RiNan skrev 2010-01-11 12:28:45 följande:
Vad bra du är som har sån koll! Kanske man ska testa då. Men då kan man ju likagärna ta lite ägg och olja istället, är nog billigare än en massa majonnäs Det som jag tycker är knepigt är mängderna man ska ta när man inte får ett recept raktav. Läste tex att öl är jättebra för håret eftersom det innehåller en massa B-vitamin så man kunde blanda öl med massa saker som tex äggula, olja, etc men då sitter ju jag som ett frågetecken och inte alls vet hur mycket man ska ta av vad. Har du testat öl? Alkoholfritt innehåller mer B-vitamin och inge alkohol så det är väl det bästa då
Måste nog säga att jag antar en hel del, så jag kanske inte har koll alls ;)
Jag har heller ingen koll på hur mycket man ska ta av varje sak, jag brukar gå efter ungefär hur mycket jag behöver för att det ska räcka till hela håret. Och om jag skulle ha något rinnigt som öl, skulle jag inte ta så mycket, eftersom det då bara skulle rinna ner för axlarna... I alla fall om jag skulle ha det i en inpackning. Skulle jag skölja håret med öl skulle det vara en annan sak.
Jag har inte testat öl.
Så länge man inte har något som man tror är direkt skadligt så kan man nog testa sig fram en hel del. Och så får man komma hit och gnälla om det gick åt pipsvängen, eller dela med sig om det gick bra :D