• lindamit

Nya vänner i söderort/sthlm?

Hej hej!

Linda heter jag, är snart 24 år och väntar mitt andra barn nu i slutet på december. Storebror Neo blir 3 i mars!

Jag känner få som har eller väntar barn så det skulle vara jättekul om det finns fler därute som är i samma situation. Du behöver absolut inte ha barn sen innan men det skulle såklart vara roligt också =)

Någon som känner igen sig? Skriv gärna i så fall =)

• Svar på tråden Nya vänner i söderort/sthlm?
  • HJ81

Jag och Gabby har bestämt att ses precis innanför ingången till Kulturhuset, antingen kommer ni andra också dit eller så möts vi där uppe. Våning 4 har jag för mig att det ligger på.

En sak som är bra att tänka på är att de har ingen micro där, ifall barnen behöver äta medan vi är där. Det går att värma på Teaterbaren 2 våningar ner, annars får man ge nåt annat om man inte har tex mat-termos.

• lindamit

Roligt att träffa alla igen! Vi är där vid 11 om inget oväntat händer =)

Och Mira kommer snart att vara mer sälvständig Helena, håll ut bara! Vet precis hur du känner, kom på rätt tidigt med Neo att jag inte är någon bebismamma egentligen för jag uppskattar mer när de är mer självständiga och går att prata med. Samtidigt inser rman hur sjukt snabbt bebistiden går och hur kort den faktiskt är så den här gången ska jag passa på att njuta mer av den för det är ju ändå rätt mysigt när de är så pass beroende av en! =) Men det är svårt att se det där mysiga när det känns jobbigt såklart...

Vi ses på onsdag!

• Elinsmamma
    Hej tjejer

Elin och jag möter er vid nere vid entren vid 11 tiden.

Helena: Ur utvecklingsfaserna kommer alltid något gott, så försöker jag tänka, för tålamodet tryter ju lätt många gånger.

Konstigt att de inte har någon micro där uppe..=(

• metste

Vi kommer också kl 11 utanför entrén, men vilken entré är det? Ja Helena utvecklingsfaserna är jobbiga, tror att J är i någon också för han sover så dåligt men det går så mycket upp och ner ibland sover han jätte bra och ibland kan han typ vakna hela tiden och det är frustrerande specellt som man tror att han ska börja sova hela nätter. Men såfort de är ute ur "faserna" så glömmer man snabbt hur det var o det är ju bra!

• gabby23

kan bara hålla med om det ni skriver, det är så jobbigt ibland och man känner sig så trött hela tiden, det är krävande att vara små barns förälder helt klart! men det är samtidigt så underbart och ger så mycket, men det kan va lite svårt att tänka på när man blir lite lätt galen!!hahah

• HJ81

Tack för de peppande orden, man får försöka ha tålamod helt enkelt. Tack och lov så sover Mira jättebra i alla fall, jag hade nog inte stått ut med att ha gnälliga dagar + massa uppvak på nätterna. Jaja allt ordnar sig till slut!

Jag tänkte nu på en sak. Vi kommer vara fem eller sex mammor + barn + barnvagnar. Jag funderar på om vi inte ska ta med nåt ätbart till oss och sitta där och äta i stället för att gå till nåt fik? Även om de har rätt gott om plats vet jag att det är svårt att få plats med många barnvagnar på något av ställena. I fika/matrummet på Rum för barn finns det ju rätt gott om plats. Eller vad tror ni?

• metste
    HJ81 skrev 2010-01-18 22:33:50 följande:
    Tack för de peppande orden, man får försöka ha tålamod helt enkelt. Tack och lov så sover Mira jättebra i alla fall, jag hade nog inte stått ut med att ha gnälliga dagar + massa uppvak på nätterna. Jaja allt ordnar sig till slut! Jag tänkte nu på en sak. Vi kommer vara fem eller sex mammor + barn + barnvagnar. Jag funderar på om vi inte ska ta med nåt ätbart till oss och sitta där och äta i stället för att gå till nåt fik? Även om de har rätt gott om plats vet jag att det är svårt att få plats med många barnvagnar på något av ställena. I fika/matrummet på Rum för barn finns det ju rätt gott om plats. Eller vad tror ni?

Va skönt att hon sover på nätterna i alla fall, det önskar jag att Jonatan kunde göra snart. Ja det låter som att det är enklast att ta med nåt att äta där man kan ju också köpa nåt på fiken i Kulturhuset och ta med o äta där.
  • gabby23

Jag tror jag gör så att jag köper någon macka lr nått på ett fik där å tar med upp till rum för barn, då kan man även passa på att värma barnmaten.
    Dom små lär väl ändå behöva riktig lunch!

• Elinsmamma
    HJ81 skrev 2010-01-18 22:33:50 följande:
    Tack för de peppande orden, man får försöka ha tålamod helt enkelt. Tack och lov så sover Mira jättebra i alla fall, jag hade nog inte stått ut med att ha gnälliga dagar + massa uppvak på nätterna. Jaja allt ordnar sig till slut! Jag tänkte nu på en sak. Vi kommer vara fem eller sex mammor + barn + barnvagnar. Jag funderar på om vi inte ska ta med nåt ätbart till oss och sitta där och äta i stället för att gå till nåt fik? Även om de har rätt gott om plats vet jag att det är svårt att få plats med många barnvagnar på något av ställena. I fika/matrummet på Rum för barn finns det ju rätt gott om plats. Eller vad tror ni?
    Det är nog lättast att ta med sej fika upp till Rum för barn, där finns det ju plats, jag gör nog så iallafall...
  • Mamisita
    Elinsmamma skrev 2010-01-15 22:43:44 följande:
    Vi ska till Rum för barn på kulturhuset och sen blir det fika efteråt. Onsdag vid 11 har vi sagt...
    Hade vart roligt med fika men känner att jag får stå över denna gång. Har i övrigt hela veckan inbokad med läkar/bm besök mm och kroppen börjar ge upp så här i slutet. Känns bara som en enda lång jobbig väntan nu, men det där vet ni nog alla om

Hoppas ni får det trevligt
Svar på tråden Nya vänner i söderort/sthlm?