NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo
Tack för länken Mamma Freja!
*lägger till i favoriter*
Tack för länken Mamma Freja!
*lägger till i favoriter*
Jmia, mammatrebarn och akiram:
No Poo går ju ut på att inte använda onödiga kemikalier på kroppen och i håret. Alltså att man kan använda alternativa och miljövänligare produkter istället för tex schampoo och tvål och konstiga krämer.
Tex bikarbonat eller ägg att tvätta håret med. Om man använder dessa naturliga produkter så brukar man inte behöva tvätta håret mer än en gång i veckan och det blir mycket mer lättskött.
Honung istället för tvål. Oljor istället för olika krämer att smörja in sig med.
Men det är jättesvårt att berätta mer sådär generellt, det är en hel vetenskap! Fråga istället mer specifika frågor, jag svarar gärna!
Vill också bara säga att jag är så sjukt nöjd med kokosfett som "deo"! Att jag inte provat detta tidigare! Det har funkat helt okej med enbart olivolja med lite eterisk olja i, men kokosfett är ju helt sjukt bra!!
Jag har liksom svävat på moln i över en vecka nu bara för att det funkar så bra! (okej, en liten överdrift, men glad har jag varit för det!)
Jag kör på silverpaketet just nu. Ville prova först innan jag satsade på något dyrt så jag köpte ett sånt. :)
Mamma Freja skrev 2009-11-02 14:04:55 följande:
Mamma Freja skrev 2009-11-02 14:52:24 följande:
Mamma Freja skrev 2009-11-02 18:25:31 följande: