-
Jag köpte min på coop, kostade inte många tior. Den står bland andra oljor och vinäger mm. Men det verkar som att den kan va svår att hitta då många affärer inte säljer den. Men coop forum och ICA kvantum är väl de som borde ha.Sagalin skrev 2010-01-02 07:34:32 följande:Var kan man hitta tistelolja?
-
Enkelt:Mollan85 skrev 2010-01-02 22:21:52 följande:Jag måste bara hoppa in här o fråga. varför alla dessa konstiga recepter o ideer på schampoo o dylikt!? det finns mängder av bra schampoo på marknaden för alla hårtyper o önskemål. //frisören
1. Det är skonsammare mot håret (och huden) och håret (och huden) blir finare och får bättre kvalité.
2. Det är kul!
-
Jovisst, dom fungerar säkert jättebra. Men det är ju onödigt att tvätta håret med kemikalier när man kan tvätta med annat mer naturligt, tycker jagMollan85 skrev 2010-01-03 15:32:32 följande:Ok, så det verkar inte vara av ekonomiska anledningar man använder dessa metoder. Förstår att man kan tycka det e spännande att prova! Men det finns schampo utan silikoner och det finns även organiska o ekologiska schampon! Det är schampona i "vanliga" affärer som e ren skit!dom innehåller silikoner mm som lägger sig som en beläggning runt hårstrået.
-
Meddelande borttaget
-
SMT är en superbra inpackning som många kör ofta, man kan tvätta håret med den också. Om jag inte minns fel är det hälften balsam, en fjärdedel aloe vera och en fjärdedel honung.idiblon skrev 2010-01-04 11:02:06 följande:Vad är SMT? Ursäkta om jag frågar, men även tråden är en djungel.
Är riktigt bra om man lyckats kladda in för mycket olivolja eller kokosfett i håret, SMT fixar ut det mesta! -
Jag har lyckats sprida No poo till flera stycken! Min syster tvättar med honung och BS och ÄCV och så. Hon är helt inne på No poo. Men sedan har några vänner tagit tills sig delar av No poo, några med hudvård och andra kör No poo- inpackningar fast att de använder vanligt schampo osv.
Min man har jag inte lyckats övertala... han använde av misstag upp en hel flaska balsam och trodde att det var ett schampo och var så nöjd med det. MEN självklart var det silikoner och skit i det :/ Och han har inte fastnat för något annat balsam av de jag tipsade om så... typiskt! :P -
Bra idé! Tyvärr skulle inte det funka på min man då han är väldigt noga med schampo och tvålar och duschkrämer... alltså att de ska lukta gott och vara bra, han vill välja själv. (förut hade vi alltid olika på den tiden jag använda sån skit) .Mamma Freja skrev 2010-01-04 12:36:33 följande:Ja fundera på om ja ska lura min sambo.. Han gillar inte idé me No Poo och handlar aldrig hem schampo, så de kommer fungera.. Tänkte köpa ett sista-schampo och låta honom använda upp de och sen köpa hem SLS-fritt schampo.. Då blir vi iaf kvitt den värsta skiten i badrummet.. :P
-
Hihi ja min man gillar också typiska kvinno och barn- dofter på schampon!Mamma Freja skrev 2010-01-04 12:44:13 följande:Ja, de skulle va bitem me doft som ställer till de då.. Men han gillar Family fresh pearl dream som doftar pion och magnolia.. Kvinnliga dofter för min del..
Men man kan ju köpa hem ett silikon och SLS- fritt schampo och ställa in i duschen och hoppas att han testar det nån gång...
Jag gjorde faktiskt ett eget schmapo på kamomill som jag skulle ge bort i julklapp och bad maken att testa det innan för att det skulle funka iaf. Det gjorde det, men han gillade inte konsistensen på det ... suck! -
Jag har ingen stor koll på parabener annat än att de är konserverande i krämer mm.
Men om du vill ha den är "fuktkänslan" så prova att blanda några droppar av valfri olja med lika mycket aloe vera. Det brukar jag göra ibland och det känns mer återfuktande än bara olja. -
Jag har fint, rakt, tunnt, långt, skandinaviskt hår. Jag älskar coop xtras balsam! Fast jag försöker undvika balsam, men ibland är det bra för att få ur inpackningar osv.