NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo
Blev jätteglad då jag hittade detta recept eftersom jag tycker jag börjar få mer pormaskar :S
I inlägget så skriver hon att hennes porer blivit rena, men fortfarande är stora. Är inte ÄCV porsammandragande. Vågar man ta på det efter kanske?
En utvärdering nu då.
Jag tog 1 msk citron (på flaska) och hade i 2 tsk BS. Det blev väldigt rinnigt och för mycket citron, 50/50 hade nog varit bättre, men med mindre citron då.
Det bubblade och fräste, men det hade bubblat klart innan jag fick på det på ansiktet, så det bubblade inte i ansiktet (som det stod i bloggen). Jag tog i hela ansiktet.
När det hade torkat var det jättestelt, kändes helkonstigt och jätteroligt =) Som om ansiktet satt fast i något och man själv inte fick bestämma hur man skulle röra på det :P Men så fort jag la på en fuktig tvättlapp så löstes det upp igen.
Jag vet inte om det blev så stor skillnad på pormaskarna, men jag kommer göra om den här masken och hoppas på en förbättring i längden.
Jag använde bikarbonat på burk. Den är mer finfördelad än den i påse, och jag funderar på om det var därför den hann bubbla klart innan jag fick på den på ansiktet. Så jag ska köpa BS på påse och se om det funkar bättre då.
Jag tyckte inte att ansiktet blev torrt av det alls, men så hade jag också precis gjort en OCM.
Nu efter alla behandlingar är mitt ansikte jättemjukt och lent, skinande rent =)
Testar Klick i håret också, så det är många test på gång här i kväll :D