NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo
Tistelolja finns att köpa på Coop eller Kvantum...
Ricinolja är också väldigt trögflytande och känns som att det gör mer onytta än nytta, men så är inte fallet. Den öppnar porer och rengör dem på djupet! Faktiskt! En liten förvarning bara ;)
Kan också tipsa om ricin och bikarbonatskrubb! Har själv haft problem med min hy, inte akne dock men i alla fall. Den här skrubben räddar mitt utseende varje dag ska jag säga!
Blanda ca en tsk bikarbonat och en klick ricinolja (jag blandar direkt i handflatan) och gnugga in i ansiktet. Gnugga, gärna i cirklar för att få upp blodcirkulationen, tills det börjar svinda. Tvätta då bort med varmt vatten och tvätta därefter med iskallt vatten för att stänga igen porer.
Jag blandar ibland med olivoja istället för ricin för den är lite läskig tycker jag ;)
Brukar också göra den har skrubben i samband med OCM. Och avslutar det hela med iskallt vatten och ÄCV blandat med vatten för att stänga porerna och smörjer därefter in med olja, tex jojoba.
Ett tips bara ;)
Jag kör med hennapulver! Brukar ha i lite olja också för då blir håret så glansigt
Japp, det är rent hennapulver :)
Grön gåva är skitbilligt, faktiskt! Och hon som äger det är jättetrevlig! Är så glad att de finns i Övik! Vi har två bra hälsokoster också som har en hel del No poo- kul!
*fattar inte alls varför alla mina vänner klagar på Övik*
Hahaha vilka roliga historier ni hade!
På tal om att smörja läpparna så tipsar jag om jojobaolja. Ren olja. Funkar jättebra! Tom min icke - No pooande make tycker att det är jättebra :)
Och på tal om maken- någon som har ett bra tips mot mjäll?! :/