• lindamit

Nya vänner i söderort/sthlm?

Hej hej!

Linda heter jag, är snart 24 år och väntar mitt andra barn nu i slutet på december. Storebror Neo blir 3 i mars!

Jag känner få som har eller väntar barn så det skulle vara jättekul om det finns fler därute som är i samma situation. Du behöver absolut inte ha barn sen innan men det skulle såklart vara roligt också =)

Någon som känner igen sig? Skriv gärna i så fall =)

• Svar på tråden Nya vänner i söderort/sthlm?
  • metste

Ja jag hoppas verkligen att han kommer snart Linda! Men vi kan se under veckan hur det blir. Nästa vecka ska jag nog ha tvåårngen hemma hela veckan för jag vill inte att han ska bli sjuk när vi ska åka till Åre, ska ju fira med min syster som har en nyfödd. Nu ska vi nog adventsfika lite...........håller tummarna för att han vill komma snart Linda. Frida hur är det med Elin nu är hon frisk o pigg igen?

Kram

• Elinsmamma
    metste skrev 2009-12-06 15:30:06 följande:
    Ja jag hoppas verkligen att han kommer snart Linda! Men vi kan se under veckan hur det blir. Nästa vecka ska jag nog ha tvåårngen hemma hela veckan för jag vill inte att han ska bli sjuk när vi ska åka till Åre, ska ju fira med min syster som har en nyfödd. Nu ska vi nog adventsfika lite...........håller tummarna för att han vill komma snart Linda. Frida hur är det med Elin nu är hon frisk o pigg igen? Kram
    Men vi kanske skulle kunna träffas hemma hos oss tex, då kan de större barnen husera fritt..=)
    Mette: Elin är piggelin igen och sover som en stock idag.
    Vi hade adventsfika i eftermiddags för vännerna och deras barn, det var en härlig ljudvolym, vi är inte vana ännu. Elin är ju rätt lugn. På besök var 5 barn i ålder 1-2,5....

Linda: Vi väntar också nyfiket, vet ju hur långsamt tiden går på slutet...=(
  • HJ81
    Elinsmamma skrev 2009-12-06 20:43:01 följande:
    Men vi kanske skulle kunna träffas hemma hos oss tex, då kan de större barnen husera fritt..=) Mette: Elin är piggelin igen och sover som en stock idag. Vi hade adventsfika i eftermiddags för vännerna och deras barn, det var en härlig ljudvolym, vi är inte vana ännu. Elin är ju rätt lugn. På besök var 5 barn i ålder 1-2,5.... Linda: Vi väntar också nyfiket, vet ju hur långsamt tiden går på slutet...=(
    Hej hej nu är jag tillbaka i stan efter en veckas vistelse på Gotland, jag ses gärna i veckan, kan nog de flesta dagar. Vilken dag har du lust att bjuda hem oss då? Vore jättekul att träffas på det sättet, lär Mira uppskatta också:)
  • metste

Hej på er!
    Hur är det Linda har det kommit någon bebis? Vilka kan träffas denna vecka? Va trevligt att du bjuder hem oss Frida, men vi kan vara hos mig också eftersom det är jag som har extra barn så kan han leka här hemma med sina leksaker. Jag kan inte onsdag, men måndag kan jag då med ett barn för då får Teodor gå på förskolan för då är det luciatåg.

Kram på er!

• Elinsmamma
    metste skrev 2009-12-08 12:24:55 följande:
    Hej på er! Hur är det Linda har det kommit någon bebis? Vilka kan träffas denna vecka? Va trevligt att du bjuder hem oss Frida, men vi kan vara hos mig också eftersom det är jag som har extra barn så kan han leka här hemma med sina leksaker. Jag kan inte onsdag, men måndag kan jag då med ett barn för då får Teodor gå på förskolan för då är det luciatåg. Kram på er!
    Hallo tjejer

Helena: Hoppas du haft det bra på gotland! vet att det finns en buss från farsta till Älsvjö och där får man byta, inte allt för krångligt hoppas jag =)
    Vi träffas gärna nästa vecka, måndag låter bra tycker jag. Jag bakar gärna nått smarrigt. =P
    Har träffat en tjej från Sollentuna som har en 9 månader, frågar henne om hon vill komma då
  • lindamit

Hej alla =)

Hoppas ni mår bra och att alla barn är friska!
    Vi mår bra men ingen liten bebbe än... Han är ju egentligen beräknad om 3 veckor först så det är inte så konstigt men när man får höra från MVC att det kan ske när som helst känns det ju ännu mer frustrerande när det inte händer nåt!

Trevligt att vara hemma hos någon också, och att du erbjuder dig att baka till och med Frida, mums =) På torsdag får vi besök här så då kan vi inte heller ses men jag ses gärna också på måndag som det ser ut nu iaf!

• Elinsmamma
    lindamit skrev 2009-12-08 16:51:54 följande:
    Hej alla =) Hoppas ni mår bra och att alla barn är friska! Vi mår bra men ingen liten bebbe än... Han är ju egentligen beräknad om 3 veckor först så det är inte så konstigt men när man får höra från MVC att det kan ske när som helst känns det ju ännu mer frustrerande när det inte händer nåt! Trevligt att vara hemma hos någon också, och att du erbjuder dig att baka till och med Frida, mums =) På torsdag får vi besök här så då kan vi inte heller ses men jag ses gärna också på måndag som det ser ut nu iaf!
    Elin är piggelin och jag har inte varit på Öppna på ett tag
    Toppen! passar måndag för alla? Ska vi sägar vid 11 tiden då?, jag inboxar min adress och nummret, så ni kan ringa om det skulle vara svårt att hitta.
    Vill man äta nått så kan man väl handla det själv, här nedanför finns en wok och en grill. För min del räcker det med att vara kokerska, tvätterska, ibland säger jag till min man att jag driver ett 5 stjärningt..Haha...

sköt om er tjejer
  • metste

Trevligt Frida! Då ses vi då, tror att Teodor går på förskolan den dagen om inte är det ok att han följer med då?

Kram

• HJ81

Kul jag och Mira kommer! Jag köper nog med mig nån mat, om jag känner mig själv lär jag bli hungrig:) Nåt annat du vill att jag ska köpa med är det bara att säga till!

• metste

ja säg till om jag ska ha med mig nåt

Svar på tråden Nya vänner i söderort/sthlm?