-
Jag gick dit med en lista på exakt vad jag skulle ha, och hade sett till att precis hamna över gränsen för att få 20 %. Så det hade kunnat gå fort att handla men det var en av dem som gick med mig och visade en massa grejer och berättade om sakerna så det var bara trevligt. Och så fick jag en gratis badbomb på köpet, blev jätteglad då jag tyckte rabatten var bra i sig. Plus att de var utklädda, en var tärna och den andra pepparkaksgubbe, eller om det var tomteSweetNilam skrev 2010-01-04 21:50:46 följande:Yes, precis min melodi! Handlade inte såå mycket innan jul, men borde få 10% iaf. Så när lönen kommer beger jag mig in på Lush! Jag shoppar redan loss på hemsidan och skriver ned vad jag vill ha/kolla extra på/lukta på. De är så hemskt trevliga där med. Så ska man till Lush, ska man ha massa med tid. Här i Göteborg finns det två
-
Du får shoppa på internet i stället ;) Men jo det kan dofta rätt mycket om grejerna. Fick gratis parfyrmering av mina kläder som legat i samma resväska som julklapparna...gröna hönan skrev 2010-01-04 22:45:13 följande:Går jag förbi en Lush-butik så får jag knallont i huvudet så jag har aldrig övervägt att gå in öht... Synd. Just nu har min hy ballat ur totalt av den torra kalla luften så det kliar överallt hela tiden och jag paniksmörjer med olivolja vilket hjälper mot det torra men kliandet är kvar (eksem...).
-
Det tycker jag låter som en bra ide. Tvätta med ett proteinlöst balsam i hårbotten men ha i proteinbalsam i längderna.Mamma Freja skrev 2010-01-05 10:51:05 följande:Där sa du något! Mina sista 10-15 cm blir torra och risiga utan protein, medan de övriga blir konstigt av protein.. kanske ska börja köra protein längst ner och vanligt, så ja slipper varva och ha någon del konstigt.. :P
Kommer att tänka på hybrid wash, som innebär att man tvättar med utspätt/svagt schampo i hårbotten men med balsam i längderna. -
Haha =) Hoppas det funkar bara. Men det låter ju rimligt.Mamma Freja skrev 2010-01-05 11:03:41 följande:Hehe.. Ja tipsar om något och PRECIS samtidigt får ja tummen upp gällande samma sak för mig själv..
-
Jag vet inte vad jag har för favoritbalsam. Har mest kört med Änglamarks för att jag köpte två flaskor när det var extrapris. Har även testat Veganese, men det var ju någon elaking som hällde ut det mesta när jag hade glömt det i bastun, så jag kan knappt uttala mig om det. Men ska köpa nytt när jag ska till Lush.
Jag har inte ens kommit fram till om CO är den bästa metoden för mig :P Eller, håret blir ju rent, men det blir ganska platt sen efter någon dag.
Jag har också köpt Garniers no silicon att ha till SMT, men jag har bara använt det en gång för jag tyckte det var lite för tungt för mitt hår. Men ska testa att blanda det med änglamarks, om inte annat så för att få lite doft i håret (minns att jag tyckte håret luktade jättemycket när jag hade använt det, var van vid BS-tvättar då :P) -
Emulgeringsmedel! Det är helt okej om det finns SLS i balsam, för det är så lite att det inte räknas.RiNan skrev 2010-01-05 12:33:37 följande:Läste lite om American Cream balsamet och nu har jag en fråga? Sls, varför har man det i ett balsam?
-
Här kan man kolla upp vad man har för hårtyp lockig.se/ Under fliken hårtyper kan man även kolla hur man kan hantera sitt hår beroende på typ. Finns dock inget för typ 1 (rakt hår) :(
-
Har du masserat ordentligt i hårbotten? Låtit balsamet sitta i 10-15 minuter innan du sköljt av det? Har det hunnit torka under den tiden (det är alltså inte bra om det torkar, då blir det svårare att få ut)? Du kanske har använt ett balsam som inte passar dig?Andersson1 skrev 2010-01-05 14:06:14 följande:nu vill jag bara berätta att jag har testat no poo och har gjort som alla tipsat. Bara använt balsam och tvättat ur det ordentligt väldigt noggrant. Men så fort håret torkat så var det helt fett i hårbotten och topparna var som vanligt. Det kännns jättehemskt och jag kan inte ha det utsläppt för det ser skitigt ut. Jag gav det en dag men nu måste jag gå och tvätta om håret för det ser hemskt ut. Har jag gjort nåt fel?
Spontant skulle jag gissa på miss med massagen, den kan vara knepig att få till när man är ovan. -
Jag tycker att det blir smutsigt snabbare än efter CO. Men jag tror inte jag har så torrt hår heller, för jag upplever mest att håret blir tyngre efter SMT än annars. Så även om det är bra med extra fukt så kanske jag inte är i så stort behov.Björnmossa skrev 2010-01-05 14:54:58 följande:Hur länge är era hår rena efter SMT? Mitt håller kanske två dygn, vet inte om det är lite. Kanske annorlunda om man masserar in det?
-
Kokosmjölk är återfettande, SMT är mer återfuktande. Så de har lite olika användningsområden beroende på vilket behov man har.RiNan skrev 2010-01-05 16:37:06 följande:Nu fastnade jag på denthär inlägget Varför köra först kokosmjölk och sen smt? Jag som tyckte att jag är jätte duktig om jag gör en sak för att vårda håret (har typ aldrig brytt mig) och nu gör andra 2 grejer på raken Jag som tänkte köra med bara kokosmjölk och sen sköja ur. Men då kanske inte allt kommer bort? Eller varför kör du en smt efteråt?
Dock innehåller balsam också fett, och eftersom fett löser fett är SMT ett smidigt sätt att få ur det kokosfett som håret inte har sugit upp och som därmed är överflödigt.