Denebola skrev 2010-01-25 22:04:01 följande:
Det ska jag göra =) Tvättade håret nyss, men med BS+honung+rosmarinolja. Vill använda rosmarinolja regelbundet, men vill inte ha det i balsam med doft :P Så jag tänkte se vad håret tycker om sån tvätt varannan gång och CO varannan. Spontan reflektion är att det är såå mycket enklare att skölja ur BS+honung än balsam :P
Hur blandar du då? Själv har jag börjat fundera om mitt hår reagerar på honung. Har ju haft honung i det mesta som jag blandat. Rosmarinolja... vad gör den förutom att ge doft?
Har i alla fall kommit på varför mitt hår blev som det blev efter hårfärgningen. Blev ju som dockhår. Torrt och strävt. Läste på lite om henna och fick in lite information om att kemiskfärgning öppnar upp hårstrået (som schampo fast mer) och tar bort av den egna färgen för att kunna fästa. Jag hade behövt göra något som får det att sluta sig igen.
Tog ett bad idag och sköljde med kallvatten innan jag sköljde med citron och det blev mycket lenare. Undrar vad mer än kallvatten som går att använda? Hade i Äcv efter färgningen och det gjorde inte så mycket skillnad förutom att det blev lite lenare. Mitt hår verkar överhuvudtaget trivas bättre med citronsaft än äcv.
Hur blir ditt hår av tvätten du kör nu? Vi verkar ju ha lite likadant hår