Inlägg från: Taggtroden |Visa alla inlägg
  • Taggtroden

NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

Mamma Freja skrev 2009-12-09 22:20:36 följande:

Troligen har ja juh fått torr hårbotten till följd av för mycke bikarbonat.. Tänkte om de kan hjälpa till att läka?? Men ska köpa hem till SMT och sätti i helgen iaf.. :)
    Ahaa... jag har ju också lite problem med hårbotten och med hyn men inte för att de är torrt. Men starkare ÄCV hjälper mig att stänga porerna och sådär... vet inte exakt vad det är som händer, men bättre blir det
  • Taggtroden

Mamma Freja skrev 2009-12-09 22:28:00 följande:

Ja, de blir juh ingen tvätt före SMTn, men ja ska nog testa att ha lite starkare ÄCV iaf.. Vilka propotioner brukar du ha??
    Jag brukar ha 2 delar ÄCV och 8 delar vatten ca.
  • Taggtroden
    Hexx skrev 2009-12-10 18:22:51 följande:
    Men hjälp..... Nu har jag gjort en tvätt med ägg och sånt och en med BS och ÄCV. Det var i förrgår. Idag känns mitt hår jätte äckligt.... Kan jag tvätta det igen? Och isf med vad???? Vill ju inte göra någon värsting rengöring nu igen. Och äggen luktade så äckligt....
    Har du testat att bara tvätta med vatten? Är håret bara fett så funkar det helt okej om man inte vill köra en riktig rengöring :)
    Om man sköljer med varmt vatten och masserar hårbotten ordentligt så blir det helt okej tycker jag :)
  • Taggtroden
    Hexx skrev 2009-12-10 18:41:04 följande:
    Ok. Ja, jag har testat det. Det är ok. Men lite tråkigt.
    Testa att blanda ut lite ljummet vatten med lite honung då :) Då blir håret mjukt som tusan :)
  • Taggtroden
    Hexx skrev 2009-12-10 19:47:01 följande:
    Åh, DET ska jag göra!!!!! Mycket eller lite honung?
    Jag brukar ta lite olika mycket... men två- tre msk till tre- fyra dl vatten ungefär kanske är lagom :)
  • Taggtroden
    Hexx skrev 2009-12-10 22:27:14 följande:
    Ok. Fy sjuttsingen vad ni är gulliga som svarar på alla dessa frågor!!!! Jag tycker det här är hur kul som helst! Det ska bli jättespännande att se om håret blir bättre. Tycker redan att håret känns tjockare och inte lika flygigt och elektriskt. Om någon mer här inne har problem med huden, tex utslag, torrhet eller så kan jag rekommendera att tvätta er med galltvål. Den är helt ekologisk och finns i både flytande och fast. Torkar inte ut huden alls. Den är jättebra!
    Visst är det kul!?!? Det här är min hobby nu för tiden! Men det är lite svårt, man ska ju tvätta håret så sällan som möjligt, men jag vill gärna tvätta det oftare just för att testa olika saker och så för att det är så kul
  • Taggtroden
    Hexx skrev 2009-12-11 23:11:08 följande:
    HAHA, jag med!!!! Idag köpte jag kokosmjölk. Inte för att jag vet hur man tvättar med det, utan för att jag såg här att någon gjort det och då måste ju jag testa! Nu är det bara att vänta på att det blir tvättdags igen.
    Jag skulle köpa kokosmjölk i onsdags när jag var på Willys men glömde bort det! Av precis samma anledning, jag visste inte exakt vad jag skulle ha det till men såg någon här som haft det i håret
  • Taggtroden
    Denebola skrev 2009-12-11 23:41:34 följande:
    Tror inte kokosmjölk funkar så bra att tvätta med, men till inpackning kan man använda den ;)
    Ja det var inpackning jag funderade på Får kolla efter recept på det :)
  • Taggtroden
    Denebola skrev 2009-12-12 00:20:07 följande:
    Slänger in den här igen: Inpackning med kokosmjölk och honung 1 liten konservburk kokosmjölk (165 ml), ½ dl honung, minst 1 h.
    Men åh, tack!! :) Ska nog springa på ICA imorn och köra den där innan jag ska på dop på eftermiddagen :)
  • Taggtroden
    Denebola skrev 2009-12-12 00:40:00 följande:
    Okej, om du ska på dop, så antar jag att du vill vara fin... Höjer därför ett varningens finger. Jag fick inte ut kokosmjölken ens med massor av bikarbonat + havretvätt när håret torkat och sen bikarbonat igen. Så var beredd på att du kanske får göra en SMT/något annat efteråt för att få ut fettet.
    Jahaaa.... då väntar jag tills efter dopet! Tack för varningen!
Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo