...
  • gabby23
    Ja jag tänkte komma:)
  • HJ81
    Kul Linda om du också hänger på! Längtar ju efter att få träffa lilla Milo. Jag älskar verkligen nyfödda bebisar!!

Mira verkar va inne i en utvecklingsfas nu, läste att de går igenom en runt 13 mån. De senaste dagarna har hon varit så jobbig så vi knappt står ut. Jag har tom nästan skrikit på henne.. Man blir ju galen till slut när det bara är gnäll gnäll hela tiden. Hon lärde sig äntligen gå för ett par dar sen, gick nästan bara själv och jag var så glad. Men nu plötsligt vill hon knappt gå alls. Bara hålla handen hela tiden. Tålamod får man ha. Jaja vad jag skulle säga var att jag hoppas verkligen att hon blir sig själv tills onsdag igen.
  • metste

Hej! Va kul att vi blir så många på onsdag! Ska bli spännande att få träffa Milo! Kl 11 vid rum för barn?

Svar på tråden Nya vänner i söderort/sthlm?