Schnauser skrev 2009-12-02 18:56:30 följande:
Jag missade att tvätta ur silikonerna ur håret innan jag började med No Poo. Måste jag börja om? (Använde balsam med silikoner vid min sista schampootvätt.) Har ett billigt schampoo med SLS. Kan jag bara köra en mellantvätt med det innan jag fortsätter med No Poo? Känns lite surt att sabba sin kur och börja om från början. Mitt thai-deo (kristalldeostick) fungerar bra och håller sig länge, men det känns lite ovant att inte längre dofta parfym utan bara ren kropp liksom. Har inhandlat mandelolja och eterisk rosenolja idag, för att få lite väldoft på kroppsvården.
Jag skulle föreslå att du började om. Eller börja om och börja om, men kör en sista tvätt nu. Tvätta håret med ett schampo utan silikoner med med SLS för att få ur alla silikoner en sista gång.
Själv hade jag kört med No poo i över ett år när jag fick tvätta med ett sista schampo för att jag helt enkelt inte gjort det. (började med att testa lite smått men fastnade för det direkt och sen blev det aldrig av).
Och jag märkte en mycket stor skillnad faktiskt, efter min "sista schamponering".
Vissa säger att det ska funka om man kör länge med bikarbonat eller med en "jättebikarbonat- kur" men för mig funkade det inte.